שתף קטע נבחר

ערפאת ידון עם שר החוץ הצרפתי על חידוש המו"מ

יבקשו לתמוך בשיגור כוח בינלאומי לשטחים, ויביע בפניו תקווה כי האיחוד האירופי ימלא תפקיד משמעותי במו"מ. במקביל, החליטו הפלסטינים לדחות שוב את ההכרזה על המדינה, שנועדה לסוף החודש

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ייפגש היום (יום ה') בעזה עם שר החוץ הצרפתי, הובר ודרין, היו"ר התורן של האיחוד האירופי. בפגישה, שבה ישתתף גם שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, מיגל מוראטינוס, ידונו שלושת האישים על המצב בשטחים ועל האפשרות לחידוש המשא ומתן המדיני.
ערפאת יבקש מוודרין לתמוך בשיגור כוח בינלאומי לשטחים ולשנות את ההצעה הצרפתית- בריטית בעניין זה. כמו כן הוא יביע בפניו את תקוותו כי האיחוד האירופי ימלא תפקיד משמעותי יותר במשא ומתן כאשר זה יחודש, ויהווה ערובה לכך שישראל תיישם את ההסכמים.
לפני הפגישה עם ערפאת ייפגשו ודרין ומוראטינוס עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. בערב ייפגש ודרין עם שר החוץ, שלמה בן עמי. שר החוץ הצרפתי הצהיר, כי סיורו במזרח התיכון נועד למצוא את הדרכים להביא ליישום הבנות שארם א-שייח'.
במקביל למגעים המדיניים, ממשיכים הפלסטינים ללחוץ על הקהילה הבינלאומית לתמוך בשיגור כוח בינלאומי לשטחים. השר לתכנון בינלאומי ברשות הפלסטינית, נביל שעת', הורה לנציגי אשף במדינות העולם לפתוח במתקפה דיפלומטית ותקשורתית נוספת, כדי לגייס תמיכה לדרישה זו.

שוב נדחתה הכרזת המדינה

מקור פלסטיני אומר היום, כי ההחלטה שלא לכנס את המועצה הלאומית הפלסטינית, שהיתה אמורה להכריז בסוף החודש על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, נועדה שלא לפגוע בסיכויים לחידוש המשא ומתן.
יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, סאלים זענון, אמר כי המועצה תתכנס בסוף דצמבר או ב-1 בינואר כדי להכריז על המדינה, אולם התחדשות המגעים המדיניים הביאה שוב את ההנהגה הפלסטינית להודיע על דחיית הכינוס ועל דחיית ההכרזה.
אנשי שטח פלסטינים, המקורבים לרשות ולפת"ח, סבורים כי החלטה זו התקבלה במסגרת המאמץ של ההנהגה לצמצם את האינתיפאדה. הם לא הכחישו את הידיעות שהתפרסמו אתמול בשטחים, לפיהן זה יומיים עוצרת הרשות פעילי שטח של האינתיפאדה, בעיקר כאלה שמזוהים עם החמאס והג'יהאד האיסלאמי.
לעומת זאת, ראש התנזים, מרואן ברגותי, אומר כי ההחלטה לדחות את כינוס המועצה הלאומית שגויה. לדבריו, אין ניגוד בין המשא ומתן לבין ההכרזה על מדינה עצמאית והחלת הריבונות הפלסטינית על השטחים שבידי הרשות. עוד ציין ברגותי, כי אין סיכוי שהמגעים המדיניים יביאו להפסקת האינתיפאדה.
"האינתיאפדה תיפסק רק כאשר תקום מדינה פלסטינית, שבירתה ירושלים", אמר. "אנחנו, בהנהגה המאוחדת של האינתיפאדה, נמשיך במאבקנו כדי להחיל את הריבונות העממית על השטח, כל עוד לא הוכרזה הריבונות המדינית והרשמית".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ערפאת. רוצה שהאיחוד האירופי ימלא תפקיד משמעותי
צילום: איי אף פי
ברגותי. דחיית ההכרזה על המדינה - החלטה שגויה
צילום: איי אף פי
מומלצים