שתף קטע נבחר

ארה"ב: בת 32 ילדה שישייה בניתוח קיסרי

לאחר שנים של טיפולי פוריות ילדה תושבת ארצות-הברית שלושה בנים ושלוש בנות שנולדו פגים. מצבם טוב והם צפויים להשתחרר לבית עמוס ציוד לתינוקות בתוך כחודשיים

זה לא קורה כל יום: בניתוח קיסרי בבית החולים "בנר" בפניקס, אריזונה הוצאו מרחם אמם שלושה בנים ושלוש בנות. האם, ג'ני מאשה בת ה-32 עברה טיפולי פוריות, ובצעד נדיר החליטו הרופאים שלא לבצע דילול עוברים.

 

משך שנים ניסו בני הזוג ג'ני ובראיין מאשה להרות באופן טבעי, אך ללא הצלחה. לאחר שפנו להפרייה מלאכותית, נתבשרו כי ברחם גדלים שישה עוברים. רופאיה הזהירו מפני אופטימיות מוקדמת, מתוך חשש לשלום העוברים. הריון שכזה טומן סיכונים רבים לא רק לשלום העוברים, אלא גם לאם.

 

ג'ני טופלה בתרופות שימנעו התכווצויות רחם מוקדמות והרופאים הרכיבו עבורה תפריט תזונה שכלל 5,000 קלוריות ליום כדי לספק את צרכי ששת העוברים ברחמה.

 

"צפינו כל בעיה אפשרית", אמר לסוכנות הידיעות AP ד"ר ג'ון אליוט, אחד משלושת הרופאים שיילד את התינוקות, "הלידה יצאה לפועל באופן הטוב ביותר. לא הייתי משנה דבר". לאחר 30 שבועות וארבעה ימי הריון, ילדה מאשה בניתוח קיסרי את ששת ילדיה.


ג'ני מאשה בלידה. לשישייה שלום (צילום: איי פי)

 

כל השישיה פרט לילוד אחד נולדו במשקל קילו ו-400 גרם. "בורכנו ואנו נרגשים", אמר בראיין האב הטרי, "פחדנו לאחר שנתבשרנו על השישיה, אך שבתי וחזרתי לתנ"ך שם נכתב כי האל לעולם לא ינטוש אותנו, וכך אכן קרה".

  

סיכוי של 1 ל-4.7 מיליארד לידות

הסיכוי להרות שישיה עומד על אחד ל- 4.7 מיליארד לידות, אף שהסיכויים עולים כאשר מדובר בהפרייה מלאכותית. הריונות מרובי עוברים מעלים את הסיכון ללידה מוקדמת, למשקל נמוך של התינוק בלידה, ללידת ולד מת ולנכויות קשות לטווח ארוך. הסיכוי ללידת שלישייה, למשל, ללא טיפול הפרייה הוא אחד ל-6,000, אולם בעידן טיפולי הפוריות, נולדות מדי שנה כ-20 שלישיות מתוך 10,000 לידות.

 

אין כמעט הריון של שלישייה המסתיים במועד. הסיכוי ללידה מוקדמת במשקל נמוך בשלישיה הוא כמעט מאה אחוז. לא חסרים מקרים בהם הלידה מתרחשת גם בשבוע ה-25 וה-26, אז מדובר בפגות קיצונית שגורמת לתמותה ולפגיעות נוירולוגיות קשות בהמשך.

 

שישיית הפגים נולדו במצב טוב והם מאושפזים בפגייה תחת אינקובטורים. הם צפויים להשתחרר לביתם בתוך כחודשיים, לאחר שיגיעו למשקל לידה מתאים. המשפחה המורחבת תתגורר בבית עמוס בחיתולים וציוד לתינוקות שנתרמו על ידי חברי הקהילה בעיר מגוריהם של בני הזוג באריזונה. התינוקות יושכבו שניים בכל אחת משלוש העריסות. האב סיפר כי המתנות לא פסקו מלהגיע עד כדי כך שחדר התינוקות עמוס בציוד עד שהדלת בקושי נפתחת. שיהיה במזל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחד הפגים בלידת השישייה
צילום: איי פי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים