שתף קטע נבחר

פרשת בל"ל: מסקנות המשטרה יפורסמו ביום א'

ביום ראשון הקרוב, בו ינחת ראש הממשלה בוושינגטון כדי להשתתף בפסגת השלום, הוא יתבשר - יחד עם המדינה כולה - מהן מסקנות המשטרה בפרשת המכרז למכירת בנק לאומי. המערכת המדינית והפוליטית ממתינה כעת בדריכות למוצא פיו של יוחנן דנינו

ביום ראשון יגיע ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לארצות-הברית, כדי להשתתף בפסגת השלום באנאפוליס. מעבר לים הוא יתבשר - יחד עם המדינה כולה - לאן הולכת חקירתו, באחת הפרשות המרכזיות.

 

בצהריים (יום ד') נמסר המועד, בו יפרסם ראש אגף החקירות את עמדת המשטרה בעניין פרשת המכרז בבנק לאומי: זה יקרה ביום ראשון בשבוע הבא, אז ימסור ניצב יוחנן דנינו את השורה התחתונה, שעלתה מחקירת המשטרה בפרשה.

 

פרשת בל"ל הובילה לחקירה משטרתית בעקבות עדותו של ירון זליכה, החשב הכללי היוצא. לטענתו, כאשר שימש שר אוצר, ניסה אולמרט להתערב במכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי, כך שיגדל הסיכוי של מקורביו לזכות בו.    

 

במסגרת חקירת המשטרה, התייצבו החוקרים פעמיים בלשכת ראש

הממשלה, ובפיהם שאלות קשות לאהוד אולמרט. הם ניסו לבדוק האם ניסה לשכנע את פרנק לואי ודניאל אברמס להשתתף במכרז, ומה היו המניעים לפעולתו.

 

לפי הפרסומים עד כה, הן במשטרה והן בפרקליטות מעריכים שהפרשה הזו לא תוביל לכתב אישום. 

 

במקביל לפרשת בל"ל, מתנהלות נגד ראש הממשלה עוד שלוש חקירות נוספות - האחת נוגעת לרכישת הבית ברחוב כרמיה, ושתי האחרות - לתקופה בה כיהן כשר התמ"ת. בדו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע נזכרים מקרים נוספים, בהם אולמרט התערב לכאורה בפעולתו של מרכז ההשקעות, כדי לשפר את מעמדו של חבר במרכז הליכוד.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בידיים שלו: דנינו
צילום: עופר עמרם
יתעדכן בארה"ב: אולמרט
צילום: אי אף פי
מומלצים