שתף קטע נבחר

קריאה ראשונה: אסור למכור נרגילה לקטינים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה איסור על מכירת נרגילות לבני נוער ופרסום אזהרה בריאותית על כל נרגילה. ח"כ אילטוב, מיוזמי החוק: "העישון נהפך לבילוי מועדף בקרב ילדים"

האם הכנסת תשים סוף לעישון הנרגילה בקרב בני הנוער? הצעת חוק שאושרה היום (ג') בקריאה ראשונה בכנסת וצפויה לבוא בקרוב לאישור בקריאה שנייה ושלישית אוסרת על מכירה והשכרה של מוצרי נרגילה לקטינים שטרם מלאו להם 18.

 

על-פי הצעת החוק, אותה יזמו חברי הכנסת רוברט אילטוב ויוסף שגל מישראל ביתנו, תיאסר מכירה, השכרה או השאלה לקטינים של מוצרים המשמשים לעישון טבק, ובכלל זה נרגילות. בנוסף, על נרגילות וטבק לעישון נרגילות תפורסם אזהרה בריאותית מפניהם.

 

בדברי ההסבר להצעת החוק כותבים השניים כי כיום אין כל איסור על מכירה או השכרה של נרגילה לקטינים. "הזדעזעתי כאשר הבנתי כי שיעור מעשני הנרגילה עומד על 38 אחוז מבני נוער בגילאים 18 ומטה, אך מדאיגה יותר העובדה כי בגלל הנורמטיביות של עישון נרגילה ישנו אחוז ניכר של ילדים מתחת לגיל 12 אשר התנסו או מעשנים נרגילה באופן קבוע", אמר ח"כ אילטוב.

 

"תופעת עישון הנרגילה על ידי בני נוער היא תופעה מדאיגה", הוסיף אילטוב. "הצעירים והסובבים אותם אינם מודעים לנזקים הבריאותיים הכרוכים בעישון נרגילה, הילדים מולכים שולל אחרי הנרגילה, והעישון נהפך לבילוי מועדף של ילדים מתחת לגיל 18 ואף בקרב ילדים מתחת לגיל 12".  

 

לדברי אילטוב, מחקרים שבדקו את תכולת עשן הנרגילה מצאו בה כמויות משמעותיות של חומרים רעילים ומסרטנים, הגורמים נזקים חמורים לבריאות המעשן. "עישון נרגילה מזיק לבריאות אף יותר מעישון הסיגריות", אמר.

 

מחקר שערך באחרונה משרד החינוך העלה כי 22.1 אחוזים מהתלמידים בישראל התנסו בעישון מוצר טבק כלשהו. על פי אומדנים, במדינת ישראל מתים מדי שנה קרוב לעשרת אלפים בני אדם כתוצאה מנזקי העישון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו בכר
עישון נרגילה. "תופעה מדאיגה"
צילום: דודו בכר
מומלצים