שתף קטע נבחר

שר האוצר אברהם הירשזון התפטר מהממשלה

טרם התאוששנו מפרשת קצב, והנה התפתחות בפרשה נוספת: שר האוצר הודיע לראש הממשלה כי הוא הולך הביתה, בעקבות החקירה נגדו: "אני מודה לך על הגיבוי האישי והמקצועי", כתב. אולמרט הבהיר שימנה שר אוצר עד יום רביעי הקרוב

מדינה בלי שר אוצר: השר אברהם הירשזון הודיע בסוף השבוע לראש הממשלה אהוד אולמרט כי הוא מתפטר מהממשלה. במכתב ההתפטרות שלו כתב הירשזון: "החלטתי, מתוך אחריות אישית, כי ראוי שאפרוש מהממשלה ואפנה את מקומי למינוי של שר אוצר אשר יתרכז כל כולו בהמשך הובלת המשק הישראלי לגידול בצמיחה, שימור בתעסוקה ומאבק בעוני". ההתפטרות תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות ואולמרט הודיע שימנה שר חדש עד ליום רביעי, השבוע.

 

 

הירשזון מודה בסוף המכתב לאולמרט, ידידו האישי, על "הגיבוי האישי והמקצועי, החברות האמיצה והעידוד ששאבתי ממך לאורך כל תקופת כהונתי, מצרכים נדירים בזמננו". ראש הממשלה יידע את השרים הבוקר (יום א') בפתיחת ישיבת הממשלה. לדברי אולמרט, הירשזון הודיע על התפטרותו בעקבות החקירה הפלילית נגדו - וזאת למרות שהוא משוכנע לחלוטין שהוא חף מפשע.

 

הירשזון, לדברי אולמרט, בחר להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי שלו. "אני מאמין בחפותו ומאחל לו שיתמודד בהצלחה", אמר אולמרט לשרים. במערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחר הצורך הדחוף למנות שר אוצר במשרה מלאה. ראש הממשלה אמור לעסוק בסבב התיקים הצפוי בממשלה במהלך השבוע הקרוב.

 

מספר שרים רואים עצמם כמועמדים לרשת את מקומו של הירשזון באוצר. ביניהם שר הפנים רוני בר-און ושר הבינוי והשיכון מאיר שטרית. כמו כן שוקל עדיין אולמרט את האפשרות למנות לתפקיד את חבר הכנסת חיים רמון. בשלב זה ההערכה היא שבר-און יקבל את התפקיד, אם כי טרם נמסרה הכרעה.

 

הציפייה היא שבזמן הקרוב יודיע אולמרט על המינוי אשר יפתח סבב מינויים חדש בממשלה. התפקידים המתפנים הם: שר האוצר, השר לענייני הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה -במקומו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, השר הממונה על רשות השידור במקומו של איתן כבל.

 

שר האוצר לשעבר השעה את עצמו לפני מעט יותר מחודשיים, בעוד החקירה נגדו צוברת תאוצה. בהודעתו אז לראש הממשלה קצב הירשזון את תקופת ההשעייה לשלושה חודשים. ראש הממשלה אהוד אולמרט החזיק בתיק האוצר מאז. גורמי חקירה אמרו בעבר כי יש די ראיות להעמיד לדין את שר האוצר וכי החשדות נגדו מתמקדים בעבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

 

החקירה, כזכור, נפתחה בעקבות חשדות למעילה בעמותות ובארגונים הקשורים בהסתדרות העובדים הלאומית, שבראשה עמד בשעתו הירשזון. על פי החשדות, מעורב בפרשה גם בנו של שר האוצר, עופר הירשזון. על-פי החשד - עמותות ההסתדרות הלאומית שימשו צינור להעברת כספים במרמה לבכירים בארגון, שבראשו עמד הירשזון במשך שנים רבות. הארגונים שפעילותם נחקרה היו עמותת ניל"י, מצעד החיים, קרן וולקר (המעניקה מלגות לסטודנטים נזקקים) וקרן הפנסיה יובלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הירשזון. הולך
צילום: עטא עוויסאת
אולמרט בישיבת הממשלה הבוקר
צילום: רויטרס
מומלצים