שתף קטע נבחר

ביהמ"ש הורה: לא לפנות הפולשים לדירות חפציבה

עם זאת אסר ביהמ"ש על פלישות נוספות ומורה לקיים שמירה סביב האתרים. במקביל הוציא ביהמ"ש צו הקפאת הליכים זמני לחפציבה. זאת, לפי בקשת החברה שהבטיחה להגיש תוכנית הבראה בתוך 30 יום. השופט דחה עתירות של הבנקים ושל קוני הדירות למנות כונס או מפרק. בדיון התברר שחברת SIG של משפחת שורקה הציעה לרכוש את חפציבה וכי קיימות 2 הצעות רכש נוספות

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד חשין, הוציא סמוך לשעה שתיים בלילה צו הקפאת הליכים זמני לבקשת חברת חפציבה. בית המשפט מינה את כונס הנכסים הרשמי כנאמן לנכסי החברה. הכונס הרשמי יגיש עד יום רביעי בצהריים דו"ח מפורט על מצב החברה. דיון נוסף יערך ביום חמישי בצהריים.

 

במקביל, הוציא השופט צו לפיו אין לפנות דיירים שפלשו לדירותיהם בשלב זה, עם זאת אוסר בית המשפט על פלישות נוספות ומורה לקיים שמירה סביב האתרים. בצו שהוציא הלילה במחוזי ירושלים קובע השופט חשין כי עורכי הדין של הבנקים ישמשו ככונסי נכסים וידאגו להמשיך את הבנייה באתרים השונים.

 

בשלב זה לא יוכלו הרוכשים השונים לממש את הערבויות המצויות בידיהם. הבנק אישר תפיסת נכסים של חפציבה המשועבדים לבנקים, אך אסר על מימוש בדרך של מכירה.

 

הקפאת הליכים פירושה שאף אחד מהצדדים (החברה, הרוכשים והבנקים) לא יוכל לבצע שום צד דרסטי, כמו למשל מימוש ערבויות, ולמעשה תמונת המצב הנוכחית מוקפאת כדי לאפשר לחברה לבצע תוכנית הבראה בפיקוח בית המשפט. החברה ביקשה ארכה של 30 יום כדי להגיש לבית המשפט את תוכנית ההבראה הנדרשת.  

 

במהלך הדיון התברר כי חברת SIG הציעה לרכוש את חברת חפציבה. מדובר בחברה של משפחת שורקה, ישראלים לשעבר, המחזיקים בבעלותם נכסי נדל"ן במאות מיליוני דולרים בארה"ב, במיוחד בניו יורק. החברה שיוצגה על ידי עו"ד יוסי וקנין מתמחה גם בהשקעות בתחום הנפט, הנדל"ן וההיי-טק ולה פרויקטי נדל"ן בישראל בהיקף העולה על מיליארד וחצי שקלים. ל-ynet נודע כי קיימות עוד 2 הצעות לרכישת חפציבה.

 

 

בהפקאת ההליכים דחה בית המשפט המחוזי את בקשות בנק הפועלים, בנק דיסקונט למשכנתאות ובנק ירושלים לתפיסת נכסים של קבוצת חפציבה ולמינוי כונס נכסים לקבוצה. באי כוחם של הבנקים התבטאו בדיון בחריפות ואמרו: "דרושה התערבות משטרתית".

 

עוד כתבות על חפציבה:

חפציבה: יונה מושעה, פעילות החברה הופסקה

חפציבה: "חובותינו מסתכמים ב-1.6 מיליארד שקל"

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה: "יש לי גיבוי מזלקינד"

חשש: בעלי חפציבה, בועז יונה, ברח לחו"ל

וידאו: רוכשי דירות בחפציבה מיואשים: "איבדנו הכל"

 

עו"ד אמנון לורך, בא כוחם של בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, אמר בדיון: "נעשו דברים שלא יאמנו, דירות נמכרו במגרשים שטרם נרכשו והיום אחד הבעלים ניסה לבצע פעולות בחשבון. צריכה להיות מעורבות של משטרת ישראל".

 

לדברים הצטרף עו"ד חגי אולמן, המייצג את בנק דיסקונט למשכנתאות, כלל חברה לביטוח, מנורה מבטחים ובנק ירושלים: "יש כאן מעילה בכספי פרויקטים בעשרות מיליונים. יש כאן שיטה לאורך החודשים האחרונים של כזב תוך ניסיון להוציא כספים מהרוכשים ומהבנקים. יש כאוס בפרויקטים".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה "כי היא בודקת את כל ההיבטים הקשורים לחפציבה". גורמים במשטרה אמרו הערב ל-ynet כי עדיין לא נפתחה חקירה בנושא.

 

במסגרת בקשת הקפאת ההליכים ביקשה החברה למנות את רו"ח חיים קמיל, שותף במשרד עורכי הדין שלמה נס לנאמן החברה. בכוונת החברה להגיש בתוך 30 יום גם תוכנית הבראה.

 

מבקשת הקפאת ההליכים שהגישה חפציבה, באמצעות עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד שירלי יפרח ממשרד עורכי דין ליפא מאיר, עולה כי היקף חובותיה עומד על 1.6 מיליארד שקל, מהם 818 מיליון שקל לבנקים. הקבוצה טוענת כי הקפאת ההליכים נדרשת לצורך הפסקת מחול השדים שכבר החל ויצא מכלל שליטה ועל מנת להימנע מאלטרנטיבה של פירוק הקבוצה.

 

הפועלים: למנות כונס

מנגד, טען בנק הפועלים שהתנגד להקפאת ההליכים, כי יש למנות כונס נכסים שיפעל תחת פיקוחו של בית המשפט להשלמת הפרויקטים, גמר הדירות ומסירתן לדיירים.

 

בנק הפועלים, באמצעות עו"ד אילן שביט ממשרד עורכי הדין חיים צדוק, טען כי הקבוצה ומנהליה הציגו בפניו מצגי שווא ביחס למצב הפרויקטים ומצבה הכספי האמיתי של החברה. בנוסף, ממידע שהגיע לבנק "קיים חשש כי בעת האחרונה נעשו פעולות על ידי בעלי השליטה לריקון קופת הקבוצה וכי נתונים שהוצגו על ידם לא שיקפו נכונה את תמונת המצב האמיתית".

 

שביט אמר בדיון "כי בפרויקטים המשועבדים לבנק, האינטרס הוא שהם יושלמו גם במחיר מימון ובלבד שנקבל בחזרה את הערבויות מהדיירים".  

 

לדברי הבנק, המתווה המוצע על ידו יכול להתבצע בתוך זמן קצר שיחסוך סבל ונזקים לרוכשי הדירות, ללא תלות במערכת הפרויקטים המסועפת בה מעורבת קבוצת חפציבה. בתמורה ביקש הבנק לתפוס את החזקה בנכסי החברה המניבים ולממש את המשכנתא על בניין בזק.

 

אורי מלמיליאן מבקש למנות כונס נכסים לפרויקט חופים 

כדורגלן העבר אורי מלמיליאן ואיש עסקים המתגורר בבלגיה הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למינוי עו"ד איתן ארז ככונס נכסים זמני בפרויקט חופים בחדרה של קבוצת חפציבה.

 

מלמיליאן טוען כי רכש דירה בפרויקט שבו בסך הכל 1,800 דירות, בתמורה ל-620 אלף שקל, שאת מרביתם שילם כבר במעמד חתימת ההסכם. האזרח הבלגי, רכש דירת פנטהאוז בפרויקט. בניית הבניין בו מצויה דירתו כבר נסתיימה וטופס 4 היה צריך להתקבל במהלך השבועיים הקרובים.

 

על רקע קריסת חפציבה והחשש כי נושים של החברה ינסו להוציא ציוד או רכוש על מנת לצמצם את נזקיהם, מבקשים השניים באמצעות עו"ד יואב בן פורת ממשרד עו"ד איתן ארז ומשרד עו"ד צבי שוב, כי ארז ימונה ככונס נכסים זמני. הדיון בבקשה יתקיים ביום ד'.

 

בהכנת הידיעה השתתפה אפרת וייס


פורסם לראשונה 05/08/2007 18:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השופט דוד חשין
עו"ד אמיר ברטוב. בשם חפציבה
עו"ד אילן שביט. בשם בנק הפועלים
מומלצים