שתף קטע נבחר

השחקנים לעומר גולן: "רוצים סיבוב על המרצדס"

הנבחרת של קשטן חגגה 1:2 גדול על רוסיה, ברק יצחקי סיפר: "שיחקנו קודם כל בשביל ישראל ואחר כך בשביל אנגליה". אוואט: "הניצחון מראה את גודל הפיספוס". אבי לוזון: "לקחנו לרוסים גם את הנקודות וגם את הכסף". צפו בתקציר

ב-1956 יותר מ-50 אלף צופים באיצטדיון רמת גן ראו את נחום סטלמך מבקיע מול לב יאשין, ואת נבחרת ישראל מפסידה בכבוד לברית המועצות. 51 שנה אחרי, רק 27,568 הגיעו לאיצטדיון הלאומי, אבל הם צפו באחד הנצחונות הגדולים של הנבחרת הלאומית. ישראל של דרור קשטן גברה 1:2 על רוסיה, הגרסה הנוכחית של הסובייטים מפעם, ועשתה את העבודה לאנגליה ולקרואטיה, שהעפילה סופית בעקבות ההפסד הרוסי ליורו 2008.

 

 

עומר גולן, האיש שכבש את שער הניצחון בדקה ה-90, עשוי לקבל מרצדס חדשה מהמיליארדר האנגלי פרדי דאן, שהבטיח להעניק מכונית יוקרתית במתנה לישראלי שינצח את הרוסים. שחקני הנבחרת כבר מחכים. "אנחנו רוצים סיבוב על המרצדס", הם שרו לגולן בסיום. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר מחוץ לחדר ההלבשה: "לקחנו לרוסים גם את הנקודות וגם את הכסף".

 

"ראינו נבחרת צעירה, רעננה ורעבה, שיש לה עתיד ורוד לפניה", אמר דרור קשטן לאחר ה-1:2 על רוסיה. "בלי קשר לתוצאה, עצם ההופעה במשחק טעון שכזה, כשכל אירופה וחלק מארצות הברית ואסיה צופים בו, הוא דבר חשוב. השחקנים הפגינו יכולת טובה, במיוחד במחצית הראשונה, בה כבשנו שער יפהפה והגענו לעוד מצבים".

 

במסיבת העיתונאים אמר קשטן: "אני שמח שידענו לעשות התקפה מתרפצת בתיזמון נכון ובדקה הנכונה, וכבשנו שער ניצחון. התהליך בנבחרת הגיע לשיאו היום. צריך לבחון את השחקנים לאורך זמן ואני מצאתי לנכון לזמן את חלקם דווקא כשיצאנו מהמירוץ, כי זה שלב שיכול לתת להם ניסיון לקראת ההמשך. הנבחרת הזו היא הבסיס לקמפיין הבא, יחד עם עוד שחקנים צעירים. יש הרבה כשרונות צעירים והם יצעידו את הכדורגל הישראלי קדימה".

 

לשאלה אם הוא מצפה להתנצלות מהעיתונות האנגלית, שכתבה על אפשרות שנבחרת ישראל לא תתאמץ נגד הרוסים, אמר קשטן: "אף אחד לא צריך להגיד לי תודה. יש לנו מחוייבות לאומית. תפקיד העיתונות זה לעשות ספקולציות, אבל אנחנו צריכים להתעסק במה שאנחנו טובים בו - רצינו לשחק כדורגל חיובי, כשהמטרה היתה שגם הקהל שלנו ייהנה".

 

קשטן התייחס לאפשרות ששמעון גרשון ואריק בנאדו ישובו לנבחרת בעתיד ואמר: "היכולת ההגנתית שלנו היתה טובה, לשחקנים ששיחקו מגיע קרדיט, אבל הדלת פתוחה לנבחרת בפני כל מי שיכול למלא את תפקידו".


בן סהר מול ברזוצקי. קרב אווירי ברמת גן (צילום: אלי אלגרט)

 

 

בן שושן: "הראינו לכולם מה הנבחרת שלנו שווה"

"שיחקנו קודם כל בשביל ישראל ואחר כך בשביל אנגליה", אמר ברק יצחקי אחרי הניצחון, שקבע כי הנבחרת של סטיב מקלארן זקוקה רק לתיקו ביום רביעי מול קרואטיה, על מנת להבטיח את עלייתה לאליפות אירופה.

חלוץ בית"ר, שפתח בחוד לצד בן סהר, הוסיף: "שלטנו ועשינו תוצאה מדהימה". חברו לקבוצה, עמית בן שושן, שעלה כמחליף: "זה היה משחק עם הרבה מאוד לחימה, הוצאנו תוצאה מדהימה. אני שמח שהצלחנו להראות לכולם מה הנבחרת שלנו שווה".

 

שוער הנבחרת, דודו אוואט: "עשינו תוצאה מצויינת, שחקנים רצו 90 דקות והוכיחו שהיה שווה לעשות את השינוי. חבל שזה לא היה משחק קובע עבורנו. המשחק הזה מראה כמה גדול הפיספוס בקמפיין הזה". הבלם דקל קינן: "סיפרו לי שבאנגליה כולם חוגגים בפאבים, כיף לדעת ששימחנו כל כך הרבה אנשים. אני רק בתחילת דרכי בנבחרת, אני שואף להמשיך ולהיות שחקן חשוב בה".


אוהדת רוסיה ברמת גן. בסוף החיוך שלה נמחק (צילום: אלי אלגרט)

 

שר התרבות, המדע והספורט, ראלב מג'אדלה, אמר אחרי ה-1:2 ברמת גן: "אני מברך את הנבחרת על המשחק הספורטיבי והניצחון המרשים".

 

בהכנת הידיעה השתתף אדם קידן


בוקסה ציונים נבחרת ישראל רוסיה מוקדמות יורו 2008

ציונים
ישראל ציון שוייץ ציון
דודו אוואט 5 דייגו בנאליו 5
שמואל קוזוקין 4 סטפן לישטיינר 5
טל בן חיים 5 יוהאן דז'ורו 6
אבי סטרול 4 סטפן גריכטינג 5
יואב זיו 4 לודביק מאניה 5
בירם כיאל (62) 4 גוקהאןן אינלר 5
תמיר כהן 4 בנג'מין הוגל 5
סלים טועמה 5 ואלון ברהאמי (88) 5
יוסי בניון 6 טרנקילו בארנטה (71) 5
עומר גולן (59) 3 הקאן יאקין (74) 6
רוברטו קולאטי (46) 4 בלייס נ'קופו 5
מחליפים   מחליפים  
בן סהר (46) 6 יוהאן פונלאנטן (71)  
אליניב ברדה (59) 5 אלמן אבדי (74)  
משה אוחיון (62)   כריסטוף ספיצ'ר (88)  
דרור קשטן 4 אוטמר היצפלד 5

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאור בוזגלו ועומר גולן, אחרי הניצחון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים