שתף קטע נבחר

יד קשה ברשות מול מתנגדי הוועידה: מפגין נהרג

כוחות הביטחון הפלסטינים בחברון פתחו באש לעבר משתתפי עצרת נגד הוועידה באנאפוליס - אחד המפגינים נהרג, כ-50 נפצעו. בעזה הפגינו 100 אלף איש, והבטיחו: לא נכיר בישראל. גם ברמאללה נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים פלסטינים

ברשות הפלסטינית נוקטים יד קשה במיוחד נגד המתנגדים לאנאפוליס, ה"מעיזים" לצאת לפעולות מחאה בגדה. מפגין פלסטיני נהרג בצהריים (יום ג') במהלך הפגנה שנערכה בחברון נגד הוועידה. גורמים רפואיים מסרו שההרוג הוא הישאם אל-בראדעי, בן 36, שנורה למוות בחילופי אש עם כוחות הביטחון. על פי הערכות, כ-50 בני אדם נפצעו בהפגנה.

 

 

מקורות פלסטינים דיווחו כי אל-בראדעי הוכה נמרצות על ידי אנשי הביטחון הפלסטינים, שביקשו לפזר את ההפגנה בה השתתפו אלפים. לדבריהם, ההפגנה הידרדרה מהר מאוד לעימות אלים, לאחר שהמפגינים יידו אבנים. לבית החולים עליא שבחברון פונו לפחות 35 פצועים. נפגעים נוספים הועברו לבתי חולים אחרים או שטופלו במקום.  


פצוע פלסטיני מפונה מאתר ההפגנה בחברון (צילום: AFP)

 

המשתתפים בהפגנה נשאו שלטים וקראו קריאות בגנות ועידת אנאפוליס. גורמים פלסטינים אמרו כי השוטרים שפיזרו את עצרת המחאה ירו באוויר ולעבר המפגינים, ובעיקר עשו שימוש באלותיהם. 

 

גם בשכם פיזרה המשטרה הפלסטינית הפגנה של מאות פלסטינים, תוך שימוש בכוח רב. בעזה הפגינו היום כ-100 אלף איש נגד הוועידה. נציגי הארגונים הפלסטינים הבטיחו בהפגנת הענק כי הפלסטינים לא יכירו בישראל ולא יקבלו כל ויתור על זכות השיבה.

 

עימות בכיכר ברמאללה

ברמאללה המשטרה הפלסטינית פיזרה בכוח עצרת שביקשו לערוך הארגונים הפלסטינים, ובראשם "החזית העממית". עשרות שוטרים פלסטינים תקפו ופיזרו - תוך שימוש באלות - מאות אזרחים, שהספיקו להגיע לכיכר "מנארה". הכוחות כיתור את אתר העצרת, וחסמו את הדרך בפני מפגינים נוספים שביקשו להגיע למקום. 

 

מקור פלסטיני סיפר ל-ynet כי העצרת נמנעה לאחר שלידי הרשות הגיע מידע שבחמאס התכוונו לנצל את ההתקהלות כדי

לעורר מהומות ואי-סדר. אותו גורם הוסיף כי חלק ממארגני העצרת פעלו לפי הוראות מהנהגת "החזית העממית" בדמשק - והוחלט שהשמירה על הסדר הציבורי ברמאללה חשובה יותר מזכותם של המפגינים להביע את עמדתם. אין כאן שום רצון לפגוע בזכות הדמוקרטית של המפגינים". 

 

ככלל, ברשות הפלסטינית גובר החשש מפני האפשרות שחמאס ינצל את קיום הוועידה לתועלתו, באמצעות הפגנות תמיכה בארגון. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפזרים בכוח מפגינים ברמאללה
צילום: איי אף פי
מומלצים