שתף קטע נבחר

שיירת ראש הממשלה דרסה ילדה בת 10

שיירת ראש הממשלה נסעה סמוך לכניסה לירושלים כשאחד הרמזורים התחלף לאדום. השיירה המשיכה בנסיעה, ופגעה בילדה שחצתה בירוק. הילדה נפצעה באורח קל עד בינוני. לראש הממשלה, שהמשיך בנסיעה, נודע רק בדיעבד על התאונה - והוא הביע צער. עד ראיה: "הילדה הייתה בהכרה מלאה וצעקה: 'אבא, אבא'"

מכונית בשיירת ראש הממשלה דרסה אמש (יום ה') ילדה בת 10 שחצתה את הכביש בכניסה לירושלים. הילדה נפצעה באורח קל עד בינוני ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם לקבלת טיפול. מבית החולים נמסר כי היא סובלת מחבלות קלות בלבד, הילדה אושפזה להשגחה בבית החולים. בלשכת ראש הממשלה הביעו צער על האירוע ואיחלו החלמה מהירה לילדה.

 

מבדיקה ראשונית שערכה המשטרה עולה כי שיירת ראש הממשלה נסעה תוך השמעת סירנות והפעלת אורות מהבהבים. רמזור אליו התקרבה השיירה התחלף לאדום - והילדה בת ה-10 חצתה במעבר חצייה, באור ירוק ונפגעה מרכב הליווי. היא פונתה כאמור במצב קל עד בינוני. רכב הליווי נשאר במקום התאונה ושיירת ראש הממשלה המשיכה בדרכה.


מסייעים לפצועה, רגע אחרי התאונה (מדור צילום זק"א)

 

גורמים בשיירת ראש הממשלה ציינו שהילדה שנפגעה חצתה את הכביש במהירות. נהג רכב השב"כ ניסה לחמוק מפגיעה בה וייתכן שאף מילדה נוספת שהייתה עמה אך לא הצליח. במקום נותרו שני כלי רכב משיירת ראש הממשלה והפרמדיק אשר הגיש סיוע ראשוני עד להגעת מגן דוד אדום.

 

למקום התאונה הגיעו מתנדבי מד"א, זק"א ואיחוד הצלה. אברהם שיינברגר, מתנדב זק"א, סיפר ל-ynet: "נסעתי לכיוון היציאה מהעיר. מייד אחרי תחנת הדלק סונול קלטתי שמשהו קרה בכניסה. היו שם הרבה כלי רכב של ראש הממשלה. הייתי עם אופנוע והתקרבתי איתו למקום, וניגשתי לטפל בילדה שנפגעה מג'יפ של השיירה".


הרכב הפוגע (צילום: גיל יוחנן)

  

שיינברגר הוסיף כי "הילדה קיבלה מכה בראש, לאחר שעפה למרחק של שני מטר. היא חצתה במעבר חצייה באור ירוק עם אחותה. הילדה הייתה בהכרה מלאה וצעקה: 'אבא, אבא'. להערכתנו היא נפצעה באורח קל. קיבענו את הצוואר. תוך דקה הגיע למקום נט"ן של מד"א והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בהדסה עין כרם".

 

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ראש הממשלה ידע רק בדיעבד על שילדה נפגעה מאחד מרכבי השיירה, שכן המכונית הפוגעת נסעה מאחורי מכוניתו. אולמרט, כך אמרו שם, לא היה במכונית הפוגעת. לעומת זאת, הפרמדיק הצמוד שלו נסע במכונית שפגעה בילדה וירד מייד לטפל בה - עד להגעת כוחות החילוץ. ראש הממשלה ידע על התאונה רק בדיעבד.

 

התהפך ונהרג

בתאונה אחרת נהרג אמש תושב שפרעם, כבן 40, בהתהפכות רכבו לתעלה עמוקה בקריית אתא. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו, והמשטרה פתחה בחקירה.

 

התאונה אירעה בסביבות השעה 19:00 בדרך מנחם בגין, בשכונת גבעת רם בקריית אתא. הפרמדיק גיל לטמן, מצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א כרמל, סיפר: "הגענו לזירת התאונה והנהג היה מוטל מחוץ לרכב, אחרי שנפל לעומק של כעשרה מטרים. הוא סבל מפגיעת ראש קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

 

בוחני תנועה של המשטרה במרחב חוף הגיעו למקום, ופתחו בחקירה על נסיבות התאונה וזהותו של הנהג. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג איבד שליטה בעקומה שמאלה, סטה לצד ימין, התנגש בעוצמה בעץ והתהפך לתעלה.

 

בשבוע האחרון נהרגו בכבישי הצפון שישה בני אדם: ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, נהרגה שמרית הלל, בת 23 ממושב הזורעים, בעת שהמתינה לטרמפ סמוך לטבריה. באותו ערב נהרג סח' עבד אל היג'א, בן 31 מעראבה שבגליל המערבי כשהתהפך עם רכבו ופגע בסלע.

 

ביום שלישי בצהריים נהרג תושב הקריות בן 75 בתאונה בצומת אחיהוד, ובאותו ערב נהרגה הילדה קבהא מהא, בת 7, בתאונה בבקה אל גרבייה בעת שירדה מרכבו של אביה ונדרסה על ידי משאית. אמש נהרגה תושבת חדרה בת 27, בתאונה שאירעה בכביש החוף, ביציאה הדרומית מחיפה. 


פורסם לראשונה 16/08/2007 21:31

 

בהכנת הידיעה השתתף רוני סופר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת התאונה
צילום: גיל יוחנן
המאבטחים בשיירה, אחרי הפגיעה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים