שתף קטע נבחר

12 שנה אחרי שהורשע - התבקש להתייצב בכלא

בשנת 1995 הורשע תושב תל-אביב בכמה עבירות ונידון לעבודות שירות. הוא החל לבצע את העבודות, אך הפסיקן באמצע. 12 שנה אחרי נזכרו בשירות בתי הסוהר כי האיש לא ריצה את כל עונשו ולכן הוא נקרא להתייצב בבית המעצר קישון. האיש ערער

סליחה, שכחנו - לך לכלא: תושב תל-אביב שנידון בשנת 1995 לשישה חודשי עבודות שירות, נקרא לאחרונה להתייצב בבית המעצר קישון, בטענה כי לא ריצה את עונשו. למרות שהאיש ביצע חלק מעבודות השירות לפני כעשור, מתעקש שירות בתי-הסוהר שאת יתרת עונשו הוא יעשה מאחורי סורג ובריח.

 

בחודש ינואר 1995, בעת שהאיש היה בן 21, הוא הועמד לדין בבית משפט השלום בחיפה על עבירות שביצע בשנת 1993. בית המשפט גזר עליו שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וחתימה על התחייבות כספית. הנאשם החל בעבודות השירות, אך הוא לא סיים אותם. מאז הוא לא נקרא על-ידי הממונה על עבודות השירות על מנת לסיים לרצות את עונשו.

 

בעקבות המכתב שקיבל משירות בתי הסוהר, הגיש הנאשם עתירה לבית משפט המחוזי בחיפה נגד נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר בני קניאק, והממונה על עבודות השירות במחוז הצפון. בעתירה טוען הנאשם כי מאז שהורשע בבית המשפט, הוא עבר להתגורר בתל-אביב, התחתן ונולדו לו שני ילדים.

 

לטענתו, מאז שהפסיק את עבודות השירות הוא לא נדרש על-ידי שירות בתי-הסוהר להשלים אותם, למרות שהוא לא שינה את כתובתו. הנאשם טוען עוד בעתירה כי בשנת 1996 הגיש תלונה במשטרת רמת-גן וסיפר לחוקר כי לא השלים את עבודות השירות. לדבריו, השוטר לקח את פרטיו, אך איש לא חזר אליו.

 

בעתירה טוען עוד הנאשם כי מאז שהיה בן 19, הוא לא עבר עבירות פליליות נוספות וכעת הוא עוסק בהפקת ובימוי הצגות לנוער.  

 

דובר שירות בתי הסוהר, סגן-גונדר ירון זמיר, אמר בתגובה: "אדם שמפסיק את עבודות השירות שלו מקבל הודעה על כך ויודע על מצבו. מדובר בפסק דין של בית משפט שמחייב אותו לרצות את עונשו. גם אחרי 12 שנים, כשצריך, אנחנו מגיעים לאנשים האלה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
לך לכלא. ארכיון
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים