שתף קטע נבחר

שב"ס: לא נתיר חגיגות בברית המילה של עמיר

בני משפחתו של רוצח ראש הממשלה יגיעו מחר לכלא רימונים לברית המילה של בנו. המשטרה תפרוס כוחות מתוגברים מחוץ לכלא, מחשש להפרות סדר מצד מפגינים משמאל ומימין. בשב"ס מבהירים: הברית תתקיים, אך לא נסכים שיהיו חגיגות או מסיבות

המשטרה ושירות בתי הסוהר נערכים לקראת ברית המילה של בנו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר. אירוע הברית, בהשתתפות משפחתו של הרוצח, יערך מחר (א') בסביבות השעה 15:00, ובמשטרה יערכו בכוחות מתוגברים מחוץ לחומות לכלא רימונים. השב"ס יקיים מחר הערכת מצב נוספת מחשש להפרות סדר מצד מפגיני ימין ושמאל.

 

ברית המילה ככל הנראה תתקיים בחדר הביקורים של בית הסוהר, שבו כלוא עמיר באגף ההפרדה. בשב"ס מתכוננים לכך שהברית תתקיים ללא מחיצות או הפרדות בין עמיר לבין בני משפחתו מדרגה ראשונה. בני משפחה שאינם מקִרבה ראשונה שישתתפו בטקס, אם היה צורך במניין, לא יוכלו לבוא במגע פיזי עם הרוצח. יצויין כי סוהרים לא ישתתפו בטקס ולא יהיו במניין.

 

בעוד שלברית מילה נהוג ללבוש בגדים חגיגיים עמיר עצמו יאלץ להסתפק בבגדים החומים שמספק בית הסוהר. גם היום אומרים בשב"ס כי יאפשרו לקיים את הברית בתוך הכלא, בהתאם להוראת בית המשפט, אבל אין בכוונתם להתיר "חגיגות או מסיבות".

 

דובר השירות, גונדר-משנה ירון זמיר, הבהיר כי בבוקר תתקיים הערכת מצב נוספת לגבי סידורי ברית המילה. המשטרה נערכת בכל הנוגע לשמירה על הסדר מחוץ לכותלי הכלא, אם למקום יגיעו מפגינים. מחר יוצבו בכניסה למתחם בית הכלא גדרות, שיפרידו בין התומכים מימין לתומכים משמאל. במשטרה אומרים כי לפי שעה, אף גורם לא הגיש בקשה רשמית להפגין מול הכלא בזמן ברית המילה.

 

דובר מחוז מרכז במשטרה, רב-פקד שלומי שגיא, אמר: "אנחנו נערכים לכל התרחישים האפשריים על-מנת לשמור על הסדר הציבורי ועל הסדרי התנועה במקום. כל הפעולות נעשות בתיאום עם השב"ס. כוחות המשטרה במקום יהיו ביחס לכמות המפגינים שיגיעו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עמיר. לא יחגוג
צילום: ירון ברנר
מומלצים