שתף קטע נבחר

"אלפים בבריטניה מהווים סיכון לביטחון הלאומי"

ראש ארגון הביון הבריטי הזהיר כי אל קאעידה משקיע מאמצים רבים כדי לגייס פעילים בבריטניה, חלקם בשנות העשרה לחייהם. הוא התלונן כי משאבים שאמורים להיות מופנים למלחמה בטרור הועברו למאבק במרגלים הזרים הרבים הפועלים במדינה, ואף פנה לעזרת הציבור בסיוע לאיתור חשודים בטרור

ראש סוכנות הביון הבריטית (ה-MI5), ג'ונתן אוונס, הזהיר כי על אדמת בריטניה חיים כ-2,000 בני אדם המהווים סכנה לביטחון הלאומי במדינה. זאת בשל תמיכתם בארגוני טרור, כגון אל קאעידה, המגייס נערים לפעילות טרור.

 

אוונס, שדיבר בכנס שנערך במנצ'סטר, אמר כי אל קאעידה מפנה מאמצים רבים לגיוס פעילים

בבריטניה, חלקם נערים בשנות העשרה לחייהם. לדבריו, פעילי הארגון מסמנים לעצמם כמטרות נערים וילדים נוחים להשפעה, ומגייסים אותם לשורות הארגון. הוא הוסיף כי על בריטניה להשקיע מאמצים רבים יותר כדי להגן על נערים צעירים מפני השפעתן של קבוצות טרור שונות.

 

לדבריו, מתקפות הטרור וניסיונות הפיגוע שארעו בשנים האחרונות בבריטניה לא היו "מקבץ של אירועים מקריים", אלא חלק מקמפיין מתוכנן של ארגון אל קאעידה. הוא סיפר שבמהלך השנה האחרונה מצאו גורמי מודיעין בבריטניה קשר בין מדינות שונות, בינהן עיראק ואלג'יריה, לבין האחראים למתקפות הטרור בשטחה. אוונס לא הביע אופטימיות בנודע לשיפור המצב בעתיד, ואף טען כי רמת איום הטרור נגד בריטניה טרם הגיעה לשיאה. "אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לבלום את איום הטרור. עם זאת, החלטות ארוכות טווח בנושא דורשות זיהוי של שורשי הבעיה ופגיעה בהם", אמר.

 

לדבריו, זה בלתי נמנע שגם אנשים המוכרים למשטרה ולשירותי הביטחון בבריטניה יוכלו להמשיך ולעסוק בפעילות טרור. "ההחלטה לחקור מישהו מסוים באה על חשבון חקירה של מישהו אחר. העובדה שאנו יודעים על קיומו של חשוד אינה זהה לכך שאנו יודעים את כל הפרטים עליו", אמר.

 הוא הדגיש כי הבעיה באיתור החשודים נעוצה בעובדה שמשאבים רבים שאמורים לסייע למלחמה בטרור מופנים כדי לסייע בהתמודדות עם מרגלים סמויים מרוסיה, סין ומדינות נוספות. לטענתו, בשנים האחרונות לא חלה כל ירידה במספר אנשי המודיעין הרוסים החשאיים הפועלים בבריטניה מאז תום המלחמה הקרה.

 

"ישנן כמה מדינות המקדישות זמן רב ומאמצים כדי לגנוב את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו בפרוייקטים אזרחיים וצבאיים. זאת, כדי לזכות במידע פוליטי וכלכלי על חשבוננו", הסביר. הוא הביע צער על כך שנושא המרגלים הזרים ממשיך לדרוש מבריטניה השקעה רבה של זמן, כסף וכוח אדם, שיכול היה להיות מופנה לתחומים אחרים, ואף פנה בקריאה לציבור הבריטי לסייע במאמצי כוחות הביטחון באיתור חשודים במעורבות בטרור מדינה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא אופטימי. אוונס
צילום:איי אף פי
מומלצים