שתף קטע נבחר

רצחו את אחותם בשל סכסוך ויישלחו למאסר עולם

ערף ומוחלס אבו רקייק מתל שבע הורשעו כי ארבו לאחותם, אם ל-9, וירו בה בראש, בצוואר ובגב. היא נפצעה אנושות ומתה מפצעיה זמן קצר אחר כך. השניים לא הודו במעשים, אולם הרקע הוא ככל הנראה סכסוך קרקעות שהתגלע בין השלושה

בית המשפט המחוזי באר שבע גזר היום (שני) עונשי מאסר עולם על ערף (42) ומוחלס (24) אבו רקייק, שני אחים מהיישוב תל שבע שבנגב שהורשעו ברצח בכוונה תחילה של אחותם, פוז אלרביעי (49) לפני כארבע שנים. הרקע לרצח היה סכסוך קרקעות בין האחים.

 

אלרביע, אם לתשעה, נמצאה בחודש מרץ 2004 על ידי בנותיה סמוך לביתה כשהיא ירויה בראשה ובגבה. היא הובהלה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מתה מפצעיה זמן קצר אחר כך.

 

במסגרת חקירת המשטרה נעצרו שני אחיה של אלרביע בחשד לרצח, לאחר שהתברר כי היא התלוננה בעבר על אלימות מצד בני משפחתה, ובמשטרה אף התקבלו תלונות על סכסוך בין השלושה על רקע קרקעות שברשותם.

 

מכתב האישום שהוגש נגד השניים עלה כי הם ארבו לאחותם ליד ביתה כשהם חמושים באקדח, וכשחזרה מביקור בבית השכנים ירו בה מטווח קצר ופגעו בראשה, בצווארה ובגבה. 

 

השניים סירבו לאורך משפטם להודות בביצוע הרצח, אולם הרכב השופטים החליט להרשיעם, והיום נגזרו על השניים עונשי מאסר עולם.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי השניים ביצעו רצח בכוונה תחילה, בדם קר, ועשו זאת ללא התגרות קודמת מצד אחותם.

 

פרקליטם של הנאשמים, עורך הדין אלון ג'וליאן, הודיע לאחר החלטת בית המשפט כי יגיש ערעור על גזר הדין. "לדעתנו בית המשפט טעה. השניים מכחישים מכל וכל את ביצוע העבירה, ובכוונתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון על גזר הדין", אמר. לדבריו, המשטרה טעתה בזיהויים של האחים משום שהרצח אירע במקום חשוך, והוא אף הכחיש כי לשניים היה סכסוך קרקעות עם הנרצחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: index open
ארבו לאחות וירו בגבה (אילוסטרציה)
צילום: index open
מומלצים