שתף קטע נבחר

הצעת אי-אמון: ארבעה תומכים ושני מתנגדים

חבר הכנסת מיכאל קליינר החליט שלא למשוך את הצעתו, למרות שחבריו לימין החליטו לבסוף להימנע מלהצביע אי אמון בראש הממשלה בעודו שוהה בחו"ל

בהצעת האי אמון של חבר הכנסת מיכאל קלינר שעלתה להצבעה בכנסת תמכו ארבעה חברי כנסת. שניים התנגדו ושניים נמנעו.
ח"כ קלינר התעקש להעלות את הצעתו, למרות שתוצאותיה היו ברורות מראש. "חובתנו להביע את מחאתנו הצודקת, משום שמדובר בעתיד ישראל", אמר קלינר בדיון במליאה. יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר פינס, אמר בעקבות תוצאות ההצבעה: "הצעת אי אמון שנגמרת בתוצאה של משחק כדורגל, מבזה את הכנסת ומשפילה את יוזמיה. טוב היה עושה ח"כ קליינר אם היה מנצל ביתר חוכמה את מכסת אי האמון שלו, ובמקום לנהוג כעז עיוורת, המתעקשת ללכת עם הראש בקיר, היה מכבד את כללי המשחק הפרלמנטריים ודוחה את אי האמון כל עוד ראש הממשלה נמצא בשליחות מדינית בחו"ל".
הצעת אי-האמון השניה, של "ישראל ביתנו", נמשכה על ידי המציעים.
סיעות האופוזיציה, ליכוד, שינוי, מפד"ל, ישראל ביתנו, ישראל בעלייה, האיחוד הלאומי וחירות – היו חלוקות על הדרך בה צריכה הכנסת לנהוג. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ רובי ריבלין, אמר הבוקר כי אין לנהל הצבעת אי-אמון כשראש הממשלה אינו בארץ. ריבלין המליץ לחברי הכנסת של הליכוד להימנע בהצבעה, אם אכן תתקיים, "למרות שמפלגת העבודה הצביעה אי-אמון בנתניהו בעת ביקורו בסין ב-1998. מה שבטוח", הוסיף ריבלין, "זה שבסוף החודש תעלה הצעת אי-אמון בברק בנושא חלוקת ירושלים". גם בש"ס הודיעו כי לא יתמכו באי אמון נגד ברק, בעודו נמצא בחו"ל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רונן לידור
הפגנת הימין אמש
רונן לידור
זום 77
שומר אמונים. ריבלין
זום 77
מומלצים