שתף קטע נבחר

ישי ללבני: הזדמנות אחרונה להצלת הקבר באומן

השר אלי ישי דן עם שרת החוץ בסכנת עיקול קבר רבי נחמן מברסלב באומן. לדברי ישי, ביקור נשיא אוקראינה בארץ הוא שעת כושר לגאול את הקבר "שהוא נכס של העם היהודי"

"קברו של רבי נחמן מברסלב הוא מוקד תפילה עצום. זהו נכס של העם היהודי. אני לא רוצה להעלות על הדעת מה יקרה אם חס וחלילה עם ישראל יאבד את הנכס לטובת קבלן מקומי. שוחחתי על הסוגיה עם שרת החוץ לבני והבהרתי כי ביקורו הצפוי של נשיא אוקראינה בארץ הוא שעת כושר לגאול את קברו של רבי נחמן מידי המקומיים וזו תהיה ההזדמנות האחרונה", כך אמר ל-ynet אחר הצהריים (יום ב') השר אלי ישי בתום דיון עם שרת החוץ בנושא סכנת העיקול המרחפת מעל קבר רבי נחמן באומן.

 

לדברי ישי, "המאבק הזה הוא אינטרס של כולנו. עם שמתכחש לעברו - עתידו יתכחש לו. אל לנו לשקוט עד שהנושא יבוא על פתרונו המיידי".

 

השר ישי הוסיף כי בכל שנה מבקרים בקברו של רבי נחמן מברסלב כ-200 אלף ישראלים בקירוב וכ-40 אלף מבקרים בימים הנוראים וכל שינוי של בעלות על חלקת הקבר יגביל את הנגישות היהודית לקבר. עוד הוסיף ישי כי מדובר גם בסכנה כלכלית לציבור המקפיד לפקוד את קברו של הרב: "אני כבר רואה כיצד מנסים גורמים שאינם יהודים לעשוק את הציבור המגיע לפקוד את הקבר. אני מכיר רבים שאוספים שקל לשקל כדי לרכוש כרטיס טיסה ומקום לינה בראש השנה ויום הכיפורים. העברת חלקת הקבר לגורמים אחרים תגרום, בצד הפגיעה הרוחנית, פגיעה כלכלית עצומה. אני מכיר אנשים רבים שעבורם להתנתק מקבר רבי נחמן זה כמו להתנתק מאיבר בגוף" .

 

השר ישי סיים ואמר כי "אני סמוך ובטוח כי שרת החוץ תעשה כל שביכולתה ותפעל ללא לאות כדי להותיר את הקבר בידי החסידות. אני בטוח שינקטו כל הצעדים האפשריים ובכלל זה הנחיות לאנשי משרד החוץ באוקראינה, דו שיח עם שגרירות אוקראינה בישראל ואם צריך נגייס מעורבות של מנהיגים דתיים. אני חוזר ומדגיש כי אל לנו לפספס את ביקורו של נשיא אוקראינה כאן בארץ וחובה על מדינת ישראל להסדיר את הנושא ולהיות מעורבת באופן פעיל בסיום הפרשה".

 

מאוחר יותר נפגשו שרת החוץ ציפי לבני וושר התמ"ת אלי ישי עם נציגי מרכז ברסלב העולמי הרב דניאל דיין ועו"ד גלעד קורינאלדי, ועם ח"כ הרב מאיר פרוש ודנו במשבר שהתפתח סביב מעמדו של מתחם הקבר של הרבי נחמן מברסלב שבאוקראינה.

 

השרה לבני אמרה לנציגי המרכז כי תעמיד את הנושא במרכז פגישתה עם נשיא אוקראינה יושנצ'קו ביום רביעי הקרוב וכי תבהיר לו כי ישראל מבקשת מהאוקראינים שלא לפגוע בסטאטוס קוו של המתחם בכל מקרה "שכן מדובר באתר בעל ערך דתי, תרבותי ולאומי של העם היהודי". כמו כן עדכנה כי אנשי משרד החוץ פנו בעניין למקביליהם האוקראינים לקראת ביקורו של נשיא אוקראינה בישראל וכי הטיפול בנושא יימשך גם במהלך הביקור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
התיקון הכללי באומן
צילום: רויטרס
ישי. פגיעה רוחנית
צילום: גיל יוחנן
מומלצים