שתף קטע נבחר

אולמרט שוקל לאשר לאבו מאזן להכניס שריוניות

ראש הממשלה צפוי להיפגש ביום שני עם נשיא הרשות הפלסטינית ולדון עימו בהכנסת חטיבת באדר הפלסטינית של צבא ירדן לשטחי יהודה ושומרון. אבו מאזן מעוניין לשמר את כוחו בגדה בעקבות השתלטות חמאס על רצועת עזה, אך עדיין לא ברור אם אולמרט יענה לבקשתו

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ישקול  את בקשת נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) להכניס את חטיבת באדר הפלסטינית של צבא ירדן לשטחי יהודה ושומרון. השניים צפויים לדון בנושא במהלך פגישתם הצפויה ביום שני בירושלים.

 

לפני השתלטות חמאס על רצועת עזה ביקש אבו מאזן להתיר את כניסת החטיבה לאזור. עתה הוא מבקש את כוחות החטיבה כדי לשמר את כוחו בגדה, אך בירושלים מסרבים לומר בשלב זה אם ראש הממשלה יענה לבקשתו. יצויין כי מערכת הביטחון דחתה בעבר את כניסת החטיבה לשטחי הרשות.

 

הנשיא הפלסטיני צפוי להעלות בפגישה סדרת בקשות ביטחוניות נוספות. בין היתר, הוא יבקש את אישורה של ישראל להכניס כמה עשרות כלי רכב משוריינים ממצרים, שלטענתו, ישמשו לשמירה על הסדר הציבורי הפנימי. כמו כן, יבקש עבאס להכניס אלפי אפודים וציוד צבאי נוסף, כמו מדים ואוהלים, עבור כוחותיו בשטחים. גם בקשות אלה ייבחנו בהמשך על-ידי מערכת הביטחון בישראל.

 

אולמרט צפוי להביא עימו למפגש המתוכנן את רשימת 250 אסירי הפתח שעתידים לצאת לחופשי. הוא הבטיח את שחרורם של אלה בפסגת שארם א-שייח' שכונסה לפני כשבועיים. בימים אלה עמלים במשרד המשפטים ובמערכת הביטחון על הרכבת הרשימה שתורכב מאסירים "ללא דם על הידיים". דיון מסכם בעניין זה נערך אצל מנכ"ל משרד המשפטים, משה שילה. 

 

בנוסף, צפוי ראש הממשלה לבשר לאבו-מאזן באופן רשמי על שחרור כספי המיסים שהוקפאו, וכן על אישור להעביר כספים שייגבו על ידי ישראל עבור הפלסטינים בעתיד. נושאים נוספים שצפויים לעלות בפגישת המנהיגים, כוללים הקמת המוסדות הפלסטינים בעתיד וסידורים כלכליים, ביטחוניים ומשפטיים.

 

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, צפויה לנחות במזרח התיכון ביום הפגישה ואף להיוועד עם שני המנהיגים במהלך ביקורה באזור. עם זאת, עדיין לא ברור אם היא תשתתף במפגש המשותף של אבו מאזן ואולמרט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. יביא רשימה
צילום: גיל יוחנן
צילום: איי אף פי
אבו מאזן. שורה של בקשות
צילום: איי אף פי
צילום: איי פי
רייס. אולי תצטרף
צילום: איי פי
מומלצים