שתף קטע נבחר

יומן פלסטיני באונ' חיפה: לכבוש את ירושלים

"יומן הסטודנט הפלסטיני" הופץ ללא אישור באוניברסיטת חיפה כשעל גבו שיר הקורא לכיבוש מחדש של ירושלים, ובין דפיו קריקטורה של חיילי צה"ל שלידם הכיתוב: "כך החיילים אנסו ורצחו משפחות שלנו"

סטודנטים ערבים מאוניברסיטת חיפה הפיצו אתמול (יום ג') במוסד האקדמי את "יומן הסטודנט הפלסטיני", שעל גבו מודפס שיר שעוסק בכיבוש מחדש של ירושלים. היומן הופץ לרגל יום הכאפייה המצוין היום, ולזכרו של יושב ראש הרשות הפלסטינית הקודם, יאסר ערפאת, שלאחרונה צויינו שלוש שנים למותו. 

 

היומנים לא קיבלו את אישור האוניברסיטה ואנשי הביטחון איתרו והחרימו את חלקם. באוניברסיטה אמרו כי היומנים חולקו ללא אישור, וזאת להבדיל מיומן של תא הסטודנטים הערבי, שנבדק והותר להפצה. הבוקר צפוי חבר כנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו) להגיש תלונה במטה הארצי של המשטרה נגד מפיצי היומן החדש, וזאת לאחר שהעביר אותו לבדיקת יועץ משפטי.


איור של הילד מוחמד א-דורה. מתוך היומן (צילום: גיל יוחנן)

 

שני אוצקובסי, סטודנט באוניברסיטת חיפה: "מדובר ביומן שסטודנטים ערבים מחלקים בתחילת שנה, כולו בערבית. אחת לכמה שנים הם מחליטים להוסיף בו כתבות, שירים, סיפורים ודברי הלל לאויבי מדינת ישראל.

 

"הפעם צוירו ביומן קריקטורות של חיילי צה"ל, שבהן נכתב 'כך חיילי צה"ל אנסו ורצחו משפחות שלנו'. ביומן נכתב גם שצריך לכבוש שוב את מדינת ישראל, וסימנו במפה שטחים שצריך לכבוש למען הפלסטינים. פרט ליהודה ושומרון, סומנו גם אזור עכו והגליל".

 

ח"כ אלכס מילר: "הסטודנטים האחראים להפצת יומנים האלו זורעים הסתה באוניברסיטה ואינם ראויים לקטוף את

פירות האקדמיה ולהיות אזרחי מדינת ישראל. בכוונתי להגיש תלונה במשטרה ולזמן דיון דחוף בוועדת החינוך של

הכנסת. כמו כן אדרוש מנשיא המדינה, שמעון פרס, להתערב בדחיפות בנושא על מנת להוקיע ולהקיא את הסטודנטים ואת מי שאחראי להפצת היומנים". 

 

מאוניברסיטת חיפה נמסרבתגובה להפצת היומן: "כאשר נמצא חומר בעל אופי שכזה באוניברסיטה הוא מוחרם על ידי אנשי הבטחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי לוי
אוניברסיטת חיפה. יומן ללא אישור
צילום: אבי לוי
צילום: גיל יוחנן
ח"כ מילר. יגיש תלונה
צילום: גיל יוחנן
איור חיילים ביומן
צילום: גיל יוחנן
דפי היומן. ללא אישור
צילום: גיל יוחנן
מומלצים