שתף קטע נבחר

הטירונים שבו לזיקים: "הבן הגיע - והלך לקב"ן"

מלאי חששות החזירו הבוקר ההורים את ילדיהם לבסיס זיקים מוכה הקסאם. בצה"ל הבטיחו שמיגון הבסיס מואץ, אבל החיילים הטריים והוריהם לא משוכנעים: "חשבנו שעדיף שיילך לכלא, כי לפחות שם הוא מוגן"

למרות החששות בצה"ל מנפקדות, בתום חופשת ראש השנה חזרו הבוקר (א') עשרות טירונים לבסיס זיקים שבדרום. הורי הטירונים בבסיס, בו נפצעו בשבוע שעבר 67 חיילים מפגיעת רקטת קסאם, מתחו ביקורת על הצבא שהחליט להמשיך את הטירונות בבסיס, הנמצא בטווח הרקטות.

 

ורד זיו, אמו של אחד החיילים המשרתים בבסיס, סיפרה על החששות של בנה: "הוא לא ישן כל החג מהלחץ. הבן שלי ניצל מהקסאם והוא כל הזמן חושב על מה שארע. חשבנו בהתחלה שאולי עדיף שיילך לכלא ולא יחזור לזיקים, כי לפחות בכלא הוא מוגן. אבל בסופו של דבר החלטנו להחזיר אותו לפה. למרות זאת אנחנו עושים את כל הניסיונות להוציא מכאן".

 

זיו אומרת כי אם בנה יישאר בסופו של דבר בבסיס, היא לא תעזוב את הש.ג: "אם הוא נשאר פה, אני אשאר לישון בחוץ. הילד הזה הוא חלק ממני ואני לא יכולה להשאיר את החלק הזה מאחור. אנחנו מבקשים שיעיפו אותם מפה. הוא הבן היחיד שלי, אבל אפילו אם היו לי עשרה ילדים, הייתי מרגישה אותו דבר. רציתי שיתגייס ושיתרום לצבא, אבל לא באזור הטילים. אני ובעלי לא הלכנו לעבודה היום. לא ישנו כל הלילה ואנחנו בלחץ".

 

גם אברהם ג'אנה ליווה את בנו לבסיס עם מטרה ברורה: "הבן שלי הגיע לפה הבוקר והלך מיד לקב"ן כי הוא מפחד מאוד ממה שקרה. אני מאוד כועס על הצבא - למה הם צריכים לעשות טירונות באזור כזה מסוכן? נכון, צבא זה דבר מסוכן, אבל למה מתחילת השירות? צריך לתת להם את תחושת הביטחון לפני ששולחים אותם לאזורים כאלה. בחג בקושי ישנו והיינו במתח גדול".

 

יוסי גלבטי משדרות הביא הבוקר אל שערי הבסיס את בנו, עתודאי שהחל בשבוע שעבר את הטירונות. הוא סיפר כי למרות אהבתו, הציע לבנו לשרת הכי רחוק שאפשר מהבית: "כשהוא שאל אותי איפה כדאי לו לעשות טירונות, אמרתי לו קריית שמונה. כי למרות שזה רחוק, שם אני בטוח שהוא לא ייפגע.


נפרדים מההורים בשער הבסיס (צילום: אמיר כהן) 

 

"בשדרות אנחנו כל הזמן תחת מתקפת קסאמים ועכשיו בזיקים הבן שלי מסכן את חייו", הוסיף גלבטי, "הבאתי אותו לפה למרות הכל כי אנחנו מאמינים שאנחנו חייבים למלא את חובתנו לחברה, אבל הבעיה היא שלמרות שאנחנו ממלאים את כל החובות, אנחנו לא מקבלים את הזכויות שמגיעות לנו".

 

מצה"ל נמסר כי במהלך החג הסתיים התחקיר הראשוני על נפילת הקסאם, והותקנו מיגוניות נוספות שהוזמנו לפני מספר חודשים. לפי דובר צה"ל,"תהליך מיגון הבסיס מואץ. בט"ר זיקים ימשיך לבצע את יעודו להכשרת טירונים". אולם את בני כהן ואת בנו איציק, תגובת צה"ל אינה משכנעת: "יש לו עוד שבועיים לסיים קורס. אבל שבועיים זה הרבה - גם לילה אחד זה יותר מדי. דיברתי עם קצינים בבסיס והם אמרו לי שיוסיפו בקרוב עוד מיגוניות, אבל חבל שמחכים עם זה ולא מזרזים את העניינים. אולי הם מחכים לעוד קסאם שיזרז את העניינים בשבילם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכניסים מיגוניות לבסיס
צילום: אמיר כהן
מומלצים