שתף קטע נבחר

האם שתן יפתור את ההתחממות הגלובלית?

מדענים אוסטרלים טוענים כי הצפת הים בשתן מלאכותי (אוריאה) תסייע לספיגת מזהמים באופן יעיל יותר ולהפחתת קצב ההתחממות. הארגונים הירוקים ספקניים

ההתחממות הגלובלית היא נושא שמעסיק רבות ממשלות העולם.  חוקרים אוסטרלים, שמנסים למצוא פתרונות שיאטו את העלייה בטמפרטורה, טוענים כי אם נמלא את הים בשתן מלאכותי (אוראה‭,(‬ הוא יספוג מזהמים באופן יעיל יותר, מה שיפחית את קצב ההתחממות של כדור הארץ, כך מדווח עמיר בן-דוד בידיעות אחרונות.

 

התיאוריה עדיין לא נבדקה באמצעים מעשיים, אך בימים אלה מתכננת חברה אוסטרלית לבצע ניסוי נרחב בסמוך לפיליפינים, שבמהלכו יוזרמו לים כ-500 טון של אוראה, במטרה לבדוק האם התהליך יביא לתוצאות.

 

דווקא ארגוני איכות הסביבה אינם משתפים פעולה - לדבריהם, הזרמת כמויות גדולות של אוריאה תביא לזיהום הים ועשויות להיות לכך השלכות אקולוגיות קריטיות. 

 

הארגונים דורשים מחקר נוסף טרם הביצוע המעשי, וכן טוענים שיש לנהוג בתקיפות כלפי חברות המזהמות ומזרימות שפכים, ולאכוף טוב יותר את החוק, לפני שמנסים לטפל בבעיה באמצעים טכנולוגיים. הטענה המרכזית היא שפתרון טכנולוגי רק דוחה את הקץ ואף עלול ליצור בעיות חדשות, במקום לטפל בבעיה האמיתית, ויש להשתמש בו רק כשאין ברירה.

 

דומה שאין פתרונות קלים למצבו של כדור הארץ - פתרון טכנולוגי אחר שעומד על הפרק הוא השימוש בדלק צמחי לצורך הפחתת השימוש בנפט ובמוצריו. עם זאת, התוצאה העגומה שלו היא זריעת שטחי ענק של תירס ושל קני סוכר על חשבון שטחי טבע ובזבוז מי שתייה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים