שתף קטע נבחר

אחים אנחנו

כולנו קרועים מנפילת ראש ממשלתנו וכולנו צריכים לערוך חשבון נפש. מעתה, בל יחליט כל אחד שרק איתו כל האמת וכל הצדק. מעתה בל יחפוץ אדם להטיל בכח את דעתו על חברו. מעתה נחפש כולנו דרכים לשיתוף פעולה. הרב שלמה אבינר בטור מיוחד ל-ynet לציון יום השנה לרצח רבין

אנו מאמינים שעם ישראל קם לתחיה, אנו שמחים על שיבת ציון, בנין הארץ, הקמת המדינה, צבא הגנה לישראל וחזרת מרכזי הרוח לארצנו. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק.

 

אנו שמחים שיש לנו מדינה ושיש לנו ממשלה המתיצבת על בנין ארצנו והגנת ארצנו. גם כשיש לנו ביקורת קשה על הממשלה – לפני הכל אנו זוכרים: אשרינו שיש לנו ממשלה.

 

איננו מיואשים מן הקשיים. אין עב קל מקדיר את תכול השמים. אנו יודעים שהדרך ארוכה ונלך בה עד סופה.

 

בשביל זה חזרנו לארצנו, להיות עם אחד, כאיש אחד בלב אחד לא יכולה יד ימין לפצוע יש שמאל, ולא יכולה יד שמאל להכות יד ימין. גם כאשר הימין פוגע בשמאל, וגם כאשר השמאל פוגע בימין – כואב לנו.

 

בשביל זה קמנו לתחיה בארצנו, כדי לשוב לאהבת חינם, לאהוב כולנו את עמנו, לאהוב כולנו את כולנו. כדי שמליון חיילים מישראל יקומו להציל אדם אחד מישראל. כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם – זה הסוד.

 

אנו עם אחד – דתיים וחילוניים, שמאל וימין, ציונים וחרדים, ספרדים ואשכנזים. "היום אתם יוצאים למלחמה על אויביכם – ולא על אחיכם". כולנו אחים לצרה. כל פירוד אומר: "גזרו את הילד החי". ליבנו שותת דם על כל ביטוי של שנאה. אין "אנחנו" ו"הם". כולנו "אנחנו".

 

מותר לנו להילחם בכל תוקף על דעותינו, אך בלי לעבור קוים אדומים: בלי אלימות, בלי שנאה ובלי ביזוי.

 

אנו כל כך שמחים על הפרח הרך הנפלא שהוא מדינתנו: כמה טוב שאנו יחד, כמה טוב שאנו בבית. כמה טוב שהגויים אינם יכולים להשמידנו, כמה טוב שאינם יכולים לבזותנו. כמה טוב להתהלך חופשי בארצנו.

 

כולנו קרועים מנפילת ראשנו, ראש ממשלתנו, וכולנו צריכים לערוך חשבון נפש. מעתה נסתכל כל אחד על מעלות חברינו ולא על חסרונותיהם. מעתה נזכור שהמשותף לכולנו הינו יותר גדול לאין ערוך מהמפריד. מעתה יקפיד כל אדם מכל מפלגה ומכל ארגון על איכות דיבורו.

 

מעתה, בל יחליט כל אחד שרק איתו כל האמת וכל הצדק. מעתה בל יחפוץ אדם להטיל בכח את דעתו על חברו. מעתה יבטא כל אחד את חילוקי דעותיו באופן ישר והגון. מעתה יזכור כל אחד שגם כוונת זולתו היא לטובה. מעתה נחפש כולנו דרכים לשיתוף פעולה.

 

אל אף הכל ולמרות הכל, אנו מאמינים שעמנו הוא עם גדול, שדורנו שואף למציאות גדולה, צמא לאידיאלים עליונים, חש עצב פנימי נורא עקב מחנק רוחני, וזועק לאויר צח לנשימת נשמתו.

 

אחים אנחנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
הרב שלמה אבינר
צילום: גיל יוחנן
יום הזיכרון
צילום: דודי ועקנין
מומלצים