שתף קטע נבחר

שי אגסי: ישראל צריכה להשתחרר מהתלות בנפט

איש ההיי-טק שפרש לאחורנה מחברת SAP ממשיך להפיץ את החזון לאנרגיות נקיות. הוא סבור כי ישראל צריכה לבטל את התלות שלה בנפט ולעבור לאנרגיה נקייה עד שנת 2015, כאשר שאר העולם יוכל לאמץ את הפתרון עד שנת 2020

"הגל הגדול הבא הוא האנרגיה וישראל צריכה ללכת בכיוון הזה ולהיות המדינה הראשונה שתעבור לאנרגיה חלופית ותבטל את התלות שלה בנפט". כך אמר אמש איש ההיי-טק שי אגסי בכנס איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי (IVA).

 

אגסי, שפרש מחברת SAP בחודש מרץ האחרון ובמקביל נכנס בשנה האחרונה יחד עם איתן ורטהיימר למיזם חדש לפיתוח מכוניות חשמליות הפועלות על סוללות, סבור כי ישראל צריכה לבטל את התלות שלה בנפט ולעבור לאנרגיה נקייה עד שנת 2015, כאשר שאר העולם יוכל לאמץ את הפתרון עד שנת 2020.

 

לדברי אגסי, בישראל 2 מיליון מכוניות שצורכות 6 מיליארד ליטרים של דלק בשנה בעלות של 4.5 מיליארד דולר. מנגד, על פי האלטרנטיבה של האנרגיה הסולרית, יש צורך ב-2 ג'יגה וואט שעלותה 2 מיליארד דולר ל-25 שנים הבאות, וכן ניתן לחסוך גם רכישה של 35 מיליון חביות נפט בשנה.

 

באשר לשוק העולמי, ציין אגסי כי "קיימות 700 מיליון מכוניות. העולם מייצר כעת 13 טריליון וואט וב-2050 יצטרך לייצר 28 טריליון וואט, משימה לא פשוטה על רקע משאבי הנפט המוגבלים. לפיכך, השמש היא מקור אנרגיה האידיאלי המהווה פתרון יעיל שניתן להשתמש בו ליצירת 800 טריליון וואט".

 

"צריכים פתרון עם המשכיות"

"ישראל, כמדינה קטנה ללא משאבים", אמר אגסי, "חייבת ליישם את הרעיון ולהציע פתרון לעולם. האמריקנים מתמחים ביצירת מותגים בינלאומיים ופורסים רשתות של אותם מותגים בעולם, הסינים מתמחים בייצור המוני, והאירופים נוקטים בבידול כדוגמת סוואטץ' או מרצדס.

 

"ישראל פועלת היום לפי המודל האירופי, כאשר יזמים כדוגמת גיל שוויד (יזם צ'ק פוינט), אלי ברקת (BRM קפיטל), אריה פיינגולד (מייסד מרקורי) הם דוגמה לכך. יש כאן סוג של אינדבידואל, כאשר אנחנו צריכים פתרון עם המשכיות שיוכל להחזיק ל-20 שנה הבאות", אמר אגסי.

 

לדברי אגסי, לישראל יש יתרונות כמו הנטייה ללקיחת סיכונים, העובדה שהישראלים גמישים, חדשנים ומאמצים ראשונים רעיונות (Early Adaptors), "אך מנגד השוק המקומי שלנו הוא קטן ומאגר המוחות שלנו מצומצם לעומת סין והודו שמייצרת ביום את אותה כמות מוחות שישראל מייצרת בשנה".

 

לעומת זאת, מציין אגסי כי האיום הגדול של ישראל הוא האטה גלובלית, שתפגע בתעשיית ההיי-טק הישראלית ולפיכך "אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות שנוצרת עקב המחסור בנפט ולעלות על הגל הזה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים