שתף קטע נבחר

יו"ר הכנסת: לא נאשר את חוק ההסדרים בהיקף שהגיש האוצר

ח"כ דליה איציק, יו"ר הכנסת, קראה הערב לאוצר למשוך את חוק ההסדרים שאושר השבוע בקריאה ראשונה ולחזור ולהגישו לכנסת במתכונת מצומצמת יותר. חברי כנסת רבים ובראשם יו"ר הכנסת סבורים כי האוצר כלל בחוק ההסדרים שינויי חקיקה וגזרות שאינם נדרשים לביצוע התקציב ויש לדון בהם בנפרד בחקיקה רגילה

יו"ר הכנסת, דליה איציק, קראה הערב לאוצר למשוך את חוק ההסדרים של תקציב 2008 ולחזור ולהגיש אותו לכנסת במתכונת מצומצמת יותר. איציק הודיעה כי לא תאפשר לבית להעביר את החוק במתכונתו הקיימת.

 

איציק קראה לאוצר להכניס "תיקונים והתאמות" בהצעת החוק שעברה בקריאה ראשונה בסוף השבוע שעבר, ורק אחר כך להעלות אותו לדיון בוועדות. היא הבטיחה לקיים דיון רציני בחוק אך לא במתכונת של "עוקף כנסת".

 

איציק הודיעה זאת לאחר שנמנתה על 59 הח"כים שתמכו בחוק בקריאה הראשונה. עם זאת, היא הקדימה להעיר לשר האוצר רוני בר-און, לפני ההצבעה, שהצעת החוק הפעם היא עבת כרס בהשוואה לשנים קודמות. איציק רמזה באותו מעמד שהיא מקווה לשיתוף פעולה של האוצר בצמצום ממדי החוק.

 

"נצמצם את החוק למינימום ההכרחי"

החוק כולל עשרות תיקוני חקיקה שבעיני איציק, היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, וח"כים רבים, שנתנו לכך ביטוי בקריאה הראשונה – לא כולם חיוניים ודחופים לצורך ביצוע תקציב 2008. בהצעת החוק חוזר האוצר ומציע רפורמות שלדעת הכנסת ראוי לדון בהן במסלול החקיקה הרגיל, ובכיוון זה מצפה איציק לדלל את החוק.

 

ועדת הכנסת שאמורה להסדיר את נהלי החקיקה של חוק ההסדרים, תיכננה לקיים את הישיבה הראשונה על החוק כבר ביום ג' הקרוב. הוועדה מוסמכת להחליט על חלוקת סעיפי החוק בין הוועדות הממונות על נושאי החקיקה הרלבנטיים, וגם לפצל מהחוק סעיפים שהיא מוצאת לנכון להעביר למסלול חקיקה רגיל ולא חפוז בתוך כחודשיים.

 

מ"מ יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) כבר אמר בשבוע שעבר ל-ynet כי ישתדל לצמצם את החוק למינימום ההכרחי לביצוע התקציב ככל שהדברים יהיו תלויים בו. הוא אמר שילך בדרך הזאת כפי שהתוותה קודמתו בתפקיד, רוחמה אברהם, שבינתיים שודרגה לממשלה.

 

הלשכה המשפטית של הכנסת החלה בסוף השבוע לקטלג את סעיפי החוק לפי דחיפותם ולהצביע על כל אחד לאיזה ועדה הוא שייך. לפי עמדתה של היועצת המשפטית נראה שגם היא תפעל להמליץ על העברת רוב הסעיפים הלא דחופים למסלול חקיקה רגיל. לפי שעה לא הוחלט אם איציק תבקש לדחות את ישיבת הוועדה, או אם בדעתה להופיע בישיבה הראשונה כדי לתת לאוצר פסק זמן לצמצם את החוק בעצמו.

 

נראה כי איציק פרסמה את קריאתה לאוצר בתקווה שיבין את המסר וימשוך ביוזמתו את הצעה החוק כדי לחזור ולהגיש אותה במתכונת אחרת. זאת, כדי למנוע עימות מיותר ומאבקי כוח בין הממשלה והכנסת כפי שהיו בשנה שעברה, בעקבות המרד שהכריזה רוחמה אברהם (בגיבוי איציק ועו"ד אלשטיין), שתקע את הדיונים מספר שבועות והכריח את האוצר להתפשר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
יו"ר הכנסת דליה איציק. לא נאשר
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים