שתף קטע נבחר

הצ'יליאני ארואה: "אשמח לשחק במכבי חיפה"

קשר אוניברסידד דה צ'ילה מאשר את מועמדותו לירוקים ואומר ל-ynet: "אין לי בעיה לשחק בישראל אם תהיה הצעה רצינית, הכל בידיים של הסוכן שלי". הקשר, המכונה 'איימאר הצ'יליאני', מבהיר: "אני יכול לשחק בכל עמדה בקישור"

אחרי שאופציית חזרתו של עידן טל ירדה מהפרק, מכבי חיפה עדיין מחפשת את קשר ה-50/50 החדש שלה, השחקן שימלא את המשבצת הקריטית במרכז השדה. שריקת הפתיחה של העונה אמנם טיפה רחוקה, אבל הירוקים היו בין הקבוצות הראשונות שחזרו לאימונים, עם הראש באינטרטוטו, ורוני לוי רוצה להתחיל למלא את פאזל הזרים שלו לעונה הקרובה.

 

בירוקים, כמו בירוקים, מסרבים לאשר או להכחיש שמות של מועמדים אפשריים, במסגרת המדיניות של המועדון לשחרר הודעה רשמית רק כאשר באמת יש מה להודיע. אבל אחד המועמדים להיות זר חדש של מכבי חיפה בקרוב הוא הקשר הצ'יליאני פרנסיסקו ארואה.

 

אחרי עזיבתו של הבלם רפאל אולארה, אולי בכל זאת יהיה מי שידבר ספרדית באימוני חיפה עם רוברטו קולאוטי. ארואה, קשר שיחגוג באוגוסט הקרוב יום הולדת 30, נחשב בצ'ילה לשחקן מיוחד. לא רק בגלל היכולת שלו, הטובה בפני עצמה, אלא בעיקר בשל ההישג המרשים שלו: הוא אחד הבודדים בתולדות הכדורגל המקומי שלבש את חולצות שלושת המועדונים הגדולים במדינה – קולו קולו (בה החל את הקריירה), אוניברסידד קתוליקה ואניברסידד דה צ'ילה, קבוצתו הנוכחית.

 

בראיון ל-ynet מסנטיאגו הרחוקה, ארואה מאשר: "שמעתי שמכבי חיפה מתעניינת בי. אני לא כזה מעודכן עדיין בהתקדמות השיחות איתם, אבל אני יודע שיש אופצייה שאשחק בישראל בעונה הבאה".

 

בימים האחרונים, התקשורת בצ'ילה דיווחה כי כמו חברו לקבוצה של ארואה, הקשר חורחה אקוניה שחתם במכבי נתניה, גם הוא לא רוצה להגיע לישראל. אבל לעומת אקוניה, כך דייוחו בצ'ילה, שמחויב להגיע מאחר וסוכנו כבר חתם על החוזה ואין דרך חזרה, ארואה החליט להישאר בצ'ילה.


ארואה בפעולה. ממתין להצעה הרשמית (צילום: copesa)

 

לפי מה שקראנו, אתה לא מתלהב להגיע לישראל.

 

"אני לא יודע למה כתבו את כל הדברים האלה, אבל הם לא נכונים. אין לי בעיה לשחק בישראל או בכל מקום אחר ממנו אקבל הצעה טובה שתמשוך אותי".

  

וההצעה מישראל מושכת?

 

"אני לא מעודכן בכל הפרטים כי אני אמור לדבר עם מי שמטפל בכל הנושא הזה, אבל אם תהיה הצעה רצינית אני אשמח לשחק במכבי חיפה, שמעתי עליה דברים טובים מרפאל אולארה ורודריגו גולדברג".

 

ארואה, או 'פאנצ'ו' כפי שהוא מכונה (בעצם זה כינויו של כל 'פרנסיסקו' בדרום אמריקה), כבר יודע מה זה לצאת מגבולות צ'ילה ולשחק בחו"ל. בעבר הוא כבר שיחק בלוצרן השוייצרית ובלגאנס מהליגה השנייה בספרד. עכשיו, השחקן שזכה עם נבחרת צ'ילה במדליית הארד באולימפיאדת סידני 2000, לא נבהל מחוויה נוספת בחו"ל: "נתתי לסוכן שלי אור ירוק. אם יש הצעה טובה, אני מוכן לשמוע ולקחת אותה".


איימאר (מימין). הגרסה הצ'יליאנית רוצה ישראל (צילום: איי פי)

  

באיזה עמדה בקישור אתה מרגיש הכי נוח?

 

"שיחקתי כבר בכל עמדה בקישור והתרגלתי לכולן. אני יכול לשחק הגנתי או התקפי, זה לא משנה לי".

 

בצ'ילה סיפרו לי שאתה מזכיר את פבלו איימאר בסגנון המשחק שלך.

 

"אני לא אוהב השוואות, תשאל את מי שאמר לך את זה למה בחרו בשם הזה. זו מחמאה בשבילי, אבל אני פרנסיסקו ארואה". איימאר המקורי משחק עם נבחרת ארגנטינה בקופה אמריקה ומי יודע, אולי בשבועות הקרובות תנחת כאן הגרסה הצ'יליאנית שלו, כחיזוק משמעותי של מכבי חיפה בנסיונה להחזיר לעצמה את כתר האליפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יועד כהן
לוי. יביא את ארואה?
צילום: יועד כהן
מומלצים