שתף קטע נבחר

חדש בישראל: בלי גלולה, טבעת חודשית למניעת הריון

היא מבטיחה לחולל מהפיכה במניעת ההריון: טבעת זעירה המוחדרת לנרתיק בדומה לטמפון פעם בחודש מונעת הריון ומפחיתה את דימום הווסת באחוזים זהים לאלה של הגלולה. המגזין "טיים" כינה אותה - המצאת השנה. עכשיו גם בישראל

שוב שכחת ליטול את הגלולה? מהיום יש לך אלטרנטיבה. אמצעי מניעה חדש הנראה כטבעת זעירה, מוחדר לנרתיק פעם בחודש ומבטיח למנוע הריון ולהפחית דימום וסתי בשיעור הצלחה זהה לזה של הגלולה.

 

ה"נובה-רינג" הושק בעולם בשנת 2002, ונמצא מאז בשימוש עולמי. המגזין "טיים" אף כינה אותו "המצאת השנה" בזכות בטיחותו, מינון ההורמונים הנמוך, מיעוט תופעות הלוואי ושיעור ההצלחה הדומה לזה של הגלולה.


מחדירים פעם בחודש, ושוכחים

 

את הטבעת מחדירה האישה לנרתיק באופן עצמי, בדומה לטמפון, שם משחררת הטבעת באופן רציף מידי יום את ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון במינון מינימלי הנחוץ למניעת הריון.

 

על פי מחקרים שנערכו עולה כי הטבעת מונעת הריון ביעילות של מעל 99%, מונעת ביוץ באופן מוחלט בדומה לגלולות, והיא בעלת תכונת הפיכות, כלומר – עם תום השימוש בה ניתן להתעבר כמקודם.

 

מרבית הנשים דיווחו כי הן אינן חשות בנוכחות הטבעת בגופן, בעיקר בשל מיקומו בחלק העליון של נרתיק האישה, שם אין תחושת מגע. 98% מהנשים גם דיווחו כי קל להכניס את הטבעת.

 

בזכות מנגנון הטבעת, נשמרת רמת ההורמונים שהיא משחררת באופן אחיד על פני כל היום, ללא "קפיצות יומיות" ברמות ההורמונליות האופייניות לתרופות הניטלות דרך הפה. ההורמונים נספגים ישירות בגוף, ללא מעבר במערכת העיכול ובכבד.

 

גם תופעות הלוואי שדווחו נמוכות מתופעות הלוואי בקרב נוטלות הגלולה, ובהן בחילות, גודש בשד, כאבי ראש והפרשות בנרתיק. הטבעת אינה גורמת לעליה במשקל.

 

הטבעת החדשה משווקת בבתי המרקחת ובפארמים עם מרשם רופא במחיר: 77 שקל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מניעת הריון. פעם בחודש
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים