שתף קטע נבחר

תעשיית רכב נצרת תציג בקרוב את הסופה-3

רכב השטח הישראלי החדש מבוסס שוב על ג'יפ רנגלר, מצויד במנוע טורבו דיזל ותיבה אוטומטית. הייצור יתחיל ביוני 2008 וכבר בשנה הראשונה יסופקו 600 יחידות לצה"ל. גרסה אזרחית? רק אם יהיו הקלות מיסוי מהאוצר

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יושק רכב השטח החדש של תע"ר (תעשיות רכב נצרת עילית), סופה סימן-‭,3‬ לקראת מרץ 2008. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל לקראת יוני ‭.2008‬ למעשה, דגם ראשון כבר נוסע בימים אלה על הכבישים, אבל לדברי צבי נטע - מנכ"ל מכשירי תנועה (בעלת תע"ר) - מדובר באב טיפוס ראשון בלבד. דגם זה עתיד עוד לעבור שינויים קוסמטיים ואולי גם טכניים שונים.

 

"הסופה-3 מבוססת על ג'יפ רנגלר החדש בגרסת ארבע דלתות. אמנם גם את הסופה-2 אנחנו מייצרים בדגם ארבע דלתות, אבל בעצם מדובר על דגם שתי דלתות שהוספנו לו עוד שתי דלתות ושיפרנו לו את מערכת הקפיצים, כדי לעשות אותו נעים יותר לנסיעת כביש. הסופה-3 יהיה רכב ארבע דלתות כבר במקור‭,"‬ אומר נטע.


הבסיס: רנגלר ארבע דלתות החדש

 

 

עם זאת, הסופה-3 לא תהיה זהה לרנגלר. הקפיצים והבולמים שלה יחוזקו כדי לשאת משקל רב יותר. היא תצויד במנוע טורבו-דיזל מתוצרת VM מוטורי האיטלקית, בנפח ‭2,800‬ סמ"ק ובהספק של 145 כ"ס. היא גם תקבל תיבת הילוכים אוטומטית.

 

כמו הסופה-‭,2‬ גם הדור הבא מיועד רק למערכת הביטחון ולייצוא. לשוק האזרחי הוא יוצע כנראה רק בשלב מאוחר יותר, אם בכלל. בתחשיב הנוכחי הסופה־3 אמורה לעלות מעל 300 אלף שקל בדגם האזרחי, וזה כמעט 50 אלף שקל יקר יותר מרנגלר ארבע דלתות שמגיע מארה"ב.

 

לפיכך ההחלטה אם להציע אותו לשוק הפרטי, תלויה במידה רבה בנכונות של רשות המיסים לאפשר לרכב כזה, המיועד לצרכי עבודה בלבד, ליהנות מהקלות במס קניה ולאפשר גם ניכוי מס תשומות. "הגשנו לסגן מנהל רשות המיסים, בועז סופר, מסמך בנושא. אנו לא מבקשים את ההטבה רק לעצמנו (לסופה, ב.ב) אלא לכלל כלי הרכב המשמשים לעבודה ואינם מהווים תחליף לרכב פרטי. לצערי הרב לא שמענו עדיין תשובה. אם נזכה להקלות כאלה שמשמעותן יכולת למכור 100 עד 150 סופה אזרחיות בשנה, אז יהיה כדאי לייצר גרסה כזאת ואף להציע אותה עם מנוע בנזין‭,"‬ אומר נטע.


סופה-2 במפעלי תע"ר

 

לעומת זאת, הסופה-3 כבר מתוכננת לייצוא בגרסתה הצבאית. השווקים הפוטנציאלים הן אותן מדינות שרכשו בעבר את רכב האביר של תע"ר: מדינות בדרום אמריקה, אפריקה ואסיה. בשנה הראשונה מתכננים במפעל לבנות כ-600 סופה-3 עבור צה"ל ולייצוא. מהשנה השנייה יוצע רכב השטח הישראלי החדש גם למשטרה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ רנגלר ארבע דלתות החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים