שתף קטע נבחר

איך להפוך את הבית שלנו לבטוח לילדים

אין חשוב מזה: בואו ללמוד איך למנוע תאונות של ילדים בבית

איך נדאג לבטיחותם של הקטנטנים האהובים שלנו? דבר ראשון, נצפה בווידאו ונהפוך את הבית שלנו לבטוח יותר בעבורם. דבר שני, נקרא בכתבה שמתפרסמת השבוע בעיתון "לאשה" על כל הדברים שחשוב לבדוק בעת קניית ציוד לתינוקות כדי למנוע אסונות.

 

ומחוץ לבית? הנה מידע חשוב על כסאות בטיחות:

 

האם מותר להעביר כסאות בטיחות מילד לילד?

משווקים רבים ממליצים להחליף כסאות בטיחות לאחר מספר שנים. הסיבה להחלפה אינה בלאי, כפי שרבים טועים לחשוב. כסאות בטיחות עשויים מחומרים חזקים, אמורים להיות עמידים ולשרוד מהלומות קשות במקרה של תאונה, חלילה. "אין בתקן הישראלי דרישה לאורך חיי הכסא ואם כל החלקים שלמים ולא רפויים, לא צריכה להיות בעיה", מעדכן אריאל מאייר, ראש מדור רכב וחלפים במכון התקנים.

 

אז מדוע בעצם ממליצים לנו להחליף?

"משום שהתקנים על פיהם מיוצרים כסאות בטיחות משתנים

 ומתפתחים מבחינה טכנולוגית במשך השנים. כסא שהיה טוב לפני שבע שנים,לא יעמוד בסטנדרטים המקובלים כיום", מסבירה זוהר גדס אילני, מאגף למידע ופיתוח בארגון "בטרם". "למרבית הכיסאות יש תאריך ייצור ותאריך פג תוקף או הנחיה מהו מספר השנים שניתן להחזיק בכסא. ולכן, אנחנו ממליצים לקנות כסא שתאריך הייצור שלו הכי קרוב לתאריך הרכישה ולהקפיד על הוראות היצרן".

 

וכמובן, חייבים להחליף את הכסא במקרה שעבר תאונה. וגם כשהתינוק גדל. איך יודעים שהכסא קטן עליו? "כאשר ראש התינוק מתקרב לקצה מושב הבטיחות יש להחליף את המושב במושב המתאים למידותיו מבחינת גובה ומשקל", מסבירים בארגון "בטרם".

 

במהלך השבוע, בין התאריכים 13-18 במאי, יקיים ארגון "בטרם" את "שבוע בטיחות הילד 2007 - בית בטוח לילדים", במטרה להעלות מודעות כיצד ניתן להתקין, לבדוק, להוסיף וליצור סביבה בטוחה ומגינה המותאמת לילדים. פרטים נוספים אפשר למצוא באתר 'בטרם' ובמוקד מומחים שיפעל בימים א-ה בשעות 9:00-13:00,  בטלפון 03-9263111. מידע נוסף אודות תקני בטיחות והמלצות כיצד להגן על תינוקות וילדים בבית ובמכונית אפשר למצוא גם באתר מכון התקנים הישראלי

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רק שיהיו בטוחים.
צילום: Able Stock
לאשה בפייסבוק
מומלצים