שתף קטע נבחר

הצפון הפרוע: שוטרים נרגמו באבנים בכפר ראמה

כוח משטרה, שהגיע ליישוב כדי לעצור חשוד בשוד, הותקף, וארבע ניידות נפגעו. השוטרים נאלצו לירות באוויר וליידות רמוני גז מדמיע

שוב זה קורה: שוטרים הותקפו כשהגיעו ליישוב בגליל כדי לעצור חשודים. הפעם הגנו מתפרעים על חשוד בשוד מזוין. שוטרים הגיעו אמש (יום ב') ליישוב ראמה הסמוך לכרמיאל כדי לעצור חשוד בשוד, הותקפו באבנים ונאלצו לירות באוויר וליידות רימוני גז מדמיע. נזק נגרם לארבע ניידות, אך איש לא נפגע.

 

ב-18:00 בקירוב נשדד בנק הדואר בראמה. שני צעירים רעולי פנים נכנסו לסניף, ובאיומי אקדח שדדו כ-5,000 שקל ונמלטו. בהמשך הערב התקבל מידע מודיעיני בתחנת כרמיאל בנוגע לזהות החשודים במעשה.

 

כ-15 שוטרי סיור, בלשים ואנשי מג"ב הגיעו לבצע את המעצר ב-22:00 בקירוב. החשוד - שהיה בחצר ביתו - החל להימלט ולהשליך חפצים במהלך מנוסתו. לאחר מרדף קצר נעצר החשוד, בשנות ה-20 לחייו. החפצים שהושלכו התגלו כחלקי נשק.

 

כמה שוטרים פנו לערוך חיפוש בבית משפחתו של החשוד, ואחרים השגיחו עליו בניידת. בתוך הבית ובחצר התגלו כ-25 מחסניות של רובי M-16 ו"גליל". בד בבד החלו כמה צעירים להשליך אבנים לעבר הניידות והשוטרים שהשגיחו עליהן. לאחר ירי באוויר עזבו מיידי האבנים את המקום.

 

כאשר פנו השוטרים לעזוב את הכפר עם החשוד, הוקפו בקבוצה של מאות צעירים שיידו אבנים. בהוראת קצין הסיור שפיקד על הכוח, ירו השוטרים גז מדמיע וחילצו עצמם מהמקום.

 

מפקד משטרת כרמיאל, סגן ניצב אפי פרטוק, אמר כי השוטרים פעלו בקור-רוח. "חשוב לציין את הנחישות, הרצון והאומץ שלהם. למרות האלימות הקשה נגדם, הם יצאו מהיישוב ללא נפגעים ועמדו במשימה, כאשר עצרו את החשוד ואספו את אמצעי הלחימה שמצאו במקום". בראמה מתגוררים כ-7,500 איש - נוצרים, דרוזים ומוסלמים.

 

רק לפני כחודש נפגעו שוטרים, אנשי מד"א ואזרחים בהתפרעויות קשות שפרצו בפקיעין על רקע הצבת אנטנה סלולרית. אחד המפגינים נורה אז בבטנו בידי שוטר. בתחילת השבוע "התפוצצה" פרשת השוטרים מנהריה, שלפי החשד, נקמו בעבריינים בשיטות שלהם. מקורביהם טענו כי הופקרו, והחליטו "לעשות מעשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המהומה בפקיעין. הפעם נגרם נזק בלבד
צילום: גיל ספיר
מומלצים