שתף קטע נבחר

שלושה הרוגים בתאונת דרכים קשה בגליל

התאונה אירעה בין דיר חנא לעילבון. מפרטים ראשונים עולה כי ג'יפ שסטה ממסלולו התנגש בעוצמה במשאית שנסעה בנתיב הנגדי. שלושה מנוסעי הג'יפ נהרגו, אחד נפצע אנושות ושניים בינוני. הפצועים פונו לבית החולים פוריה בטבריה

שלושה הרוגים וארבעה פצועים - זה המחיר הכבד בחיי אדם שגבתה תאונת דרכים קשה שאירעה בצהריים (יום ה') בכביש 805, בין דיר חנא לעילבון שבגליל התחתון. ההרוגים הם: נהג הרכב, מוחמד דרוויש ח'טיב, בן 51, עלי שאוקי דגש בן 14, וסועד חמוד, בת 47 - כולם תושבי דיר חנא.

 

ראש אגף התנועה במרחב גליל במשטרה, רב פקד אלי וקנין, סיפר כי התאונה אירעה כאשר רכב מסוג ניסאן טראנו שבו שבעה נוסעים הגיע מכיוון צומת עילבון, סטה בעקומה חדה ימינה, איבד שליטה ופגע בדופן האחורי של משאית סמי-טריילר שנסעה בנתיב הנגדי. שלושת ההרוגים - תושבי אחד הכפרים באזור - ושלושה מהפצועים (אחד באורח אנוש ושניים בינוני) היו בין נוסעי הניסאן, נהג המשאית נפצע באורח קל.


רכב הניסאן שסטה ממסלולו. שלושה נהרגו (צילום: אביהו שפירא)

 

צוותי מד"א הגיעו עד מהרה למקום ונאלצו לקבוע את מותם של שלושה מנפגעי התאונה. הפצועים עצמם הועברו לבית החולים פוריה בטבריה. פרמדיק מד"א, יובל סבג, אמר: "זו תאונה מאוד קשה. הרכב (הניסאן) היה הרוס לחלוטין. נאלצנו לקבוע את מותם של שלושה בני אדם וטיפלנו בפצוע קשה אחד ובשני פצועים באורח בינוני עד לפינויים לבית החולים. נהג המשאית נפגע ככל הנראה מהלם". ברוך, מתנדב בזק"א, הוסיף: "הרכב פשוט היה מרוסק".

 

המקום בו אירעה התאונה נראה כמו שדה קרב. חלקי הג'יפ היו מפוזרים במרחק של עשרות מטרים מהמשאית, שנבלמה רק בהמשך הדרך. בין שרידי הג'יפ התגלגלו פירות וירקות מעוכים וכתמי דם שהעידו על הטרגדיה. עשרות תושבים זועמים מדיר חנא מחו על מצב התנועה במקום ועל הכביש הראשי שחוצה את היישוב לשניים. כביש 805, החוצה את רכס משגב ומוביל לכיוון סכנין ועראבה עד לכביש 65 (צומת גולני-קדרים), חוצה את הישובים ומתרחשות בו תאונות רבות.

  

ראש מועצת דיר חנא, סמיר חוסיין, סיפר כי כינס ישיבת חירום של ראשי היישובים: "פנינו כבר לכל מי שאפשר. למנכ"ל מע"צ, לשר התחבורה, אבל זה לא מעניין אף אחד. הכביש הזה חותך את היישוב שגרים בו עשרות אלפי אנשים. זה כביש שיש בו תנועה רבה, ילדים חוצים אותו. אי אפשר להמשיך ככה. בכל יום הכביש הזה גובה קורבנות. אין יום שאין פה תאונה ולאף אחד לא איכפת". אמר ראש המועצה.

 

התאונה הנוכחית מצטרפת לאירוע קשה דומה שהיה בתחילת השבוע בכביש הערבה, כאשר אח ואחות - סלומה רבא בת ה-8 ויוהן בן ה-12 - נהרגו ואביהם נפצע לאחר שמכוניתם סטתה מנתיבה ונכנסה למסלול בו נסעה משאית. לפני כשבועיים נהרגו משה סולימני ובתו שני, כאשר משאית מעכה את מכוניתם בכביש מספר 1 ליד מחלף בן שמן. מאז תחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 276 בני אדם.


מקום התאונה. שוב תאונה בין משאית לרכב פרטי

 

ובתוך כך נודע היום כי אחרי שבועיים של חיפושים עצרה המשטרה שני תושבי כפר קאסם, בחשד למעורבות בתאונת פגע וברח בה נפצע אנושות ילד בן שש. השניים מכחישים את המיוחס להם. הילד שנפצע בתאונה, נפגע ממכונית יונדאי בשעה

 שחצה את כביש מספר 40 העובר בפתח תקווה ומחבר בין צומת סגולה לצומת לוד. הוא פונה לבית החולים שניידר בפתח תקווה ורק בימים האחרונים חל שיפור במצבו, לאחר שפקח את עיניו.

 

השניים הכחישו בחקירתם כל קשר לתאונה אולם בדיון שנערך בעניינם בבית משפט השלום בפתח תקווה הוחלט להאריך את מעצרו של עלא בחמישה ימים ואת מעצרו של עאטף ביומיים. חקירתם של השניים נמשכת, כמו גם חקירת כיוונים נוספים בנוגע לתאונה.

 

השתתפה בהכנת הידיעה: לירון מילשטיין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת התאונה
צילום: אביהו שפירא
חוקרים את התאונה. רב פקד וקנין
צילום: אחיה ראב"ד
"הנהג היה בהלם". הפרמדיק סבג
ציולם: אחיאחיה ראב"ד
מומלצים