שתף קטע נבחר

חקירה נגד ראש עיריית קריית-אתא בחשד לשוחד

ראש העירייה, יעקב פרץ, משמש גם יו"ר דירקטוריון חברת "המשקם", המעסיקה קשישים ונכים ומשלבת אותם בחברה. החוקרים בודקים חשדות לשוחד, מרמה וזיוף בנוגע למינויים פיקטיביים שנעשו לכאורה בחברה. המנכ"ל נעצר ומעצרו הוארך, פרץ עצמו אמור להיחקר בקרוב

המשטרה מנהלת חקירה בעניינו של ראש עיריית קריית-אתא, יעקב פרץ, בחשד לעבירות שוחד, מרמה וזיוף. חוקרי השלוחה הצפונית של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנהלים את החקירה נגד פרץ, המשמש גם יו"ר דירקטוריון חברת "המשקם". בשעות הערב התייצב פרץ במשרדי השלוחה הצפונית של יאח"ה לחקירה.

 

מדובר בחקירה העוסקת בחשדות לשוחד, מרמה וזיוף בנוגע למינויים פיקטיביים שנעשו לכאורה ב"המשקם" שבבעלות הממשלה וההסתדרות הציונית. החברה מעסיקה קשישים ונכים ומשלבת אותם בחברה. במסגרת החקירה נעצר בצהריים (יום ג') מנכ"ל "המשקם", יואב בן צור ומעצרו הוארך בשלושה ימים בבית-משפט השלום בחיפה. השופט אברהם אליקים ציין כי החשדות כנגד המנכ"ל כבדים ביותר, ולא ניתן בשלב זה להסתפק בחלופת מעצר, כפי שביקש הסניגור.

 

בקריית-אתא לא התרגשו אחר-הצהריים מהתרת צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה. מקורות במשטרה אמרו שפרץ צפוי להיחקר בקרוב. מקורביו טוענים כי מדובר בעלילה פוליטית, שאותה מוביל ראש העירייה לשעבר, דוד ראם, כיום חבר מועצת העיר. ראם, שכיהן בעבר כח"כ מטעם הליכוד, פנה למבקר המדינה והציג בפניו את החשדות שהמשטרה חוקרת כעת. 

 

"הוא בחר להכפיש את שמו של ראש העירייה באמצעות הגשת תלונות לכל גורם אפשרי", אמרו מקורביו של ראש עיריית קריית-אתא. "הפעם נבחרה חברת 'המשקם', שם משמש פרץ יו"ר דירקטוריון לא-פעיל, אשר אינו עוסק כלל במינוי עובדים.

 

"גם הפעם לא יצלח הדבר, והדברים יתבררו כמופרכים - כפי שהיה גם בעבר. לצערנו, התנהלות מקוממת זו של הגשת תלונות על ידי אינטרסנטים פוליטיים בשנת בחירות ככלי לניגוח פוליטי, נהפכה נורמה מקובלת".

 

מקורבי ראש העירייה הוסיפו כי כאשר פורסמו פרטים ראשונים על הפרשה לפני שבועות ספורים, פנה פרץ ליאח"ה וביקש להיחקר על מנת להציג את גרסתו, אך עד כה לא נענה.

 

חבר מועצת קריית אתא, אילן גלבסקי, ממפלגתו של ראם, הכחיש כי החקירה החלה בעקבות תלונתו של ראם למבקר המדינה. לדבריו, פנו ראם ואנשי סיעתו לא פעם למבקר המדינה, בנושאים שונים הנוגעים לחיים הציבוריים בעיר, אך לא במקרה הזה. "לראם אין היום קשר או מידע על הנעשה בחברת 'המשקם'. אני מערך שלפרץ יש מספיק יריבים שיכולים היו להעביר מידע כזה, החל באנשים שלא קודמו וכלה במשוקמים שמרוויחים 2,000 שקל בחודש ורואים כמה מרוויחים הבכירים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
"הדברים יתבררו כמופרכים". פרץ
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים