שתף קטע נבחר

סיטיגרופ: המלצת "קנייה" ל-21 מניות בעולם, בהן מכתשים אגן

כלכלני בנק ההשקעות צופים כי למרות התמתנות המגמה השוורית, ירשמו שוקי ההון הגלובלים צמיחה דו ספרתית במהלך 12 החודשים הקרובים. ההמלצה מזניקה את מניית מכתשים ב-3.2% בבורסה בת"א

"המגמה השוורים בשווקים הגלובלים עדיין לא מוצתה, ולפיכך אנו צופים צמיחה דו-ספרתית בשוקי ההון ב-12 החודשים הקרובים". כך מציינים כלכלני בנק ההשקעות סיטיגרופ בסקירה על השווקים בעולם.

 

לדברי כלכלני סיטיגרופ, המגמה השוורית שהחלה בשנת 2003 נבעה עד כה משני גורמים מרכזיים: מנוע הצמיחה הגלובלי (באמצעות צמיחה פנימית אורגנית של החברות) ומעסקאות מיזוג ורכישה ממונפות.

 

כעת, מציינים בסיטיגרופ, אנו נכנסים לתקופה בה המגמה השוורית תתמתן כתוצאה מירידה בהיקף העסקאות של המיזוגים והרכישות בעולם, ולפיכך המגמה תישען בעיקר על מנוע הצמיחה הגלובלי.

 

בסיכום הסקירה, ממליצים כלכלני בנק ההשקעות על 21 מניות של חברות במגוון תחומי פעילויות במספר בורסות בעולם. לצד ענקיות כדוגמת IBM, ג'נרל אלקטריק, אינטל, טיוטה ופיליפס מופיעה גם נציגות ישראלית בודדת  - ענקית האגרוכימיה מכתשים אגן שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר.

 

בהמלצת ה"קנייה" למכתשים, מציינים בסיטיגרופ את תהליך הרה-ארגון וההתייעלות שביצעה החברה, לצד תזרים מזומנים חזק.

 

בתגובה להמלצת סיטיגרופ, מזנקת מניית מכתשים אגן בבורסה בתל אביב ב-3.25% במחזור מסחר של יותר מ-30 מיליון שקל. בכך, משלימה מניית מכתשים אגן, עלייה של 33% מתחילת השנה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים