שתף קטע נבחר

מצלמות קומפקטיות לכל נפש

מחפשים מצלמה זולה וטובה? תמורת כ-1000 שקלים ולעיתים גם פחות, תוכלו לקנות דגם בסיסי אך איכותי - ויש לא מעט אפשרויות מתאימות. הפעם אנחנו מתרכזים במצלמות הקומפקטיות. אם אתם מתלבטים - הגעתם למקום הנכון

לחובבי הצילום יש היום יותר אפשרויות מאי פעם. מאות דגמים של מצלמות מכל הגדולים והסוגים משווקות בארץ, במחירים שנעים בין מאות שקלים בודדות לאלפי שקלים. המשקיענים, ילכו על מצלמה גדולה ומסורבלת יותר, SLR דיגיטלית עם יכולות ואיכויות שמצדיקות הוצאה הקרובה למשכורת חודשית. רוב האנשים - אולי גם אתם - יעדיפו לקנות מצלמה שמתאימה לכיס, תרתי משמע.

 

בכתבה זו אנו מציגים תריסר דגמים נבחרים מקטגוריית המוצרים הפופולרית ביותר בתחום הצילום הדיגיטלי: מצלמות קומפקטיות, במחירים שעד 1000 שקלים. לעת עתה, אלו המצלמות שמציעות את התמורה הטובה ביותר לכסף, ולכן הן אלו שרובכם ודאי תעדיפו לקנות.

 

אנחנו מדברים על דגמים בעלי תכונות "כוון וצלם" (Point & Shoot), שאמורים לאפשר לכם צילום אוטומטי לחלוטין אך בדרך-כלל מציעים גם אפשרויות לכוונון "ידני" והתאמת מאפייני הצילום לסצנה.

 

ההפרדה ההולכת ומטשטשת בין מצלמות קומפקטיות למצלמות סופר-קומפקטיות, גרמה לנו לוותר עליה בכתבה זו, כיון שבסופו של יום, הן מתחרות על לבם של אותם צרכנים. בסופר-קומקפטיות הדגש הוא על עיצוב דק, לפעמים במחיר גבוה יותר ו/או תוך פשרה מסוימת על התכונות ואיכויות הצילום.

 

פירוט של שיקולי הקנייה והסבר של הפרמטרים השונים, תוכלו למצוא במדריך הקנייה שפרסמנו כאן עבור הקטגוריה הזו. הפעם, נתרכז במצלמות עצמן. הסיכומים מהווים תמצית של חוות הדעת שלנו, והחווייה הכללית שלנו מהמצלמה. לגבי המצלמות שאתם מגלים בהן עניין, אנחנו ממליצים לקרוא גם את הסקירה המלאה. המצלמות מסודרות לפי סדר ה-א'-ב' של שמות היצרנים. (שוקי גלילי, ניב ליליאן)

 

אולימפוס FE-210 

ה-FE-210 היא הפשוטה והבסיסית שבסדרת ה-FE של אולימפוס: מצלמת 7.1 מגה-פיקסל עם זום אופטי של פי שלושה עם תכונת “מדריך” ומנגנון ייצוב תמונה. ה-FE210, היא מצלמת "כוון וצלם" שאינה ממלאת את ייעודה. מצלמה שכזו אמורה לשחרר את הצלם מדאגה שמא התמונה שצולמה תצא בהירה מדי, חשוכה מדי או לא ממוקדת.

 

במרבית המצבים – היא תאכזב. קשה לומר עליה שהיא "שותפה נאמנה לדרך" לצלם המתחיל. ניתן להמליץ עליה רק כמצלמה ראשונה לילדים או כמצלמת גיבוי למצלמה נוספת. ברם, ברמת המחיר שלה – יש מצלמות "כוון וצלם" טובות ואמינות ממנה בהרבה. (ניב ליליאן)

 

ציון: 

 

יתרונות: מדריך צילום מובנה, מייצב תמונה.

 

חסרונות: מבזק חלש, איזון צבע בעייתי, איטית, חיי סוללה קצרים, אין אפשרויות כיוונון ידניות, חסרה עינית.

 

שורה תחתונה: מצלמת “כוון וצלם" באיכות בינונית.

 

מחיר ממוצע: 719 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

ניקון Coolpix L12

Coolpix L12 היא מצלמת Point & Shoot קומפקטית, שמיועדת לצלמים מתחילים או בעלי ניסיון בסיסי בצילום דיגיטלי. היא מציעה שילוב לא שגרתי בין תכונות קונבנציונליות יותר, כמו זום אופטי x3 וצג 2.5 אינץ', לבין תכונות שבדרך-כלל קשה למצוא במצלמות ברמת המחיר שלה (החל מ-850 ש"ח) כמו זיהוי פנים, מייצב תמונה וטווח רגישויות לאור שמגיע עד ISO 1600. 

 

גם הרזולוציה, 7.1 מגה-פיקסל, יוצאת דופן לרמת המחיר הזו - Coolpix L12 היא אחת המצלמות הזולות ביותר שמציעות רזולוציה כזו. לא בטוח שהיא חיונית, בעיקר לקהל היעד האופייני למצלמה כזו, אבל ניכר ש-Nikon לא חסכה במאמצים כדי להבטיח שהמפרט יתאים למיצוב: מצלמת חובבים מתומחרת אגרסיבית, אך מתוחכמת יותר מדגמים מתחרים. (שוקי גלילי)

 

ציון:

 

יתרונות: איכות תמונה מצויינת, חיישן CCD גדול, מייצב תמונה, מנגנון זיהוי פנים, מסך גדול ואיכותי

 

חסרונות: ביצועים בינוניים, צילום מאקרו החל מ-15 ס"מ בלבד, מעט אפשרויות לשליטה ידנית

 

השורה התחתונה: מצלמה קומפקטית, איכותית ונוחה.

 

מחיר ממוצע: 869 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה 

 

 

סוני CyberShot DSC-S650

Cyber-Shot DSC-S650 נראית במבט ראשון כמו מצלמת Point & Shoot די סטנדרטית. עם רזולוציה של 7.2 מגה-פיקסל, זום אופטי x3, זום דיגיטלי x6 וצג LCD בגודל 2 אינטש, המפרט של S650 מזכיר תריסר מצלמות אחרות. מצד שני, המצב ה"ידני" שלה מאפשר שליטה במספר גדול יחסית של פרמטרים.

 

DSC-S650 אינה מצלמה גרועה, אבל היא בוודאי לא מהמצלמות הטובות של סוני. חשוב מזה: יש מצלמות בתמחור דומה שמציעות תכונות דומות ו/או איכויות תמונה טובות יותר. S650 טובה בעיקר בצילומי פנים עם פלאש. זה אומר שאם אתם רוצים מצלמה בסיסית לצילום אירועים משפחתיים, למשל, היא עשויה להתאים לכם. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: לא יקרה, איכויות טובות בצילומי פנים עם פלאש.

 

חסרונות: איכויות מאכזבות בצילומי חוץ ובמאקרו. תכונות וידאו מוגבלות.

 

השורה התחתונה: טובה לצילומים משפחתיים. 

 

מחיר ממוצע: 875 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

סילברליין SL-502 

מדובר במצלמה מוגבלת, גם בתור מצלמת חובבים, עם חמישה מגהפיקסל וחיישן CMOS במקום CCD. גם עיצוב הוא לא הצד החזק שלה. הסוד טמון במחיר - זוהי מצלמה זולה במיוחד. קהל היעד שלה הוא ילדים, לפנסיונרים או כמצלמה נוספת בתא הכפפות ברכב. היא בחירה טובה במקרים בהם איכות התמונה היא עדיפות משנית. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: הכי זולה שיש, פשוטה מאד להפעלה.

 

חסרונות: איטית, מוגבלת, אין זום אופטי ולא עינית, מתאימה בעיקר לצילום באור מלא.

 

השורה התחתונה: צעצוע חביב שמתאים לילדים, פנסיונרים ומאותגרים טכנולוגית.

 

מחיר ממוצע: 520 שקלים (כולל כרטיס זכרון 1 ג"ב) להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

סילברליין SL-636

זוהי מצלמת ששה מגהפיקסל, מבית בנדא מגנטיק. עד לאחרונה קשה היה למצוא דגמים טובים יותר ברמת מחיר דומה. אולם, כיום המצב קצת שונה, ואם תתאמצו קצת תמצאו במחירים די קרובים דגמים ישנים של Canon, פוג'י, Pentax וקודאק ואת דגמי ה-Entry Level הסופר-זולים של אולימפוס.

 

גם בניכוי העלות של כרטיס הזיכרון (60-100 שקלים) וגם אם מביאים בחשבון את תקופת האחריות הארוכה יחסית (רוב הדגמים מגיעים עם 12 חודשים), המחיר של SL-636 אינו זול מספיק כדי להיות ממש מפתה, והיכולות שלה לא מספיקות כדי שנעדיף אותה על דגם מיושן - אך טוב - של יצרנית וותיקה. (שוקי גלילי)

 

ציון:  


 

יתרונות: זולה, פשוטה לתפעול, צג 2.4 אינץ', שליטה גמישה יחסית במאפייני הצילום, תומכת בזום בצילום וידאו, מאובזרת.

 

חסרונות: אין עינית, מתאימה בעיקר לצילום באור מלא, ביצועים בינוניים.

 

השורה התחתונה: דגם בסיסי עם כמה תכונות מפתיעות.

 

מחיר ממוצע: 671 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

פוג'י Finepix F650

FujiFilm F650 עם ששה מגהפיקסל היא מצלמה וותיקה יחסית בשוק המצלמות האולטרה קומפקטיות. על אף שהמצלמה הזו לא מכילה דבר מהגימיקים האופנתיים של ייצוב תמונה או זיהוי פנים, היא מכילה מסך גדול במיוחד בגודל של שלושה אינץ' וזום מרשים של פי חמישה.

 

ה-F650 היא מצלמת ששה מגהפיקסל סולידית אך לא מרשימה מאוד. היא עשוייה לקרוץ לצלמים חובבים שרוצים להתנסות וללמוד את עקרונות הצילום, ולבחון את התוצאות בנוחות על מסך גדול יחסית, או כמצלמה משפחתית בתקציב נמוך, אם מתפשרים מעט על האיכות הסופית. (ניב ליליאן)

 

ציון:


 

יתרונות: זום פי חמישה, מסך גדול במיוחד, חיי סוללה טובים

 

חסרונות: איטית, חוסר קטן בחדות תמונה

 

שורה תחתונה: מצלמה טובה למי שמוכן קצת להתפשר

 

מחיר ממוצע: 999 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

פוג'י Finepix A820

A820 היא מצלמת Point & Shoot חצי-קומפקטית, מהסוג שנכנס לכיס בקצת מאמץ, ומציע אפשרויות צילום שמתאימות לצלמים מתחילים או קצת יותר מזה. עם רזולוציה של 8.3 מגה-פיקסל, זום אופטי x4 וצג LCD בגודל 2.5 אינץ', נקודת הפתיחה של הדגם הזה קצת גבוהה מהממוצע בקטגוריה.

 

מדובר בדגם שמיועד במובהק לאנשים שאינם מנוסים בצילום דיגיטלי ורוצים מצלמה פשוטה לשימוש שתצלם תמונות איכותיות. מהבחינה הזו, מדובר באחד הדגמים הטובים שבשוק, והתמחור שלו יותר מסביר בהתחשב בתמורה. (שוקי גלילי)

 

הציון:


 

יתרונות: הנדסת אנוש טובה, נוחה, תמחור סביר, תמיכה ב-SD וב-xD, איכויות צילום טובות עד טובות מאד ברוב המצבים. מפתיעה בצילומי פנים ולילה

 

חסרונות: מוגבלת בצילום וידאו, מעט אפשרויות לצילום ידני, תכונות Preview מגבילות

 

השורה התחתונה: דגם מצויין לצלמים מתחילים.

 

מחיר ממוצע: 988 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

פיקסל DC608

Pixel ViewCam DC608 היא מצלמת ששה מגה פיקסל, עם זום אופטי x3, צג בגודל 2.4 אינטש ותכונות וידאו ואודיו בסיסיות. היא בנויה כמצלמת Point & Shoot קלאסית, ללא חוגת מצבים וללא צורך לבצע שינויים והגדרות כדי לצלם - פשוט מדליקים, מכוונים ולוחצים. 

 

DC608 היא לא מצלמה רעה, רק בינונית. היא לא מאד יקרה, אבל ברמת המחיר שלה יש דגמים טובים בהרבה. למעשה, דגמי 4xx מסדרת PowerShot A של Canon שמשווקים על-ידי אותה חברה, זולים ממנה ועולים עליה מכל בחינה - ביצועים, תכונות, איכות תמונה, זמן סוללה. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: פשוטה לתפעול, מפתיעה לטובה בצילומים עם פלאש, מאובזרת יחסית.

 

חסרונות: איכויות תמונה בינוניות, ביצועים חלשים, אין עינית, לא תומכת ב-USB 2.0 

 

השורה התחתונה: מצלמה בינונית בתמחור לא ריאלי.

 

מחיר ממוצע: 827 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

פנטקס Optio L40

L40, יש לומר, היא לא המצלמה הכי קטנה או דקה שראינו, אבל היא מעוצבת היטב, בעלת שמונה מגה-פיקסל ונוחה לאחיזה. יש לה צג LCD גדול (2.5 אינץ') בשילוב עם ממשק מאורגן היטב וזום פי שלושה, זוהי אחת המצלמות הכי נוחות ופשוטות להפעלה שפגשנו.

 

Optio L40 היא מצלמה עם ביצועים ואיכויות תמונה טובים ועם אפשרויות גמישות לצילום ידני. הוסיפו לכך את המחיר הזול ואת העובדה שמדובר במצלמה קלה ונוחה לתפעול, ותגיעו למסקנה שמדובר באחד הדגמים הסופר-קומפקטיים המשתלמים ביותר. אם אתם רוצים מצלמה שנכנסת לכל כיס, ולא רוצים לסבול מחיסרון כיס, אז מדובר בעיסקה משתלמת מאד. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: דקיקה, נוחה, איכויות תמונה טובות, שליטה ידנית חזקה, צג טוב, ביצועים טובים בצילום-רצף וסבירים-פלוס באופן כללי.

 

חסרונות: אין עינית, גוף פלסטיק, רווית צבע חסרה בחלק מהמצבים, זמן ארוך יחסית בין תמונה לתמונה.

 

השורה התחתונה: סופר-קומפקטית איכותית וזולה.

 

מחיר ממוצע: 1,062 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה 

 

 

קאנון PowerShot A460 

 A460, כקודמתה ה-A430, היא מצלמת Point & Shoot צנועת מידות ואסתטית, עם עינית אופטית, חמישה מגה-פיקסל, זום פי ארבעה, ואפשרויות בסיסיות לצילום "ידני" בנוסף למצבי הצילום המוכנים. עם תזמון של כ-1.5 שניות עד לצילום התמונה הראשונה ובין תמונה לתמונה, ועם איכויות צילום טובות עד טובות מאד ברוב המצבים, זוהי ללא ספק אחת ממצלמות-המתחילים המתקדמות ביותר.

 

היא אמנם איננה שוברת-שוק כפי שהיא בארה"ב, אבל עדיין מדובר במצלמה זולה ואטרקטיבית מאד לצלמים מתחילים. אם

תתעקשו לחסוך עוד קצת (100-150 ש"ח), תוכלו לקחת את A430, הזהה לה בכמעט כל תכונותיה. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: איכויות צילום טובות, ביצועים טובים, זולה, נוחה לשימוש

 

חסרונות: רכיב CCD קטן, אבזור מינימלי, שליטה מוגלבת בהגדרות

 

השורה התחתונה: מצלמה זולה וסימפטית לצלמים מתחילים.

 

מחיר ממוצע: 708 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

קאסיו EX-Z75

Casio היא פחות או יותר החברה שהמציאה את קטגוריית האולטרה-קומקפטיות, ובמשפחת Exilim אפשר למצוא כמה מהדגמים היותר מוצלחים שלה. הקונספציה הבסיסית חוזרת על עצמה גם ב-Z75: גוף מתכת דקיק ויפהפה, עדשה נשלפת עם זום x3, צג LCD גדול (2.6 אינ'ץ), מבחר גדול של תוכניות צילום מוכנות (Scenes) ורזולוציה של 7.2 מגה-פיקסל.

 

Exilim EX-Z75 היא מצלמה שמתאימה לצילומי חוץ, ויכולה להיות בת-לוויה קלה וחביבה לטיול בטבע, אבל ברוב השימושים האחרים היא רחוקה מלהיות בחירה אידיאלית. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: קלה, קומפקטית ומעוצבת. מציעה מספר גדול של תוכניות צילום מוכנות (Scenes).

 

חסרונות: איכות תמונה לא מספיק טובה, בעיקר בצילומי פנים ולילה. מפתח עדשה (F) מוגבל. אבזור מינימלי

 

השורה התחתונה: מתאימה לטיול ביום שמש.

 

מחיר ממוצע: 1,100 שקלים להשוואת מחירים

 

לסקירה המלאה

 

 

קודאק EasyShare M853

מצלמת ה-EasyShare M853 היא מין יצור כלאיים, בחצי הדרך בין מצלמת Point & Shoot קלאסית למצלמה סופר-קומפקטית. זו מצלמת 8.2 מגה-פיקסל בגוף עשוי מתכת ופלסטיק ובנפח שמזכיר חפיסת סיגריות, בעלת עדשת זום x3 שנשלפת מהגוף.

 

ה-M853 היא מצלמה זולה יחסית למתחרות. ותמורת המחיר הזה תקבלו מצלמה סימפטית ועשירה בתכונות, שמצלמת תמונות איכותיות יחסית והשימוש בה קל ונוח. ברמת מחיר קרובה אפשר למצוא מצלמות מתוחכמות יותר, אם כי בדרך-כלל פחות קומפקטיות. הדגם הזה, על פשטותו ותכונות הנוחות שלו, יתאים מאד לצלמים חובבים שאין להם יותר מדי דרישות במה שקשור לצילום ידני. (שוקי גלילי)

 

ציון:


 

יתרונות: פשוטה לשימוש, איכויות צילום טובות, זמן סוללה ארוך, צג גדול ואיכותי, נכנסת בקלות לכיס, קלה, זולה

 

חסרונות: מעט אפשרויות לכוונון ידני, לא ניתן לנטרל את התצוגה המקדימה בין תמונות, מעט מוגבלת בצילום מאקרו

 

השורה התחתונה: מצלמה דקת גוף, פשוטה ומהנה.

 

מחיר מומלץ: 969 שקלים

 

לסקירה המלאה

 

לכל סקירות המצלמות ב-ynet 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצלמות לכולם: מצלמות ב-100ם שקל
מומלצים