שתף קטע נבחר

הצעת חוק: רוצים אזרחות? הצהירו אמונים

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הגיש הצעת חוק לפיה התנאי לקבלת אזרחות ישראלית יהיה הצהרת אמונים למדינת ישראל וכן התחייבות לשרת שירות צבאי או לאומי. סעיף נוסף בהצעה: לאפשר לשר הפנים לבטל את אזרחותו של אדם שלא שירת בצבא. ח"כ טיבי: "קצה נפשנו ממבול החוקים הפופוליסטי והגזעני הזה"

אזרחות ישראלית? לא כל כך מהר. הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), כוללת התניית קבלת אזרחות ישראלית במתן הצהרת אמונים למדינת ישראל. על פי הצעת החוק, שהונחה היום (ב') על שולחן הכנסת ותעלה בקרוב לקריאה טרומית, ייאלץ מי שירצה לקבל אזרחות ישראלית לעמוד בתנאי נוסף מעבר לתנאים הקיימים כיום.

 

על פי הצעת החוק, ייאלץ מבקש האזרחות להצהיר אמונים בנוסח הבא: "אני מתחייב להיות

נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לסמליה וערכיה, ולשרת את המדינה, ככל שאדרש לכך, בשירות צבאי".

 

כמו כן מסייגת ההצעה כי במידה ומקבל האזרחות הוא קטין, היא יצהיר אמונים טרם קבלת תעודת זהות. סעיף נוסף בהצעת החוק מציע לאפשר לשר הפנים לבטל את אזרחותו הישראלית של אדם אשר לא קיים את חובתו לשרת בשירות צבאי או בשירות חלופי.

 

בדברי ההסבר להצעת החוק, עליה חתומים ח"כים נוספים מסיעת ישראל ביתנו, כתב ח"כ רותם: "הקשר בין האזרחות והנאמנות למדינה הוא קשר בלתי ניתן לניתוק. בשנים האחרונות התגלה כי האזרחים במדינת ישראל החייבים לנאמנות אינם נאמנים למדינה, לסמליה ולערכיה, והם משתמטים משירות צבאי או שירות לאומי.

 

"הצעת חוק זו באה לקשור באופן בלתי ניתן לניתוק בין הנאמנות למדינה, לסמליה ולערכיה, לבין השירות הצבאי או הלאומי. מוצע כי לשם קבלת האזרחות הישראלית, יהיה המבקש מחויב להצהיר אמונים למדינת ישראל וכן יתחייב לשרת שירות צבאי או לאומי".

 

ח"כ רותם אמר בשיחה עם ynet: "מדובר בהצעת חוק שהמטרתה ליצור קשר אמיתי בין האזרחים של המדינה לבין המדינה, ולמנוע מצב שאנשים שאין להם שום קשר וזיקה למדינה, מקבלים אזרחות מבלי שהם חייבים דבר למדינה".

 

חבר הכנסת אחמד טיבי, אמר ל-ynet בתגובה להצעה: "מדובר בעוד אחת מההצעות הפופוליסטיות

המתלהמות של ח"כים יהודים קיצוניים, שמטרתם לקשור את האזרחות, שהיא זכות בסיסית, לאמירה אידיאולוגית שלא מקובלת על כלל הציבור במדינת ישראל.

 

"לא אתפלא אם יגיע היום בו יתחילו לחייב גם מפעלי מזון לשים את דגל ישראל ואת הביטוי 'מדינה יהודית ודמוקרטית' על קופסאות השימורים, גביעי הפרילי, ובתי בד של שמן זית ביישובים הערביים. קצה נפשנו ממבול החוקים הפופולסטי והגזעני הזה".

 

למגיבים לכתבה - סמנו תחילה האם אתם "בעד" או "נגד" הצעת החוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליצור קשר אמיתי. רותם
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
אידיאולוגיה לא מקובלת. טיבי
צילום: גיל יוחנן
מומלצים