שתף קטע נבחר

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

היום שאחרי: עם מי שוחחה לבני על הפלת רה"מ?

לשכת ראש הממשלה כמרקחה: מידע שהגיע ללשכה מבכיר בקדימה גילה ששרת החוץ נועדה בחשאי עם גורמים במפלגה ובוחנת כיצד להביא להפלתו של ראש הממשלה. ויש בקדימה גם מי שיוצא בגלוי נגד אולמרט

לבני מתכננת פוטש? קולה של שרת החוץ, ציפי לבני, לא נשמע מאז פורסם אמש דו"ח ועדת וינוגרד על כשלי מלחמת לבנון. למעשה, לבני שותקת כבר תקופה ארוכה. למרות שאנשיה הבטיחו אתמול כי אין בכוונתה לפעול להדחת ראש הממשלה, אומרים גורמים בלשכת אולמרט בשיחות סגורות כי לבני פעלה היום (ג') כדי להפיל את ראש הממשלה.

 

 

הגורמים האשימו את לבני כי נפגשה בחשאי עם גורמים בקדימה וכי דנה עמם בהחלפתו של אהוד אולמרט. את המידע על הפגישות של לבני קיבלו בלשכה באמצעות בכיר בסיעת קדימה. לפי המידע, לבני בוחנת אם ניתן להפיל את אולמרט וללכת לבחירות, או שמא אפשר להחליפו בכנסת הנוכחית. היא גם בוחנת כמה ח"כים יעמדו מאחוריה אם תצא נגד אולמרט.

את תגובת לשכת לבני לא ניתן להשיג לפי שעה, שכן אנשיה נעלמו במהלך היום.

 

ככל שנוקף הזמן כך מתגבשת קבוצה לא קטנה בקדימה אשר קוראת להדחתו של ראש הממשלה. בינתיים, רק חברי הכנסת מרינה סולודקין ומיכאל נודלמן יצאו לאור, ואמרו בקולם כי לדעתם אולמרט צריך ללכת. "במדינה מערבית - אחרי דו"ח כזה לא היה ספק שראש ממשלה צריך ללכת הביתה, אבל אצלנו יש מסורת אחרת - אנחנו מדינת ברדק", אמר נודלמן ל-ynet. "אולמרט הוא לא האשם היחידי, אבל אני חושב שהוא יצטרך ללכת בקרוב הביתה, הוא לא יוכל לעמוד בלחץ מהמפלגות ומהציבור".

 

סולודקין מצידה אמרה: "אני חושבת שאין לנו מנוס מהתפטרותו של אולמרט. דו"ח וינוגרד הוא חד-משמעי. הדו"ח קובע שהוא נכשל, והוא אף יותר חמור מההדלפות שהיו לפני הפרסום. הדו"ח חד-משמעי ואולמרט חייב להתפטר".

 

וגם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אביגדור יצחקי, החל לבחון בצהריים עמדות. בשיחות שקיים עם החברים בקואליציה שאל באשר להמשך כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה. יצחקי אמר ל-ynet כי הוא מקיים שיחות עם חברי הכנסת של "קדימה", על מנת לבחון את עמדתם באשר לשאלה האם על ראש הממשלה להתפטר. "אין כרגע שום התארגנות, זה תפקידי כיושב ראש הקואליציה לבדוק את המצב ולבחון את הדעות של כולם כדי לדעת מה חושבים האנשים. אני מקיים שיחות ובודק מי תומך ומי מתנגד להתפטרותו של ראש הממשלה", אמר יצחקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבני. פועלת בחשאי?
צילום: איי אף פי
ראש הממשלה אולמרט
צילום: גיל יוחנן
מומלצים