שתף קטע נבחר

אורלב אושפז, מפגש אולמרט והמבקר נדחה

בחודש שעבר, אחרי שורה ארוכה של ויכוחים ודיונים, הצליחה ועדת הכנסת לביקורת המדינה לקבוע עם ראש הממשלה דיון שבו יספק הסברים בפרשת מרכז ההשקעות. אלא שכעת שוב נדחה הדיון - הפעם, בגלל אשפוזו של יו"ר הוועדה, ח"כ אורלב

זה היה הדיון שכולם ציפו לו בכנסת: אחרי שנה של מחלוקות, היה אמור סוף סוף ראש הממשלה אהוד אולמרט להגיע לדיון בכנסת, ולהיפגש לראשונה מזה זמן רב עם מי שהאשים ברדיפת רייטינג - מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. אבל הדיון שאמור היה להתקיים היום (ב') בוועדה לביקורת המדינה בפרשת מרכז ההשקעות, נדחה למועד בלתי ידוע. הסיבה: אשפוזו של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב.

 

חבר הכנסת אורלב, שהתנגח עם ראש הממשלה ראש בראש והתעקש כי אולמרט יגיע לדיון בוועדה, אושפז אמש בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא התלונן על מיחושים בחזהו במהלך סיור שערך בשעות הערב בצפון הארץ והבוקר עבר צנתור.

 

הדיון המקורי בוועדה לביקורת המדינה נקבע ל-11 ביוני. מתוקף זימון של הוועדה, היה אמור אולמרט להופיע בפניה כדי להעיד בפניה על פרשת מרכז ההשקעות. אלא שערב לפני כן נודע כי אין בכוונתו להגיע לדיון. בפתח הישיבה אז התייחס ח"כ אורלב לדחיית השתתפותו של אולמרט בדיונים וטען כי הסיבה שסיפק אולמרט - נסיעתו לוושינגטון - היתה תירוץ סרק. "ראש הממשלה לא נהג כראוי. יש בידנו התחייבות חתומה על קיום הדיון שבועיים לאחר שובו של אולמרט מארצות הברית", הוסיף אורלב. בסופו של דבר נדחה הדיון ל-2 ביולי. אלא שגם היום נדחה, כאמור, בעקבות מחלתו של אורלב.

 

ישיבת הוועדה אמורה לעסוק בדו"ח מבקר המדינה בעניין מרכז ההשקעות, שבה נמתחה ביקורת חריפה על אולמרט בעניין תפקודו בעת ששימש שר התמ"ת בממשלת שרון.  

 

בדו"ח שפורסם באפריל השנה פסק לינדנשטראוס כי אולמרט ניסה לקדם את ענייניו של חברו ושותפו לשעבר, עו"ד אוריאל מסר. "עוזריו פעלו כזרועו הארוכה, מעורבותם בעסקה היתה יותר מפעולה מינורית לטובת היזם", כתב אז המבקר, שקבע כי בפרשה עולים חשדות פליליים וחשש לפגיעה בטוהר המידות.


פורסם לראשונה 02/07/2007 07:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רק בריאות. אורלב
צילום: ניב קלדרון
שוב לא יגיע. אולמרט
צילום: איי אף פי
המפגש נדחה. לינדנשטראוס
צילום: גיל יוחנן
מומלצים