שתף קטע נבחר

איטליה: נשללו הקלות מעצר הבית של הפושע הנאצי

שופט איטלקי ביטל את היתר העבודה מחוץ לבית לפושע הנאצי המורשע אריך פריבקה. קצין האס.אס לשעבר נדון למאסר עולם בגין רצח 335 איטלקים ברומא ב-1944, אך מסיבות בריאות התאפשר לו לרצות את העונש בביתו. כשהותר לו גם לצאת מהבית בכל יום קמה מחאה ציבורית חריפה - וההקלה בוטלה

שופט איטלקי השעה היום (ג') את היתר העבודה מחוץ לבית שניתן בשבוע שעבר לפושע הנאצי המורשע אריך פריבקה, הקלה שעוררה זעם בקרב יהודי איטליה.

 

פריבקה בן ה-93, קצין אס.אס לשעבר, נדון בשנת 1998 למאסר עולם בגין רצח של 335 איטלקים, ביניהם יהודים, בשנת 1944. עונשו הומתק מסיבות בריאותיות והותר לו לרצות את המאסר בביתו.

 

אך בשבוע שעבר התיר לו בית משפט לצאת מביתו לעבוד במשרדו של עורך דינו. הפסיקה איפשרה לפריבקה ללכת למשרד "בכל יום, באופן חופשי", וגם "לצאת מביתו לפרקי זמן הנחוצים לו כדי לספק את הצרכים של החיים" - כדי לאכול במסעדה למשל.

 

אתמול הופיע פריבקה ליום העבודה הראשון שלו במשרד, אך נתקל בהפגנה של כמאה בני אדם, רובם יהודים, שקראו "בושה" ונשאו שלטים עליהם נכתב "רוצח".

 

כמה שעות לאחר מכן ביטל שופט ברומא את היתר העבודה של פריבקה בטענה כי לא דיווח כראוי על מקום הימצאו.

 

בשנת 1944 רצחו חיילים נאצים בפיקודו של פריבקה 335 גברים וילדים איטלקים, רובם יהודים, במחצבה מחוץ לרומא. מעשי הרצח היו נקמה על פעולה של הפרטיזנים האיטלקים שהרגו 33 חיילים גרמנים. בתגובה החליטו הנאצים להוציא להורג 10 איטלקים על על חייל נאצי שנרצח. הם אספו אסירים פוליטיים מבתי כלא, פושעים וגם 75 יהודים, וירו בהם. פריבקה נמלט לאחר המלחמה לארגנטינה אך הוסגר לאיטליה בשנת 1995. 

 

פריבקה הודה במשפט כי השתתף בטבח אולם אמר כי ציית לפקודות של הממונים עליו והסתכן במוות לו היה מסרב. לא ברור איזו עבודה תיכנן לבצע במשרד עורכי הדין אך ההערכה היא שמדובר במחקר לספר זכרונותיו השני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נקמה על הריגם גרמנים. ארכיון
צילום: איי פי
מומלצים