שתף קטע נבחר

ירון זליכה הולך הביתה: יפרוש בתוך חודש

בריאיון לדן מרגלית בערוץ 10 אמר החשב הכללי באוצר: "אפרוש בתוך חודש. משסיימתי את מכלול הרפורמות שביקשתי ליישם בניהול תקציב המדינה ונכסיה, הגיע המועד לקבוע מועד לפרישתי"

החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, יפרוש מתפקידו בתוך חודש, כך דיווח הערב (ו') ערוץ 10. בריאיון לדן מרגלית אמר זליכה כי הודיע על החלטתו למבקר המדינה ולמשרדו.

 

"בעוד חודש אתה פורש? מה? אתה תקבע את התאריך?" נשאל זליכה על ידי מרגלית, והשיב: "כן, אני אקבע את התאריך". "אגב, גם אין לי ספק שאם הייתי קובע מועד מאוחר יותר, היה המבקר מוציא צו קבוע להגנתי", אמר זליכה.

 

"הממצאים מועברים בימים אלה לפרקליטות, ולעניות דעתי, תוצאותיה חד משמעיות. ומשסיימתי את מכלול הרפורמות שביקשתי ליישם בניהול תקציב המדינה ובנכסיה, הגיע המועד לקבוע מועד לפרישתי. משכך, הודעתי לפני מספר שעות למבקר המדינה ולמשרד מבקר המדינה על כוונתי לפרוש מכהונתי כחשב הכללי של מדינת ישראל בעוד חודש ימים".

 

בימים האחרונים קיים זליכה התייעצויות קדחתניות עם מקורביו, ובין השאר עלתה בהתייעצויות האלה אפשרות כי החשב יודיע בימים הקרובים על סיום תפקידו.

 

ביום חמישי הבא אמור היה מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, להחליט אם לתת צו הגנה קבוע לזליכה במסגרת ההגנה על חושפי שחיתויות. הצו הזה היה מונע את האפשרות לפטר את זליכה מתפקידו, כפי שביקשה הממשלה לעשות עוד בחודש שעבר.

 

השבוע העידו שר האוצר, רוני בר-און, ובכירי משרדו בפני מבקר המדינה. "אין שום יכולת לנהל מגעי עבודה מסודרים עם החשב", הסביר בר-און. החשב הכללי אמור היה לפרוש ב-19 באוקטובר, אולם ימים ספורים קודם לכן הוציא המבקר צו הגנה זמני המותיר את ד"ר זליכה בתפקידו. זליכה התלונן בפני המבקר כי "לא נוח לגורמים במשרדי ראש הממשלה והאוצר, המבקשים להביא לסיום עבודתי, שאשאר במשרד האוצר – כי אני מפריע שם לבצע שחיתויות שונות".

 

לינדנשטראוס הבטיח להכריע עד 15 בנובמבר אם להפוך את צו ההגנה הזמני, המונע את סיום כהונתו של זליכה, לצו קבוע, אולם יתכן שהשינוי כבר לא יידרש, בין השאר, בין הידיעות על סיום החקירה נגד אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי והעברת חומר החקירה לפרקליטות. 

פורסם לראשונה 09/11/2007 08:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירון זליכה. מתלבט לגבי המשך דרכו
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים