שתף קטע נבחר

אסון במימדיון: ילד טבע למוות בבריכה

זעקות נשמעו מבריכת ההרפתקאות שבפארק המים התל-אביבי, לאחר שרוחצים הבחינו בילד בן 11 צף מחוסר הכרה. המצילים משו אותו מן המים, אך לרופא לא נותר אלא לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה. עדי ראייה: הילד קפץ מאחד המתקנים ונפגע מהקרקעית. מנהל האתר והמציל עוכבו לחקירה

מוסא עמאש (11) מג'סר א-זרקא, שבילה בצהריים (יום ד') בפארק המים התל-אביבי מימדיון, טבע למוות באחת הבריכות.

 

בשעה 13:30 בקע קול זעקה מבריכת ההרפתקאות בפארק, הכוללת מתקני מים. היו אלה רוחצים שהבחינו במוסא, כשהוא צף במים ולא מגיב. מצילים משו אותו, ובמקביל, הצוות הרפואי של המימדיון החל מבצע בו פעולות החייאה.

 

משטרת מרחב דן שפתחה בחקירת האירוע עיכבה לחקירה את מנהל האתר ואת המציל במקום. השניים יתושאלו בחשד לרשלנות שהביאה לטביעת הילד. במשטרה ינסו לבדוק מה הסיבה לכך שהמציל במקום לא הבחין במוסא טובע, והאם הנהלת המקום עשתה הכל על מנת למנוע את מקרה הטביעה.

 

אלעד, פראמדיק של מד"א, בילה באותה השעה בפארק המים שברחוב רוקח. הוא שמע את הצעקות ורץ לכיוון ההמולה. "ראיתי חובשת צעירה שעושה החייאה יחד עם עוד אנשי צוות של המימדיון", סיפר ל-ynet. "הצגתי את עצמי והתחלתי לטפל בילד, תוך שאנחנו מחלקים תפקידים בינינו. הילד היה כבר ללא דופק וללא נשימה. עשינו לו הנשמות ועיסויים".

 

במשך דקות ארוכות עמלו שני צוותים של נט"ן על פעולות החייאה בילד, אך רופא הצוות נאלץ לבסוף לקבוע את מותו. חוקרי המשטרה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה. הם החלו גובים עדויות מהנוכחים במקום. עדיין לא ברור מה גרם לטביעה.

 

ראש מועצת ג'סר א-זרקא, שיח' מוראד עמאש, אמר ל-ynet כי האסון אירע במהלך בילוי משפחתי של הילד והוריו בפארק. בני המשפחה חזרו בשעות אחר הצהריים ליישוב, אך עדיין לא ידוע מתי תשחרר המשטרה את גופת הילד לקבורה.

 

"הייתה היסטריה"

דפנה תורג'מן, תושבת תל מונד, הגיעה הבוקר לפארק המים עם בתה מרמת-גן. "שמעתי צעקות מכיוון בריכת הצינורות, ראיתי שהילדה שלי לא לידי ורצתי בהיסטריה, מתפללת שזו לא היא. ראינו את הילד שוכב על הרצפה אחרי שהוציאו אותו מהמים וניסו לעשות לו החייאה. הילדים שהיו במקום סיפרו שראו אותו צף וקראו לחובשים". את הבילוי בבריכה לא יכלה להמשיך. "אנחנו עוזבים עכשיו את המימדיון כי אי-אפשר להישאר פה, זו הרגשה רעה מאוד ומפחיד להיות פה. אני חושבת שמציל אחד בבריכה כל-כך גדולה זה לא מספיק ומסוכן".

  

גם יגאל ביטון, תושב אילת, היה עד לאירוע הטראגי: "ישבתי ברחבה

 ממול, ופתאום ראיתי את החובשים רצים לבריכה. 'איש ביטחון התחיל לצעוק בקול רם: אירוע בטיחותי, לצאת כולם מהמים'. הייתה היסטריה, אנשים לא הבינו מה קרה וחשבו שזה פיגוע. סיפרו שהילד קפץ ממקפצת הצינור וקיבל מכה מהקרקעית. הילדים שלי נכנסו כולם להיסטריה ולא רצו להישאר פה. אנחנו עוזבים". 

 

חיים רונן, מנכ"ל גני יהושע, אמר ל-ynet: "אני כבר שש שנים מנכ"ל הגנים, זו פעם ראשונה שזה קורה. קיבלתי דיווח כללי מאוד ונמסר לי שהילד קפץ וטבע, ושהוא לא ידע לשחות. אנחנו בודקים כרגע את כל ההיבטים והנסיבות, ובכל מקרה דבר שכזה לא צריך לקרות - לא פה ולא בשום מקום אחר. אבל זה קרה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יום הכיף נגמר באסון (ארכיון)
צילום: ירון ברנר
צעקות מבריכת הצינורות: דפנה תורג'מן ובתה
צילום: רועי מנדל
עוזבים את הפארק: יגאל ביטון ומשפחתו
צילום: רועי מנדל
מומלצים