שתף קטע נבחר

בתום מרדף: מסתננים מעזה נתפסו בטירה

כוחות משטרה לכדו בטירה את שני הפלסטינים שהצליחו לחדור את גדר המערכת בצפון רצועת עזה בצהריים ולהיכנס לישראל. ככל הנראה מדובר בשוהים בלתי חוקיים שחיפשו עבודה. בבת ים נלכדו שני פלסטינים נוספים, שהסיעו את המסתננים לישראל. בעקבות המעצר הורדה הכוננות הגבוהה שהוכרזה ברחבי הארץ

סוף המרדף: כוחות משטרה במרכז הצליחו אמש (שישי) ללכוד את שני הפלסטינים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה ונכנסו לשטח ישראל. השניים נלכדו בטירה, וככל הנראה מדובר בשני שוהים בלתי חוקיים, ולא במחבלים. שני פלסטינים נוספים נלכדו בבת ים, והם ככל הנראה אלו שהסיעו את המסתננים לתוך שטח ישראל. בעקבות המעצר הוסרה הכוננות הגבוהה שהוכרזה במרכז וגרמה לעומסי תנועה בכבישים ראשיים רבים.

 

בשעות הערב המוקדמות העלתה המשטרה את רמת הכוננות באזור חדרה וואדי ערה. מחסומים הוצבו בכבישים הראשיים באזור ושוטרים פתחו בסריקות. מחסומים הוקמו ביציאה מכביש 6 (כביש חוצה ישראל) לכיוון ואדי ערה ובכניסות לחדרה בכבישים 2 (כביש החוף) ו-4 (הכביש הישן). בנוסף, נחסמה הכניסה לבית שאן. שעות אחדות לאחר מכן הוסרו המחסומים.


הפקקים במחלך גנות (צילום שיר-לי גולן)

 

גם משטרת מחוז מרכז העלתה את רמת הכוננות שלה והכריזה על "קוד פיגיון". כוחות משטרה גדולים פתחו בחיפושים ובסריקות בסיוע מסוק באזור גדרה וקריית-עקרון. בתום הערכת מצב החליטה גם משטרת מחוז תל-אביב על הגברת פעילות כוחות הביטחון באזור, ומחסומים הוקמו בצומת גלילות וצומת חולון מה שהוביל לשיבושי תנועה. עומסי תנועה כבדים נרשמו גם בכניסה לאשדוד ובכבישי הדרום.

 

חתכו את הגדר, וברחו במכונית

האירוע החל סמוך לשעה 16:00 אתמול, כאשר חיילי צה"ל הבחינו בשני הפלסטינים שהצליחו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, סמוך לקיבוץ מפלסים ולהיכנס לשטח ישראל. כוחות שהיו בסמוך הוזעקו למקום, אולם שני הפלסטינים נמלטו לתוך ישראל בעזרת רכב שהמתין להם.

 

בצה"ל הוחלט להתייחס לעניין מתוך ההנחה המחמירה כי מדובר בפלסטינים שהיו חמושים ויתכן שנמצאים בדרכם לפיגוע. האזור כולו, כולל הכבישים המובילים למפלסים והסביבה, נסגרו על ידי המשטרה. קציני הביטחון ביישובים הסמוכים קיבלו הנחייה לסגור את השערים ליישובים ולאפשר כניסה מבוקרת בלבד. כוחות הביטחון ערכו סריקות באזור, לרבות באמצעות מסוק שהוזעק בעקבות האירוע.

 

טרם ברור כיצד חצו הפלסטינים את הגדר ומדוע הכוח שהיה אמור לתפוס אותם נכשל.

 

גדר המערכת סביב רצועת עזה נחשבת למכשול המוגן היטב על ידי כוחות צה"ל. החיילים נדרשים להדוף נסיונות הן של מחבלים והן של שוהים בלתי חוקיים שמבקשים להיכנס לישראל במטרה לחפש עבודה. מאז יציאת כוחות צהל מהרצועה במסגרת תכנית ההתנתקות, הדפו החיילים עשרות נסיונות של פלסטינים, רבים מהם מחבלים, לעבור את גדר המערכת. לאחר כישלונות רבים של אירגוני הטרור לעבור את הגדר, אף קיבלה הגדר את הכינוי "קיר המוות", על רקע העובדה כי עשרות מחבלים נהרגו במקום מאש צה"ל.


פורסם לראשונה 03/08/2007 17:53

 

בהכנת הידיעה השתתף אלי סניור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום דובר צה"ל
הפלסטינים הצליחו להתחמק
צילום דובר צה"ל
סורקים את האיזור. ארכיון
צילום: איי פי
מומלצים