שתף קטע נבחר

בית"ר ירושלים: אכזבה מיכולתו של טברטקו קאלה

הצהובים-שחורים סיימו את מחנה האימון בהפסד 3:2 לצ'חלואל והתלוננו על מצב הדשא. השוער הפגין יכולת גרועה ובבית"ר כבר מתחילים להתגעגע לקורנפיין. סקאוטים של אלקמאר עקבו אחר זנדברג

בית"ר ירושלים סיימה את המחנה בהולנד בהפסד לצ'חלואל 3:2, במשחק שהתקיים בעיירה ווייז שבצד הגרמני של הגבול ההולנדי. בבית"ר לא אהבו את התצוגה של טברטקו קאלה בהפסד ובקבוצה מאוכזבים מיכולתו של הקרואטי, שהגיע הקיץ ממכבי תל אביב. לא מעט גורמים בצהובים-שחורים כבר מתגעגעים לאיציק קורנפיין, שפרש ועבר לתפקיד המנכ"ל אחרי ששום לא רצה בו.

 

המאמן יצחק שום אף שוחח עם השוער הקרואטי לאחר המשחק, בתקווה לראות ממנו ביצועים טובים יותר בעתיד. לפני המפגש מול הרומנים, ביצע שום ארבעה שינויים בהרכב לעומת המשחק הקודם מול הקפריסאים. לספסל ירדו שמעון גרשון, עומרי אפק, עמית בן שושן וטוטו תמוז ובמקומם פתחו אריק בנאדו, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי וחן עזריאל.

 

 

הרומנים עלו ליתרון בדקה ה-29 מפנדל של ויסלב וראנקוביץ', לאחר שתומר בן יוסף הכשיל ברחבה שחקן רומני. בית"ר הצליחה להשוות בדקה ה-43, אחרי הגבהה מוצלחת של זנדברג משמאל, יואב זיו המשיך בראש וברוכאין קבע מקרוב 1:1. בדקה ה-45 הרמנים חזרו ליתרון משער של ויורל פרונזיה, מטעות של השוער טברטקו קאלה.

 

במחצית השניה נכנסו כל המחליפים, ביניהם גם גרשון שהחלים מארתרוסקופיה ושיחק כחצי שעה וגם הרומני כריסטיאן מוסקלו, שהמשיך להרשים. בדקה ה-55 ביצע קאלה טעות חמורה, כשמסר לשחקן רומני ופרונזה כבש את השלישי. דקה לאחר מכן הצליח ברק יצחקי במבצע אישי לצמק ל-3:2. אותו יצחקי הספיק במחצית הראשונה להדביק פעמיים כדורים לעמוד השער הרומני.

 

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, דוד אמסלם, אריק בנאדו, תומר בן-יוסף, יואב זיו, מיכאל זנדברג, דרק בואטנג, אבירם ברוכיאן, גל אלברמן; חן עזריאל, ברק יצחקי

 

זנדברג: "אי אפשר היה להסיק יותר מדי מהמשחק"

תומר בן יוסף, שנפגע ממרפק בעינו, סיכם את המשחק ואת המחנה כולו: "עברנו מחנה לא קל, אחד מהיותר קשים שהיו לי. אבל זה טוב כי אנחנו רוצים להיאבק ברמות הגבוהות של אירופה. תנאי המגרש פה גרועים מאד. זה מתאים יותר למרעה, אולי הרומנים רגילים לשחק ככה. לצערי הם היו קצת יותר טובים מאיתנו".


שומי משוחח עם קאלה על גבול הולנד-גרמניה (צילום: גיל נחושתן)

 

"המחנה הזה היה מוקדש יותר לכושר", המשיך בן יוסף. "אני מאמין ובטוח שעד למשחק מול קופנהאגן נשתפר וגם עידן טל, שהוא תוספת כח משמעותית, יעזור לנו". בית"ר תנחת בארץ ביום ראשון ושבוע לאחר מכן תצא למחנה נוסף באוסטריה, שם תתכונן באופן יותר פרטני לקראת המפגש הכפול מול קופנהאגן במוקדמות ליגת האלופות.

 

הסקאוטים מתלהבים. זנדברג (צילום: גיל נחושתן)

 

לסיכום המחנה אמר אמסלם: "זה היה מחנה מוצלח מאוד, עברנו אימונים קשים, הלוואי וכל המחנות שלי יהיו כאלה. חבל על ההפסד, אבל לא נורא". ברק יצחקי, שהיה מהטובים בשורות בית"ר: "הגענו להמון מצבים ולא ניצלנו אותם. אני לא מסתכל על עצמי, אלא על הקבוצה. הקבוצה עוד לא התגבשה לגמרי ואני מקווה שזה יקרה במחנה באוסטריה".

 

אבירם ברוכיאן, שהרשים גם הוא סקאוטים, עוד מאליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21, סיכם: "היתה חושבה לנו הדרך, שיחקנו נגד קבוצה לא קלה, במיוחד כשתנאי המגרש לא טובים. למדנו מהנסיון ואנחנו מסתכלים קדימה. במחנה הבא באוסטריה יהיו יותר משחקים, ושם בטח נתגבש יותר, ואני מאמין שאחריו נהיה מוכנים יותר לאירופה. אני כל הזמן שומע על סקאוטים, אבל אני מתעסק בבית"ר ירושלים, כל השאר לא חשוב".

 

אגב, בית"ר קיימה הבוקר אימון ואחרי המשחק סיימה את המחנה בסטייל, עם המסיבה שאירגן המנהל מנחם נידם עבור מסיבת סיכום. נידם רכש כיבוד הכולל פיצוחים ושלושה בקבוקי וודקה. השחקנים יוכלו לבלות מאוחר יותר בעיירה מירלו, שם מתקיים פסטיבל מקומי. בית"ר תחזור ארצה ביום ראשון.

 

סוכנו של מנדוסה: "מחכים להודעה מבית"ר"

אנדרס מנדוסה, החלוץ הפרואני הנמצא עם נבחרת ארצו בקופה אמריקה בונצואלה, מעוניין לשחק בבית"ר ירושלים. כך ניתן להבין מדברי סוכנו, חוסה מורנו.


אנדרס מנדוסה עולה גבוה בקופה אמריקה (צילום: איי פי)

 

הסוכן טען כבר לפני כשבועיים כי ההצעה של בית"ר מעניינת וכי הוא אמור לשוחח עם השחקן בנושא. לאחר שמורנו ומנדוסה שוחחו לגבי ההצעה שקיבלו מאלופת ישראל, אמר מורנו ל-ynet: "בעיקרון ההצעה של בית"ר מעניינת ונראית לו, אלא שעד כה לא קיבלנו שום הצעה רשמית בכתב על מנת שנוכל להשיב.

אנחנו מחכים שבית"ר יצרו איתנו קשר ויודיעו לנו רשמית שהם מעוניינים. אז נקיים איתם שיחות ואם נגיע לסיכום יכול להיות שאנדרס יגיע לשחק בישראל".

 

מלבד מנדוסה, מועמד נוסף לחתום בבית"ר הוא החלוץ הקרואטי בושקו בלבאן, אשר נראה כי טרם החליט בנושא. לפני שבועיים פירסמו עיתוני קרואטיה שהשחקן בדרך לחתום בגלאזגו ריינג'רס, אולם מאז לא חל כל שינוי. בלאבן נמצא כעת בחופשה עם משפחתו ונראה כי רק לאחר מכן יודיע על החלטתו.


פורסם לראשונה 07/07/2007 19:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טברטקו קאלה
צילום: דודי ועקנין
מומלצים