שתף קטע נבחר

ישראלי ביקש "איחוד משפחות" עם פלסטיני

גבר ישראלי פנה למשרד הפנים בבקשה לאפשר לבן-זוגו הפלסטיני לחיות איתו באמצע השבוע. לדבריו, הפלסטיני חי לצידו שנים רבות ותומך בו, בעיקר נפשית ורגשית. על-פי הבקשה, הפלסטיני יוכל לחזור בסוף השבוע לאשתו ולילדיו

אהבה שאינה יודעת גבולות: פקידי משרד הפנים קיבלו לאחרונה בקשה יוצאת דופן מאזרח ישראלי שביקש לאפשר לו "איחוד משפחות" עם חברו לחיים, פלסטיני מאזור טול-כרם. הישראלי כתב בבקשתו כי הוא מבקש לחיות עם הפלסטיני רק באמצע השבוע, מפני שבשישי ובשבת - חוזר הפלסטיני לחיות עם אשתו וילדיו בגדה המערבית.

 

הבקשה נשלחה לוועדה מיוחדת, שנועדה לדון בבקשות הומניטריות למתן מעמד לבני זוג של ישראלים המתגוררים בשטחי הרשות הפלסטינית. הגבר, בשנות ה-50 לחייו מאזור המרכז, גולל  בבקשתו את סיפור חייו והקשר שלו עם הפלסטיני הצעיר ממנו ב-20 שנה. הוא סיפר כי הפלסטיני חי לצידו שנים רבות ותומך בו, בעיקר רגשית ונפשית. לדבריו, בשל אהבתו לבן זוגו הוא מבקש לתת לו אשרה שתאפשר לו לחיות בישראל לצידו.

 

מדובר בבקשה חריגה, מכיוון שהבסיס להגשת הבקשות למתן מעמד היא בשעה שמתנהלת זוגיות מלאה בין שני הצדדים ולא כאשר ישנה זוגיות חלקית כמו במקרה זה. למרות זאת, במשרד הפנים מדגישים כי גם בקשה זו תידון ככל הבקשות ותיבחן לגופה. "זו לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים בבקשה מעט חריגה מיתר הבקשות. עם זאת, הבקשה תיבחן במסגרת הוועדה ותתקבל החלטה לגופו של עניין", אומרים במשרד הפנים.

 

בשנה שעברה פורסם ב-ynet כי תושב אחד היישובים הבדואים בדרום הארץ, בשנות ה-50 לחייו, פנה ללשכה בבקשה שיאשרו לו להזמין את בן זוגו הפלסטיני, תושב השטחים, להתגורר בישראל וזאת במסגרת נוהל איחוד המשפחות. התושב הבדואי הצהיר כי מדובר בבן זוגו הידוע בציבור, וביקש היתר שהייה שיאפשר לשניים "לחיות יחד".

 

מבדיקת מינהל האוכלוסין התברר אז כי מדובר בתושב נשוי ואב לשמונה ילדים. גם הפלסטיני, לגביו הצהיר שמדובר בבן זוגו הינו נשוי ואב לשמונה ילדים. אך בבדיקה התברר שמדובר בבקשה החמישית שהגיש אותו אזרח, לאחר שארבע בקשותיו הקודמות הוגשו עבור אנשים שונים וסורבו כולן. אנשי הלשכה לא השתכנעו כי השניים אכן חולקים חיים משותפים, ובקשתו נדחתה על הסף.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
יוכלו להתאחד? אילוסטרציה
צילום: רויטרס
מומלצים