שתף קטע נבחר

האזינו: כך פעלו הזיופים בפריימריז בעבודה

תחקיר "ידיעות אחרונות" חושף פרטים נוספים על חשדות כבדים לשחיתויות בבחירות לראשות מפלגת העבודה בין אהוד ברק לעמי אילון. העדויות מספקות הצצה פנימה: כך עבדה השיטה

"היו 60 קולות חוקיים, כל השאר מזויפים", כך נשמע מעיד בקלטת מוטי זגורי, משקיף בקלפי ביישוב הערבי שעב שבצפון, בשיחה שהוקלטה זמן קצר אחרי סגירת קלפיות הסיבוב השני של הבחירות לראשות מפלגת העבודה, שהתקיימו ב-12 ביוני בין אהוד ברק לעמי אילון. כך חושף תחקיר "ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר (יום ו') במוסף "7 ימים".

 

"איימו על אנשים", ממשיך זגורי בקלטת, "קבלני הקולות נכנסו לספור את הקולות... באו ילדים קטנים, התחילו להצביע. אמרו, אם אתם לא בעניין ניתן לכם מכות ונהרוג אתכם... זידאן גנאיים, יו"ר הקלפי, התחיל לשתף איתם פעולה. הוא קיבל מקבלן הקולות 5,000 שקל... אני לא מערכניק, אני לא כלום, אבל ראיתי מה הולך בבית זונות הזה, לא האמנתי שיש דבר כזה במדינה, גוג ומגוג".

 

עדותו של זגורי לא יחידה. התחקיר חושף חשדות כבדים לשחיתויות ולהטיה חמורה של תוצאות הבחירות בחלק מהקלפיות ביישובים הערבים והדרוזים: עדויות על אנשים ללא תעודות זהות שהצביעו באין מפריע; עדויות על זיופי הצבעות בשיטה של "מעטפה מתגלגלת"; משקיפים ונציגי קלפיות מאוימים; ספר בוחרים ובו מאות חתימות מחשידות; מצלמת וידאו שניצבה סמוך לפרגוד של אחת הקלפיות ואפילו שלט בערבית שהודבק על קלפי ובו הבקשה האבסורדית: "נא לא להדביק את המעטפות".

 

על דבר אחד אין מחלוקת: קולות המיעוטים הם שהכריעו את הבחירות האחרונות לטובת ברק. אם מקזזים את קולות הערבים והדרוזים מסך המצביעים, נותרים ברק עם 25,247 ואילון עם 25,918 – 671 קולות לטובת אילון.

 

בקלפיות שבהן תחקיר "ידיעות אחרונות" חושף חשדות לאי סדרים שיעורי התמיכה באהוד ברק היו גורפים עד מעוררי תהיות: בשעב בחרו בברק 228 מתוך 231 מצביעים (98.8%), ביפיע זכה ברק ל-91.3% מהקולות, בשפרעם 97% ובג'וליס כ-80%.

 

עוד מתברר כי יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, לא חתם על פרוטוקול הבחירות, כלומר לא אישר אותן רשמית.

 

זידאן גנאיים, יו"ר הקלפי בשעב אמר בתגובה: "לא קיבלתי כסף ולא שום דבר. הכל היה בסדר בבחירות". מלשכתו של אהוד ברק נמסר: "מדובר בטענות ישנות ומוכרות שנבדקו על ידי יו"ר ועדת הבחירות של המפלגה ונדחו".

 

התחקיר המלא יופיע מחר במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ילדים הצביעו". קלפי בעבודה
איי אף פי
ברק. הטענות נדחו
צילום: ניב קלדרון
מומלצים