שתף קטע נבחר

הנסיך בן טלאל רכש מטוס סופר ג'מבו A380 של איירבס

המיליארדר הסעודי הזמין גרסת VIP של מטוס הנוסעים הגדול בעולם, המכונה "ארמון מעופף". מחיר גרסת נוסעים רגילה של מטוס A380 עומד על כ-300 מיליון דולר. איירבוס חתמה על מספר עסקאות ענק בתערוכה האווירית שמתקיימת בימים אלו בדובאי

הנסיך הסעודי וואליד בן טלאל יהיה הרוכש הפרטי הראשון של מטוס הסופר ג'מבו A380 של איירבס. לדברי החברה, המיליארדר הסעודי הזמין גרסת VIP של מטוס הנוסעים הגדול בעולם, המכונה "ארמון מעופף". מחיר גרסת נוסעים רגילה של מטוס A380 עומד על כ-300 מיליון דולר.

 

זהות הרוכש, עליו דווח לפני מספר חודשים, היתה אחת מהתעלומות הגדולות בתעשיית התעופה בחודשים האחרונים. בין השמות שעלו היו המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ, בעליה של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, אך הוא הכחיש זאת.

 


איירבס A380. מטוס פרטי ב-300 מיליון דולר

 

בן טלאל הוא האיש העשיר ביותר בסעודיה ובמזרח ההתיכון כולו. הוא משקיע פיננסי החולש על הון של 20.3 מיליארד דולר, ומדורג במקום ה-13 בדרוג עשירי העולם כולו של מגזין פורבס. באמצעות חברת האחזקות שלו, קינגדום הולדינג, בן טלאל הוא מבעלי המניות הגדולים של קבוצת סיטיגרופ האמריקאית, והוא מושקע בנוסף בחברות רבות בתחומי הבנקאות, התקשורת, הנדל"ן והמלונאות.

 

עסקאות ענק לאיירבוס בתערוכה בדובאי

איירבוס חתמה על מספר עסקאות ענק בתערוכה האווירית שמתקיימת בימים אלו בדובאי. היום (ב') מסרה חברת DAE קפיטל, חברה בת של חברת התעופה של דובאי (דובאי איירוספייס אנטרפרייז), כי תרכוש 70 מטוסי A320 ו-30 מטוסי A350 בשווי כולל של 13.5 מיליארד דולר.

 

DAE, שמחכירה מטוסים, מסרה כי חתמה על הסכם כוונות לרכישת 100 המטוסים. נשיא החברה, השייח אחמד בין סעיד אל מקטום, שעומד גם בראש אמירייטס איירליינס, אמר כי "אנו בטוחים של DAE קפיטל תהפוך במהירות למובילה עולמית בהחכרת מטוסים".

 

אמירייטס הודיעה אתמול על הסכם ענק משלה עם איירבוס, לרכישת מטוסים בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר. מאיירבוס נמסר כי העסקה עם אמירייטס היא ההזמנה הגדולה ביותר שנרשמה בהיסטוריה של יצרנית המטוסים האירופית.

 

אמירייטס הזמינה מאיירבוס 70 מטוסי A350 עם גוף רחב במיוחד, ו-11 מטוסי A380 סופר-ג'מבו, מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם. מנהל המכירות של איירבוס, ג'ון ליהי, העלה את תחזית המכירות של ה-A350 XWB ל"יותר מ-300" עד סוף השנה הנוכחית, והוא צופה 200 הזמנות בתחילת 2008.

 

בואינג האמריקנית, מתחרתה הגדולה של איירבוס, חתמה גם היא על מספר עסקאות בתערוכה האווירית. בין השאר, הודיעה אמירייטס על הזמנת 12 מטוסי בואינג 777-300 בשווי של 3.2 מיליארד דולר.

עוד נמסר כי קטאר אירווייז הזמינה 57 מטוסי בואינג, ביניהם 30 מטוסי 787 דרימליינר ו-27 מטוסי 777, שבעה מהם מטוסי מטען, בעסקה ששוויה 13.5 מיליארד דולר, וכן אופציה לרכישת 30 מטוסי 787 ו-5 מטוסי 777 נוספים.

 

דובאי הקצתה יותר מ-82 מיליארד דולר להשקעות בתעשיות החלל והתעופה, בניסיון להפוך את נסיכות המפרץ הפרסי למרכז תיירות ותחבורה. דובאי רושמת קצב צמיחה של יותר מ-10% לשנה בשנים האחרונות, בין השאר בשל השקעת רווחי הנדל"ן, התיירות והחברות ממשלתיות מחוץ למדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנסיך הסעודי וואליד בן טלאל
צילום: איי פי
מומלצים