שתף קטע נבחר

מדריך לנוסע לאיי סיישל

החלטתם להגשים חלום? גם עליכם נפלה "נסיעת עבודה"? יעל גרטי עברה קורס מזורז בסיישליזם והיא מסבירה איך טסים לאיי סיישל, איפה ישנים, מה אוכלים, עושים וגם קונים

איך מגיעים

בחודשים ספטמבר- נובמבר, הנוחים מבחינת מזג האוויר, תופעלנה טיסות ישירות, בנות 6 שעות, בקו ישראל-סיישל. לפרטים: מדרפט ספיריט, טל' 03-5788801.

 

בתי מלון

המלון (בהא הידיעה) מבחינתי הוא "לאבּריז" היפהפה, באי סילואט. מחירי

 הטיפולים בספא מופרעים-משהו: 105-395 יורו לטיפול בן שעה, באצות או בקוויאר(!). מחיר חופשה הכוללת טיסה ישירה, 5 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר והעברות: 2065 יורו לאדם בחדר זוגי.

 

מלון "הילטון נורת'הולם" היפהפה באי מאהה נמנה על המלונות הקטנים ביותר ברשת "הילטון". הבריכה המתמזגת עם הים, חדריו המפנקים, הספא הממוקם ממש מעל המים- כל אלה הופכים אותו לבחירה מס' 2 שלי מקרב המלונות שזכיתי לראות. מחיר חופשה (המלון אינו מקבל ילדים!) הכוללת טיסה, העברות, 5 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר יהא 2385 יורו לאדם בחדר זוגי.


הילטון נורת'הולם במאהה (צילומים: יעל גרטי)

 

מלון "קוקו דה מר" שבאי פראלין הוא מלון פשוט וחביב. הלובי מעוטר באגוזי קוקוס, המרפסת הפרטית משקיפה לים והמחיר: 1815 יורו עבור טיסה, טיסות מאהה-פראלין ו-5 לילות על בסיס חצי פנסיון לאדם בחדר זוגי.

 

מלון פלנטיישן שבאי מאהה הוא מלון רחב ידיים, שסגנונו מזכיר את הקלאבים בטורקיה: כדי להגיע מהקבלה לחדרכם תזדקקו לנעליים נוחות ול- 8 דקות הליכה. מצויד בחוף פרטי מקסים, המלון הזה יתאים למשפחות עם ילדים ולנופשים שתקציבם מוגבל יחסית: 1185 יורו עבור טיסה ישירה, העברות, 5 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר לאדם בחדר זוגי.

 

לכל המחירים יש להוסיף 85 יורו עבור מיסים. בתקופת החגים צפויה תוספת לכל המחירים, בסך 105 יורו.

 

תחבורה

התחבורה בין האיים מתבצעת באניות ובמטוסים קטנים. באופן פלאי, מחירה של טיסה דומה למחיר הפלגה באניה: כ-50 יורו לכל כיוון. לעתים אין די מטוסים ואין ברירה אלא להפליג, מה שאינו מומלץ כלל וכלל בשעת מונסון.

 

במאהה ניתן לנסוע באוטובוסים, ללא כל הגבלה, תמורת 3 רופי בלבד. בלה דיג אסור השימוש בכלי רכב פרטיים, כך שקומץ מוניות, משאיות (וגם שפע זוגות אופניים) משמש את הבאים בשערי האי ומי שלבו אינו נכמר על השוורים המסכנים, הזוכים להצלפות, מוזמן לעלות על הכרכרות, לנסיעה איטית במיוחד.


ככר השעון של ויקטוריה. אגב, נוסעים בצד שמאל

 

מה עושים?

באיים לה דיג, פראלין, קוריוז (Curieuse) ואלדברה (שמצריך אישור מיוחד כדי לבקר בו) ניתן לראות את צבי הענק (TORTOISES) ובאי הציפורים (Bird Island) ובאיים קוזאן (Cousin), אריד (Aride) או פרגאט (Frégate) ניתן לראות מושבות ציפורים נדירות. באיים סן פייר ( (Saint Pierre וסנט אן (Saint Anne) ניתן לשנרקל או לצלול (מזג האוויר מתאים לכך מנובמבר ועד סוף אפריל).

 

"סילואט קרוז", חברת היאכטות של עמית וסרברג, ישראלי המתגורר בסיישל מזה עשור, מציעה הפלגות בין האיים באניות מפרשים (מזג האוויר מתאים בחודשים יוני-אוגוסט יתאים לכך), תוך שילוב ביקורים בכל האיים המעניינים, צלילה, סקי מים, גלישת רוח, שיט בקאנו וגם דיג.

 

כסף

היות וסיישל איננה מייצרת מספיק סחורות, אך נאלצת לייבא את מרבית הסחורות,

 נוצר מחסור עצום במטבע זר "קשה" והתיירים נאלצים, בהוראת החוק, לשלם ביורו או בדולרים על כל מוצר שנחשב תיירותי. עבור הסחורות הנון-תיירותיות (בשוק של ויקטוריה, למשל), מוטב לשלם ברופי הסיישלי.

 

שער החליפין בבתי מלון הוא 6 רופי לדולר ובשוק השחור: 10 רופי לדולר. כדי למצוא את אנשי השוק השחור ניתן לשאול את נהגי המוניות או להמתין שמישהו מביניהם יזהה אתכם כתיירים ברחוב ויפנה אליכם בהצעה קוסמת. בעזיבתכם את סיישל מומלץ להפרד מהכסף המקומי בטרם כניסתכם לשדה התעופה, שכן בדיוטי פרי ניתן לשלם ביורו או בדולרים בלבד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קוקו דה מר
צילום: יעל גרטי
ג'ק פרוט
צילום: יעל גרטי
השוק של ויקטוריה. האי מאהה
צילום: יעל גרטי
מומלצים