שתף קטע נבחר

כמה טיפים לפני שאתם בוחרים מתקין למזגן

קניתם מזגן בשעה טובה? לפני שאתם ממהרים להתקשר למתקין - קבלו כמה עצות שימנעו מכם הפתעות ואפילו יכולות לחסוך לכם כסף. כמה עולה להתקין מזגן ואיך לבחור את המתקין. מדריך

הקיץ כבר פה, וכולנו מרגישים זאת ובורחים למיזוג. ומי שאין לו, או שאין לו בכל החדרים, יקנה בוודאי השנה מזגן. על פי בדיקת התאחדות התעשיינים, השנה יקנו בארץ כ-125 אלף מזגנים בסכום כולל של 360 מיליון שקלים.

 

מחיירו הממוצע של מזגן יגיע הקיץ לכ-2,900 שקלים כשטווח מחירי המזגנים ינוע בין 2,000 של ל-8,000 שקלים למזגנים, מ-0.75 ועד 5 כוחות סוס. אבל אחרי שקונים את המזגן, צריך מישהו שיתקין אותו, ואת זה עושים אנשי מקצוע. בכתבה זו, שנעשתה בסיעו אתר מידרג, ננסה להסביר איך בוחרים מתקין טוב ולמזגן, וממי צריך להיזהר.

 

ככלל, התקנות מזגנים עד 3.5 כ"ס נסגרות בדרך כלל בעלות של עד 1000 שקלים ואף בפחות מכך 700-800 שקלים. בעבר, עלות התקנת מזגנים היתה נמוכה אף יותר אך העלות התייקרה בכ-20% עקב המעבר לגז ירוק על-פי חוק. מזגן גדול יותר משמעותו עלות התקנה גבוהה יותר. מ 3.5 כ"ס ומעלה עלות התקנת מזגן היא בטווח של 1200-1500 שקלים.

 

המחיר עבור התקנת מזגן סטנדרטי (עד 3.5 כוח סוס שאינו מיני מרכזי מרכזי או מרכזי), כולל עד 2 מטרים של צנרת לחיבור בין המנוע (החלק שיושב בחוץ) והמאייד (החלק שיושב בבית) וכולל אף תושבת למנוע.

 

מחיר התקנת מזגן ישתנה בהתאם לתוספות הבאות:

 

  • הגנה מפני גניבת מזגן

  • צנרת ארוכה יותר
  • הוספת נקודת חשמל
  • קידוח בקיר בטון
  • צינור ניקוז למים
  • צנרת PVC
  • קושי מיוחד להגיע לנקודת התקנת המנוע

 

הגנה מפני גניבת מזגן

לא הייתם רוצים לגלות שיום אחרי התקנת המזגן הוא פשוט נעלם. ישנם שני פתרונות מקובלים: האחד הוא סורגים סביב המזגן והשני הוא בריחים. הן הסורגים והן הבריחים ננעלים בסופו של דבר בעזרת מנעול פשוט. לכן, אם לגנב יהיה מאוד חם בבית אז ללא כל היסוס או בעיה הוא ישבור את המנעול. עדיין, עדיף הגנה כלשהי מאשר מזגן ללא אמצעי מיגון כלשהם.

 

מתי צריך הגנה מפני גניבת מזגן? אם אתם גרים בשכונה בעייתית או שאתם מוסד חינוכי (הגנבים אוהבים מזגנים של מוסדות חינוכיים).

 

מחיר סביר לשני בריחים + שני מנעולנים עבור נעילת הבריחים יהיה 150-200 שקלים. מחיר סביר לסורגים + מנעול יהיה 200-300 שקלים.

 

צנרת ארוכה יותר

במידה שהמרחק בין המנוע והמאייד (המרחק בין החלק שמחוץ לבית והחלק שבתוך הבית) גדול משני מטרים יש צורך בצנרת נוספת. ברוב המקרים, אין צורך ביותר משלושה מטרים של צנרת בסך הכל.

 

הצנרת עשויה מנחושת. נחושת, כידוע, היא דבר יקר. צינור הנחושת מגיע בעוביים שונים (לדוגמא: 3/8,5/8,1/2) בהתאם לעוצמת המזגן. לכן, העלות למטר צנרת משתנה ע"פ עוצמת המזגן (כולל רווח מקובל למתקין). מחיר סביר למטר צנרת עבור מזגן עד 1.5 כ"ס הוא כ- 60-80 שקלים. מחיר סביר למטר צנרת עבור מזגן עד 3.5 כ"ס הוא כ- 70-90 שקלים.

 

נקודת חשמל רגילה

אם אין נקודת חשמל עבור המזגן צריך להכין נקודה, שעלותה 300-400 שקלים.

  

קידוח בקיר בטון

במקרים רבים יש להעביר את הצנרת של המזגן דרך קיר בטון (ולא דרך קיר בלוקים – משימה פשוטה יותר וללא תוספת עלות). ישנם מתקינים שלא גובים תוספת תשלום עבור קידוח בבטון, אך רוב המתקינים גובים תוספת תשלום של 100-200 שקלים.

 

צינור ניקוז למים

בכל מזגן צריך צינור ניקוז. אך כאשר מדובר בקומה גבוהה יש צורך בצינור ניקוז ארוך ואז עלולה להיות תוספת תשלום, שעלותה 10-15 שקלים למטר.

 

צנרת PVC

כאשר רוצים להסתיר את הצנרת בתוך הבית או לעיתים גם מחוץ לבית, מתקינים צנרת PVC שמטרתה יופי בלבד. מחיר: 25-35 שקלים למטר.

 

קושי מיוחד להגיע לנקודת התקנת המנוע

כאשר קיים קושי מיוחד להגיע לנקודת התקנת המזגן מתקין המזגנים ידרוש תוספת תשלום, אשר תשתנה בהתאם לרמת הקושי הספציפי.

 

התקנת מזגנים לקויה – בעיות אפשריות

כאשר מתקין המזגנים עושה עבודה גרועה יהיו לנו בעתיד שתי תקלות עיקריות: תקלה ראשונה – נזילת מים בתוך הבית. התקלה השנייה היא בריחת גז. נזילת המים תיגרם עקב התקנה לא נכונה או לא מדוייקת של צינור ניקוז המים. יש צורך לעשות שיפוע נכון שיכוון את המים למקום הנכון. בריחת גז או "נזילת גז" תיגרם גם עקב התקנה לקויה.

 

שיטות של חאפרים

השיטה הנפוצה של כל החאפרים בתחום היא לתת הצעת מחיר נמוכה ביותר בטלפון. ואז, אחרי שהם כבר אצלכם בבית, הם מנפחים את המחיר באמצעות כל הסעיפים הנ"ל. הם יגבו מכם מחיר מופקע עבור מטר צנרת, עבור קידוח, עבור נקודת חשמל ועוד.

 

החאפרים גם לא ישתמשו בצנרת תקנית. לכל מזגן יש הוראות יצרן ויש להתאים את הצנרת למזגן בהתאם להוראות. החאפר, בניסיון לחסוך על חשבונכם עוד מספר שקלים, ישתמש בצנרת בקוטר שאינו מספק או בצנרת בעלת עובי דופן שאינו על-פי דרישות היצרן.

 

החאפרים יחסכו על חשבונכם גם בתושבת של המזגן. ישנן תושבות מזגן (תוצרת עזה) ללא תו תקן אשר יחלידו במהרה. תושבת מזגן טובה למדי הנה של חברת שחקים – חברה ישראלית המייצרת תושבות עבור התקנת מזגנים (תושבת מזגן היא למעשה תושבת למנוע של המזגן המכונה גם "מתקן תלייה" כאשר המנוע מקובע בתלייה ולא על הגג). אל תשכחו שלעיתים החיים של מתקיני מזגנים תלויים בתושבת זו.

 

סיכום

  • דרשו מחיר נקוב מראש לכל אחת מהתוספות האפשריות.

 

  • דרשו אחריות בכתב לחמש שנים על ההתקנה – אחריות על בריחת גז, נזילות מים או כל בעיה אחרת הקשורה לתושבת, לצנרת או לחיבורי הצנרת. אל תצפו לאחריות של המתקין עבור השלט, לוח הפיקוד וכדומה. האחריות על כך היא אחריות היצרן.

 

  • דרשו תושבת בעלת תו תקן עם בריח או סורג.

 

הטיפים באדיבות אתר מידרג. באתר מידרג תמצאו בעלי מקצוע כגון: שיפוצניקים, אינסטלטורים, הובלות ועוד, שקיבלו את הדרוג הגבוה ביותר מהלקוחות הקודמים. באתר ניתן לקרוא אלפי דירוגים שהתקבלו טלפונית בלבד מהלקוחות הקודמים שביצעו שרות עם בעלי המקצוע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים