שתף קטע נבחר

עוגות אישיות ליום הולדת או לבוקר של כיף

נטשה אוהבת לאפות ולקשט עוגות קטנות, ולזלול בהנאה באירועים או אפילו סתם כארוחת בוקר. כאן היא חולקת איתנו את השמחה ומוסיפה רעיונות נהדרים לימי הולדת

איך שמתחילה שנת הלימודים ומסתיימים החגים, מתמלא המקפיא שלנו בעוגות אישיות קטנות בטעמים שונים. בסוף השבוע אני אופה בתבנית סיליקון שקעים עוגות אישיות. תבנית אחת של מאפינס שוקולד נימוח שאהוב במיוחד על בתי סופי ותבנית נוספת בטעם וניל או גזר. אני אורזת את המאפינס בשקיות לסגירה רב-פעמית (זיפ-לוק) ומקפיאה מיד אחרי שהתקררו מעט. המאפינס נשמרים ממש מצוין בהקפאה, אבל גם אם תניחו אותם בקופסה גדולה ואטומה מפלסטיק הם יחזיקו מעמד מחוץ למקרר עד חמישה ימים. בבוקר אנחנו שולפים מהמקפיא עוגה אישית קטנה, מחממים במיקרו כמה שניות ומתענגים על מאפה טרי עם כוס חלב או קפה.

 

בגלל שאני כל כך אוהבת לאפות עוגות קטנות, ביליתי לא מעט בחיפושים אחר מתכונים משובחים ברשת וגיליתי שהאמריקאים והיפנים סובלים מאובססיה אמיתית למאפינס, או בעצם לקאפ-קייקס (cupcakes). מצאתי לא מעט אתרים המוקדשים לנושא ומלאים בהפתעות צבעוניות ומקושטות. המשוגעים לדבר מבחינים בין מאפין לקאפ-קייק על-פי ציפוי קרם החמאה המסורתי, העשיר בחמאה רכה ובאבקת סוכר, שנמרח בנדיבות על הקאפ-קייק, בעוד שהמאפין נשאר יבש ועירום.

  


קאפ-קייקס בציפוי קרם עשיר ממתכון של דנית קימל שפורסם במגזין "שף"

(צילום: יוסי סליס)

 

יום הולדת מתוק

בשיטוטיי ברשת גיליתי גם שהעוגות האלה הן התחליף הכי אופנתי לעוגת החתונה האמריקאית המסורתית. פשוט מזמינים קאפ-קייקס אישיים עטורים בקרם צבעוני ובקישוטי סוכר המתאימים לגווני האירוע ולסידורי הפרחים, מסדרים בעיגולים על מעמדים אלגנטיים לעוגות עם רגל גבוהה, עורמים את המעמדים זה על זה כמו מגדל ומקבלים פרזנטציה מרשימה ודמויית עוגה.

 

אני ניסיתי את הפטנט ביום הולדתה של סופי (בלי להסתבך עם מגדל המעמדים). במקום לאפות עוגה גדולה, הכנתי מאפינס אישיים בטעם שוקולד: פשוט אפיתי את הבלילה של עוגת שוקולד בחושה בסיסית בתבנית מאפינס עם עטרות נייר המיועדות לאפייה, כ-15 דקות בתנור בחום של  175 מעלות. מבלילה של עוגה בחושה אחת יצאו לי 12 עוגות אישיות. לקישוט ציפיתי את המאפינס בקרם שוקולד אוורירי ומתוק ועיטרתי בשלל סוכריות עדשים צבעוניות, נחשי גומי מתוקים ורצועות מסוכרות בכל צבעי הקשת. הילדים קיבלו גם עוגה וגם הפתעות מתוקות, ונרשמה התלהבות גדולה.

 

אם רוצים באמת להשקיע בקישוטים, אפשר למצוא בחנויות המתמחות לציוד למסעדות ולאפייה ערכות מוכנות של קישוטים מקסימים מבצק סוכר בדוגמאות של פרחים, דובונים חמודים, פרפרים ועוד. מחיר ערכה של 40-9 דוגמאות נע בין 10 ל-17 שקלים, ואפשר גם לקנות קישוטים בודדים, שמחירם מתחיל בשישה שקלים. 

 

אפשר גם להפוך את הגשת המאפינס לזמן יצירה עם הילדים: מניחים על השולחן מאפים אישיים בעטרות נייר מרוחים בקרם ולצדם קעריות קטנות עם קישוטים מתוקים. נותנים לילדים לקשט, לטעום וליהנות. מי שרוצה להשקיע יותר, יכול לצבוע את קרם החמאה בצבע מאכל עשוי מתמציות צבע שאינן מזיקות לילדים. גם אותם אפשר למצוא בחנויות הציוד המקצועיות. הצבעים מגיעים בשפופרות קטנות בצורת נוזל או ג'ל. די בכמה טיפות כדי להפוך קרם לבן לעיסה כחולה או ורודה. הצבעים שמתקבלים ממש מרהיבים ואפשר גם לערבב ולגוון. שפופרת משחה של צבע אחד עולה 12 שקלים וערכה של ארבעה צבעים נוזליים עולה 15 שקלים.

 

רוצים גם?

הבלוג הזה, וגם הזה, מוקדשים רק להכנת קאפ-קייק עם קישוטים מטורפים, יצירתיים ומצחיקים במיוחד. כדאי לנסות גם באתר של המאפיה והבר "Cupcakes" בבוורלי הילס. אם נדלקתם ואתם רוצים להכין עוגות מקסימות ומשוגעות מהאתרים האלה, תוכלו להיעזר בטבלת המרות נוחה למידות ומשקלים, מתנה מ"לאשה", ואם אתם זקוקים למתכון מנצח לעוגת שוקולד - נסו את המתכון שאיילת הירשמן גם מדגימה את הכנתו בווידאו

 


רוצות להכיר את נטשה טוב יותר? הקליקו על התמונה (עיצוב: gutte) 

 

הקליקו כאן לכל הפוסטים בבלוג של נטשה

 

פוסטים אחרונים:

נטשה מסדרת את ארונות המטבח חלק ב'

נטשה מסדרת את ארונות המטבח חלק א'

פילים וחצילים בארון הבגדים

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוגות אישיות לפי מתכון של דנית קימל. תענוג על הבוקר
צילום: יוסי סליס
לאשה בפייסבוק
מומלצים