שתף קטע נבחר

האם קידום אתרים יהפוך לבלתי יעיל?

גוגל הולכת והופכת את חיפוש האתרים למבוסס על מידע אישי. האם בכך קידום האתרים בא לקיצו? ומה על הממשק? אנשי גוגל ממשיכים לענות. חלק שני

במאמר הקודם, הסביר מאט קוטס מאנשי גוגל, כיצד לשפר את התוצאות והנראות של אתר אינטר במנוע החיפוש הפופולרי העולם. אך מה יהיה בעתיד? איך ייראה החיפוש ואיך ייראה הממשק שמשרת מיליונים מדי יום?

 

גוגל כבר צועדת בצעדי ענק לחיפוש מותאם אישית. האתר כבר שופט אתרים לא רק לפי PageRank (דירוג העמוד), אלא גם בהתבסס על מה שכבר חיפשת בפעמים קודמות, מה מופיע בעמוד הבית המותאם אישית שלך, וכן הלאה. אם תרצה, גוגל יכולה גם לנתח את המסמכים שחיברת ב-Google Docs, את הקישורים שהקלדת ב-Google Mail, את המידע שמופיע ביומן של גוגל, ואת סרטי הווידאו בהם צפית ב-YouTube. שאלנו את מאט קוטס, מהנדס בגוגל ומומחה SEO אם זה הכיוון הכללי.

 

האם תוצאות החיפוש בעתיד יהיו כה מדויקות - עד שזה מפחיד?

 

"זה בהחלט נכון. שככל שתתן יותר מידע לגוגל, כך תוצאות החיפוש יהיו יותר רלוונטיות ומותאמות אישית עבורך", הוא אומר. "אבל חשוב לזכור שגוגל עובדת קשה לוודא שהמשתמשים יודעים כיצד אנו משפרים את החיפושים עבורם, כך שהם לא יהיו מופתעים." התאמה אישית מעוררת בעיות מעניינות עבור SEO בעתיד הקרוב, גוגל עשויה לדעת לא רק שאתה מחפש קונצרטים, אלא שאתה מעריץ של השוגבייבס, שהן מופיעות בקרוב, שיש כרטיסים זמינים ושאתה חופשי באותו ערב. אז איפה SEO נכנס לתמונה?

 

"לדעתי חיפוש מותאם אישית מקשה קצת על SEO מסוימים מאחר ובמקום סידרה מונוליטית אחת של תוצאות עבור חיפוש, יהיו עכשיו סדרות רבות", מסכים קוטס. "אבל אנשי קידום האתרים מסתגלים היטב, והטובים ביותר מנסים ליצור אתרים נהדרים עבור המשתמשים שלהם, במקום לרדוף אחר האופנה האחרונה באלגוריתם החיפוש.

 

"SEO שמחפשים דרכים ליצור אתרים שימצאו חן בעיני המשתמשים יוכלו להרוויח מההתאמה האישית מאחר וככל שתוצאות החיפוש של גוגל יהיה רלוונטיות יותר, סביר שהמשתמשים שאכן מגיעים לאתר שלהם יעברו טוב יותר. ואם אתה חנות קטנה שלא יכולה להופיע במקום הראשון עבור ביטוי החיפוש המועדף, התאמה אישית יכולה לעזור לך. גוגל עשוייה בפוטנציה לתת לך דירוג גבוה יותר עבור אנשים מסוימים, שלא תוכל להגיע אליהם עם תוצאות חיפוש מונוליטיות".

 

על ההתעסקות עם נוסחה מפורסמת

איירין או מכירה דבר או שניים בנוגע לממשקי משתמש (UI). היא תכננה את Netscape Communicator 4 לפני שקיבלה את המושכות על חווית המשתמש של יאהו ברחבי העולם, וכעת היא מנהלת ממשק המשתמש בגוגל. אז מה מהווה לה השראה? "ההשראה הגדולה ביותר מגיעה משיחות עם המשתמשים ומצפייה בהם", היא אומרת. "תובנות מצפייה בדרך בה אנשים עובדים וחיים מהווים השראה לרעיונות חדשים בנוגע לאיך אנחנו יכולים ליצור מוצרים שאנשים יתאהבו בהם".

 

כפי שאיירין מעירה, מתכננים לעיתים קרובות מתעלמים מהחלק של המשתמש ב-"תכנון ממשק משתמש". "הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון UI מתרכזות סביב הכישלון להבין מה

חשוב למשתמש; הצעת יותר מדי מאפיינים שמסבכים את הממשק, לא נותנים למשתמשים מה שהם רוצים מתי שהם רוצים את זה, ויצירת אתרים שנראים טוב אבל לוקחים יותר מדי זמן להוריד – כל אלו דוגמאות לטעויות נפוצות", היא אומרת. "בגוגל, אנחנו מתמקדים על צורכי המשתמשים ומנסים לתת לאנשים מה שהם רוצים - לא את כל מה שהם עשויים לרצות. מספר משמעותי מספיק של אנשים צריך להשתמש במאפיין מסוים כדי שזה ייכלל. ליצור דבר מה פשוט ואינטואטיבי זה קשה ומצריך משמעת. מה שאתה לא לעשות חשוב לא פחות ממה שאתה מחליט לעשות".

 

חלק מרעיונות ה-UI המעניינים ביותר של גוגל מופיעים ב-SearchMash.com – אתר בו גוגל יכולה לערוך ניסויים מבלי להפריע למאגר המשתמשים העצום שלה. האם SearchMash מעניק לנו הצצה לעתיד של גוגל? לא בהכרח. "כל דבר שאנחנו יכולים בפוטנציה להעביר לממשק המרכזי מצריך למידה מדוקדקת דרך מחקרי שימושיות וניסויים בזמן אמת, לפני שהוא מוצג לקהל הרחב", אומרת או.

 

אז איך יראה ממשק המשתמש של גוגל בעוד 20 שנה?

 

"בעתיד, אנשים יפעלו הדדית עם גוגל על בסיס קבוע דרך מגוון מכשירים וממשקים", מנבאת או. "גוגל הוא המקום בו האנשים נמצאים, ואנחנו נמצאים איפה שהאנשים צריכים שנהיה".

 

המאמר הקודם: איך להתקדם בתוצאות של גוגל?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים