שתף קטע נבחר

צילום: איי פי

כינוס ה-G8: המשטרה הכריזה ניצחון על המפגינים

אלפי מפגינים ניסו אתמול לשבש את פסגת המדינות המתועשות בגרמניה, והתעמתו עם שוטרים מחוץ למתחם השמור. הפעילים נגד הגלובליזציה ספגו פעם אחר פעם נחשולים מזרנוקי המים המשטרתיים, ונאלצו לבסוף להתפזר. והיו גם מי שצעדו בעירום

בעוד שמנהיגי המדינות המתועשות, ה-G8, התפארו אמש (יום ה') בהסכם שהשיגו להפחתת פליטת גזי החממה, גם המשטרה הגרמנית מציגה סיפור הצלחה משלה - על אלפי המפגינים נגד הגלובליזציה שעלו על בריקדות מחוץ לשיבה.

 

המפגינים חסמו כבישים וניסו לפרוץ את חגורת הביטחון שהציבו השוטרים הגרמנים סביב מקום כינוסם של מנהיגי ה-G8, והתגוששו עם שוטרים סמוך לשער הראשי המוביל למתחם הסגור בהייליגנדאם שבצפון המדינה. בנסיון להדוף את המפגינים, השתמשו השוטרים בזרנוקי מים, ולבסוף גררו את המתפרעים מהמקום.

 

אולם, בהפגנות כמו בהפגנות, מטר המים הראשון לא הניס את המפגינים, שרצו בכל מחיר לשבש את מהלך הישיבה. כ-2,000 פעילים המשיכו להתקדם לכיוון גדר התיל שהקיפה את המתחם, עד שכוונו אליהם הזרנוקים פעם נוספת והם כוסו במים. על פי דיווחים, גם התקרית הזו לא הצליחה לצנן את התלהבותם של המפגינים, שקראו לעבר השוטרים בהתרסה: "אנחנו שלווים, מה בנוגע אליכם?".  


השוטרים נערכו בכוחות מתוגברים, והכריזו ניצחון (צילום: AP)

 

השוטרים נאלצו לתגבר את כוחותיהם, וצוותים נוספים לפיזור הפגנות הוזרמו במסוקים לאזור המהומות. לטענת המשטרה, 137 מהמפיגנים נעצרו, והיתר נבלמו. "זוהי הצלחה של ממש", אמרה אחת מדוברות האירוע, לוטה קמפר, והוסיפה: "אמרנו שנפרק את החסימות שלהם ונקיף אותם. האסטרטגיה הזו הצליחה ביומיים האחרונים", אמרה.

 

לזירת הפגנות אחרת - הים הבלטי - הגיעו 24 פעילי ארגון "גרינפיס", שנשאו שלטים נגד המעצמות המתועשות. שוטרים ניהלו אחריהם מרדף על גבי סירה, בתקרית שהסתיימה בפציעות. שתי סירות התנגשו זו בזו וכ-11 מפגינים נפלו אל תוך הים, כאשר חלקם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

 

14 מפגינים אחרים נקטו צעדי מחאה בעירום - ופסעו על אחד הכבישים הסמוכים ללא בגדים. על גביהם נכתב: "עירומים ללא אלימות". חמש דקות לאחר מכן, הם פוזרו על ידי המשטרה ואולצו להתלבש. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחפושות בחוף הים
צילום: רויטרס
השוטרים מנסים לבלום
צילום: איי פי
המפגינים נגד הכינוס
צילום: רויטרס
מומלצים