שתף קטע נבחר

הנשיונל תיאטר בלונדון יארח מחזות ישראליים

במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין התיאטרונים הלאומיים של בריטניה וישראל, ייערכו באוקטובר בלונדון קריאות של חמישה מחזות פוליטיים שתורגמו לאנגלית ויבוצעו על ידי שחקנים מקומיים

התיאטרון הלאומי המלכותי של בריטניה יקיים בחודש אוקטובר הקרוב אירוע של קריאת מחזות פוליטיים מישראל. במהלך שלושה ימים יקיימו שחקני התיאטרון הלונדוני קריאות מבוימות לחמישה מחזות ישראליים נבחרים שתורגמו לשפה האנגלית במיוחד לרגל האירוע. המחזות שנבחרו על ידי ועדת לקטורים והנהלות התיאטרונים הם "חברון" מאת תמיר גרינברג, "בטווח יריקה" מאת טאהר נג'יב, "רעולים" מאת אילן חצור, "המדריך לחיים הטובים" מאת יעלי רונן ויצירתו של חנוך לוין "את ואני והמלחמה הבאה". זו הפעם הראשונה בה מתקיים שיתוף פעולה מסוג זה בין התיאטרונים הלאומיים של בריטניה וישראל. הפסטיבל, יוזמה משותפת של מנהל הנשיונל, ניקולס הייטנר ומנהלו האמנותי של תיאטרון הבימה, אילן רונן, יתקיים באולם הקוטסלו בלונדון בנוכחות היוצרים.

 

לצד קריאת המחזות יתקיימו רבי שיח עם המחזאים הישראלים, במאים, שחקנים ואמנים מהתיאטרון הבריטי ואנשי אקדמיה ותקשורת על תיאטרון ישראלי והקשר בין המחזות למציאות הפוליטית-חברתית בהם נכתבו. במסגרת שיתוף הפעולה יארח תיאטרון הבימה בחודש פברואר 2008 בתל אביב קריאה מבוימת של חמישה מחזות פוליטיים בריטיים חדשים שתורגמו לעברית בביצוע שחקני התיאטרון הלאומי. הפרויקט, שנתמך על ידי המועצה הבריטית, משרד החוץ ומשרד התרבות באמצעות תוכנית Bi-Arts לטיפוח קשרים בין אמנים מבריטניה וישראל, נועד לאפשר לקהל הבריטי ולקהל הישראלי להכיר מקרוב את הנושאים הבוערים המעסיקים את אנשי התיאטרון בשתי המדינות.

 

בהודעה לעיתונות שפורסמה בסוף השבוע באתר הרשמי של הנשיונל בלונדון נכתב: "המחזות הנבחרים מייצגים מגוון קולות של שני עמים שלכודים בחיבוק מדמם. המשותף לכולם הוא נושא הכיבוש שהופך את הישראלים והפלסטינים לקורבנות. הכיבוש הופך מטפורה לחיים שנתונים בידי הרשויות, הדת, המסורות החברתיות והלאומניות בעוד שהזהות האישית נמצאת באופן מתמיד תחת איום". האירוע ייפתח ב-8 באוקטובר באולם Cottesloe בלונדון. ב-10 באוקטובר ייערך דיון תחת הכותרת "החלום הפוליטי הישראלי החדש" שיעסוק בקונטקסט החברתי והפוליטי בו נכתבו המחזות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברון. ייקרא בנשיונל
צילום: ז'ראר אלון
לאתר ההטבות
מומלצים