שתף קטע נבחר

האו"ם: זה הדיאלוג הרציני מזה שנים

תת מזכ"ל האו"ם אמר הלילה למועצת הביטחון כי מאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים הגיעו ל"רמה האינטנסיבית ביותר מזה שנים". הוא סיפר כי מזכ"ל האו"ם תומך ומעודד את המשא ומתן למרות כמה "התפתחויות מדאיגות" בגדה וברצועה. מסתמן: מחר תתקיים פגישה נוספת בין אולמרט לאבו מאזן

הדיאלוג במשא ומתן המשותף בין ישראל לפלסטינים ומאמצי השלום הבינלאומיים מול המזר התיכון הגיעו ל"רמה האינטנסיבית ביותר מזה שנים". כך אמר (יום ה') הלילה תת מזכיר האו"ם לנושאים פוליטיים, לין פסקו, שדיבר בפני מועצת הביטחון. פסקו הבהיר עם זאת כי "היו גם כמה התפתחויות מדאיגות בגדה המערבית והידרדרות נוספת במצב בעזה".

 

בשיחה עם מועצת הביטחון הציג פסקו את עמדת מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, וסיפר כי המזכ"ל תומך תמיכה רחבה במאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים ומקווה שהוועידה הקרובה "תעסוק בנושאי המהות, תגרור השתתפות רחבה של מדינות ערב, ותביא לתוצאות שישפיעו בחיוב על חייהם של הישראלים והפלסטינים לקראת המשך התהליך".

 

פגישה נוספת בין נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לראש הממשלה, אהוד אולמרט, צפוייה ככל הנראה מחר. השניים יוועדו בירושלים בניסיון לגבש הסכמות לקראת ועידת אנאפוליס, שצפוייה להתקיים בסוף החודש הבא או בתחילת חודש דצמבר בארצות הברית. מקורות פלסטינים דיווחו כי הפגישה תיתכן מחר, אך ייתכן שגם תידחה ליום חמישי הבא.

 

אמש נועדו לפגישה נוספת צוותי המשא ומתן המגבשים את ההצהרה המשותפת שתוקרא בפסגה. בראש הצוותים עומדים שרת החוץ לבני מהצד הישראלי, וראש הממשלה הפלסטיני לשעבר אבו עלא מהצד הפלסטיני. על פי מחזיק תיק המשא ומתן ברשות, סאיב עריקאת, הצוותים טרם הגיעו להסכמות בנוגע למסמך.

"אנחנו מחליפים רעיונות בנושאים רבים מתוך תקווה שנוכל לגבש מסמך משותף", אמר.

 

מפגשם של ראש הרשות ושל אולמרט יתקיים הפעם בירושלים ולא ביריחו. מפגש קודם, כך הותר השבוע לפרסום, התרחש בצל מזימה לשל מחבלים פלסטינים להתנקש בראש הממשלה. מידע ממוקד אודות כוונה לבצע פיגוע ירי נגד שיירתו של אהוד אולמרט הועבר לרשות הפלסטינית עוד לפני המפגש, בחודש יוני. בעקבותיו בוצעו מעצרים הן ברשות והן בישראל, ואולם שלושת העצורים הפלסטינים - אנשי פתח - שוחררו. בירושלים הביעו זעם רב על השחרור, וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד דיווח כי שניים מהחשודים נעצרו מחדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פגישה נוספת? אולמרט ועבאס בפגישה האחרונה
צילום: לע"מ
השיירה בדרך ליריחו. מזימת התנקשות
צילום: איי פי
מומלצים