שתף קטע נבחר

עמי אילון: "יולי, אין צורך להיכנס לפאניקה"

ח"כ אילון ערך כנס לסיכום קמפיין הבחירות לראשות העבודה, ובו אמר כי ישתף פעולה עם יו"ר המפלגה החדש, אך ביקש לדעת יותר על תוכניותיו: "הקמפיין הסתיים, והגיע הזמן שברק יגיד לאן הולכים". אילון גם בחר לשגר מסר מרגיע לשרת החינוך, על רקע השמועות שיחליף אותה בקרוב

עמי אילון ואבישי ברוורמן ערכו הערב (א') את כנס סיכום מערכת הבחירות שניהלו לראשות מפלגת העבודה. כ-200 מתומכיהם התכנסו בבית המפלגה באווירה מדוכדכת לסיכום הקמפיין שהסתיים בהפסד לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. 

 

הכינוס נערך בבית העבודה בשכונת התקווה בתל-אביב, כאשר ברקע השמועות והדיבורים על התיק שאמור אילון לקבל בממשלה אם יחליט להיכנס. בסוף השבוע דווח כי אילון עשוי להחליף את השרה יולי תמיר במשרד החינוך. הדיווחים עוררו ביקורת במפלגה, גם במחנהו של אילון ובקרב האנשים שליוו אותו במהלך הקמפיין.

 

אילון הבין את רגישות העניין והתייחס הערב בנאומו לנושא: "ביום שאחרי הבחירות שותפות היא דבר הכרחי כדי לחזור לשלטון, ולא רק כדי להחזיק בכוח. אנחנו רוצים להחזיר את מפלגת העבודה לשלטון כדי לשקם את צה"ל ולהחזיר את כוח ההרתעה לישראל, להילחם בטרור ולעצור את הטרור הרדיקלי וכדי לבנות סדר יום אזרחי כשהחינוך וההשכלה הגבוהה במרכז".

 

אילון ביקש לשגר מסר מרגיע לשרה תמיר ואמר: "אגב, יולי, אין צורך להיכנס לפאניקה. אמרנו את זה גם לפני שנושא תיק החינוך עלה לדיון. אנחנו לא עוסקים בתיקים - לא היום ולא מחר".

 

חבר הכנסת אילון קרא לברק לאחד עימו כוחות וציין: "לעבודה יש יושב ראש נבחר. השאלה לאן הולכת המפלגה שלנו נתונה לעומד בראשנו, והוא זה שצריך להבהיר זאת. הקמפיין הסתיים, והגיע הזמן שאהוד ברק יגיד לאן הולכים. צריך לשאול מספר שאלות: מהי דרכנו המדינית, דרכנו הכלכלית-חברתית ומה תעשה העבודה כשיונח הדו"ח הסופי של וינוגרד על השולחן".

 

עוד אמר אילון כי יש לדון בשאלת התיקים רק לאחר שיסתיים הדיון במוסדות המפלגה. לדבריו, דרך הפעולה צריכה להיות "של שותפות ולא של קומבינות. הדרך שלנו אינה דרך של תיקים ואנשים, אלא של רעיונות".

 

ח"כ ברוורמן ניסה לעודד את תומכי אילון ואמר: "החיים הם תהליך. הפסדנו עכשיו ויש האומרים שלוּ היינו סופרים את הקולות אחרת, היינו מנצחים. בפעם הבאה יהיה משחק ראוי יותר, כי בלי זה אי אפשר להוביל מהלך של שקיפות". ברוורמן פנה לברק באומרו: "אנחנו נשתף פעולה ונחזק אותך כי המטרה זאת ישראל, שמצבה גרוע. הדרך של קומבינות זו לא הדרך שאנחנו הולכים בה".

 

במפלגת העבודה שואלים גם כיצד ינהג יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יורם מרציאנו, מראשי מחנהו של עמיר פרץ. מרציאנו לא הוזמן לישיבת "שרינו" ומופעל עליו לחץ להתפטר. גורמים בסיעה מעריכים כי מרציאנו יעדיף שלא להתעמת עם ברק ואנשיו, ולכן יפרוש מתפקידו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילון. משתף פעולה
צילום: גיל יוחנן
תמיר. יכולה לישון בשקט?
צילום: עמית שאבי
ברק. צריך להבהיר
צילום: איי אף פי
צילום: ניב קלדרון
ברוורמן. מצב ישראל גרוע
צילום: ניב קלדרון
מומלצים